Gå til innhold

Det går fint!


Gondor

Anbefalte innlegg

I januar i år hoppet jeg i det og begynte en ny utdannelse. Hjertet hamret i frykt og jeg gikk rundt og tenkte: hva i all verden har jeg gjort nå? Hvordan skal jeg klare dette? Men det går fint! Jeg hadde aldri trodd det skulle være så tilfredsstillende å lese faglitteratur igjen. Jeg lærer noe nytt hele tiden og det er gøy. En gang i uken er det nettforelesning. De første ukene var jeg passiv men nå er jeg aktivt med. Også dette gjorde jeg med hamrende hjerte. Jeg hater jo egentlig å eksponere meg selv! Den siste obligatoriske oppgaven er innlevert så nå venter jeg spent på tilbakemeldingen. Det gikk veldig bra med de to første. Det er eksamen i slutten av mai, så er det på'n igjen til høsten. Det er herlig å fylle dagene med noe meningsfylt!

Kanskje dette kan inspirere andre til å prøve noe nytt? Ikke nødvendigvis en ny utdannelse, men en eller annen aktivitet. Gjerne noe du frykter og lurer på om du klarer. Jeg har lært at det bare er gjennom å utfordre frykten at vi kan komme videre. Gjør vi det samme hele tiden får vi det samme resultatet.

Jeg er veldig påpasselig med å ta medisinene mine, jeg spiser forholdsvis sunt og går turer hver dag. Alt dette for å holde meg oppe slik at jeg klarer å gjennomføre hele utdannelsen. Ja, jeg har hatt tankekjør og det er energi- og tidskrevende, men jeg har klart meg på et vis. Nå er det vår og det er en fantastisk tid. Livet smiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er godt å se st livet smiler til deg, det unner jeg deg. Vel fortjent.

Anonymkode: 8eca5...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, hvilken inspo!!!! 

Syns dette var velgjørende og lese og du sprer håp som i alle fall nådde mitt forkrøplede hode.

Tror verdien av å holde seg i ånde & aktivitet er gull 👌så om en ikke har klart å henge med på nav - tiltak ( og deres « hensiktsmessig « prat og » nytte» orientering , hvorfor ikke ?) oa)Finn sin egen veg og få fatt i motet som forsvant i fjor. Ikke noe behøver å være endelig . 

Tenker litt samme  tanker selv og har søkt meg inn på noen nye spor , utdanning kan kanskje være en veg ut av isolasjon og passivitet. 

Heier masse på deg videre !!!!!

Anonymkode: f13e8...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg også! Jeg har vært med på mange prosjekter i regi av nav, bl.a. VVV (Vilje Viser Vei). Jeg ble behandlet som om jeg var mindre intelligent og blant annet sendt til barnevernet for jeg kunne umulig være noen god mor. Heldigvis traff jeg en oppegående dame i barnevernet som så ressursene mine og hun bare fnyste av hele ideen. Jeg hadde ikke tro på meg selv i det hele tatt. Mens jeg holdt på med VVV fant jeg jobb på egen hånd og da ble behandleren min sur for det var nemlig han som skulle finne jobb til meg. Grøss og gru. For noen år! Det er akkurat som de mangler grunnleggende menneskekunnskap.

Jeg ble uføretrygdet og det var godt en periode, men det å tjene egne penger på ærlig arbeid og bidra i samfunnet er verdier som er viktig for meg derfor ble jeg etterhvert misfornøyd med hele tilværelsen. Nå er jeg på vei ut i verden og det føles godt!

Den der intet vover, intet vinner.

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...