AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 Skrevet 1. mai 2019 Hvor lang tid tar det å oppnå effekt, inkl. innstilling av dose, altså fra dagen da første tablett blir tatt? Anonymkode: ed1d9...f8a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 Spørs hvor i sykdomsbildet du er. Jeg var kraftig manisk psykotisk og fikk høye doser litium, ble ikke bedre før to mnd mot depresjon har jeg raskt blitt bedre ved restart av litium Anonymkode: 4a3ad...9de 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvor i sykdomsbildet du er. Jeg var kraftig manisk psykotisk og fikk høye doser litium, ble ikke bedre før to mnd mot depresjon har jeg raskt blitt bedre ved restart av litium Anonymkode: 4a3ad...9de Stabiliserende, evt oppstart euthym, forhåpentligvis. Anonymkode: ed1d9...f8a 0 Siter
kupton Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 Innstilling av dose tar minimum 2-3 uker: Startdose - 7 dager - serumkonsentrasjonsmåling - svartid fra lab 1-3 dager - justere dose - tid til ny "steady state" 7 dager. Da skal beskyttelsen være i orden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 2 timer siden, kupton skrev: Innstilling av dose tar minimum 2-3 uker: Startdose - 7 dager - serumkonsentrasjonsmåling - svartid fra lab 1-3 dager - justere dose - tid til ny "steady state" 7 dager. Da skal beskyttelsen være i orden. Åh.., tusen takk. En stor lettelse at det ikke tar lenger tid (selv om jeg vet det ikke er noen garanti for effekt). Forresten, før har jeg lært at den tas 2 ganger i døgnet, og at det er viktig at det går 12 timer mellom med ganske lite slingringsmonn. Nå har jeg hørt at hele dagsdosen kan tas samtidig, og at det er snillere mot nyrene. Innspill, @kupton, andre? Anonymkode: ed1d9...f8a 0 Siter
kupton Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 Ja, den kan tas en gang i døgnet (ref Ulrik Malt). Når du skal måle serumkonsentrasjon, er det viktig at nøyaktig tidspunkt for siste inntak og for prøvetaking noteres. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 Skrevet 2. mai 2019 2 minutter siden, kupton skrev: Ja, den kan tas en gang i døgnet (ref Ulrik Malt). Når du skal måle serumkonsentrasjon, er det viktig at nøyaktig tidspunkt for siste inntak og for prøvetaking noteres. Takk! Anonymkode: ed1d9...f8a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.