Gå til innhold

Å være lett krenkbar - min skyld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det min skyld at jeg er det, og noe jeg selv velger? 

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke din skyld, eller noe du bevisst velger, men det er dessverre like fullt ditt ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Mari- skrev:

Så hva lurer du på da?

Du svarte på det. Takk ❤️

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har ødelagt så mye for meg at jeg må jobbe mye med det. Det er også så smertefullt å havne i en slik «boble», og jeg vil ikke ha det sånn lenger. Derfor må jeg lære meg å bli bevisst på det og selvsagt også ta ansvar for det. Derfor spurte jeg. 

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ødelagt så mye for meg at jeg må jobbe mye med det. Det er også så smertefullt å havne i en slik «boble», og jeg vil ikke ha det sånn lenger. Derfor må jeg lære meg å bli bevisst på det og selvsagt også ta ansvar for det. Derfor spurte jeg. 

Anonymkode: f8b50...055

Ja vi er alle ansvarlige for hvordan vi reagerer. Jeg reagerer lett med dårlig samvittighet og kristetanker, det er mitt til odel og eie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal klare dette.... gjøre mitt beste og lære å tåle å bli korrigert uten å bli krigersk. 

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal klare dette.... gjøre mitt beste og lære å tåle å bli korrigert uten å bli krigersk. 

Anonymkode: f8b50...055

Det er jo bra du har selvinnsikt og vil gjøre noe med det, da har du allerede gått et skritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo bra du har selvinnsikt og vil gjøre noe med det, da har du allerede gått et skritt. 

Jeg har stått på stedet hvil en stund. Jeg innser at jeg ikke kommer videre om jeg ikke lærer meg dette. Da kan jeg rett og slett ikke hjelpes mer. 

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stått på stedet hvil en stund. Jeg innser at jeg ikke kommer videre om jeg ikke lærer meg dette. Da kan jeg rett og slett ikke hjelpes mer. 

Anonymkode: f8b50...055

Men dette klarer du, det er jeg sikker på. Det må bare litt jobbing med seg selv til, jobber med meg selv jeg også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men dette klarer du, det er jeg sikker på. Det må bare litt jobbing med seg selv til, jobber med meg selv jeg også ;) 

Jeg håper det. Det er beinhardt å innrømme og innse at jeg er sånn. 

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei mener jeg. Det er enkelte andre mennesker som må være alvorlig syke som ødelegger andres liv slik.

Anonymkode: 09044...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper det. Det er beinhardt å innrømme og innse at jeg er sånn. 

Anonymkode: f8b50...055

Sannheten setter deg fri, tenk på det ❤️ 

Da kan du puste lettet ut og begynne å jobbe med deg selv,du kjenner deg selv og det er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei mener jeg. Det er enkelte andre mennesker som må være alvorlig syke som ødelegger andres liv slik.

Anonymkode: 09044...ffe

Noen gjør det. Min far gjorde det. Men ingen gjør det i nåtid, det er bare følelsene som prøver å få meg til å tro det - og det føles så utrolig ekte og er sykt vondt når det skjer.. men det er ikke ekte, kun følelser og fantasi.. og det er bare jeg som kan endre meg. 

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sannheten setter deg fri, tenk på det ❤️ 

Da kan du puste lettet ut og begynne å jobbe med deg selv,du kjenner deg selv og det er bra. 

❤️

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal klare dette.... gjøre mitt beste og lære å tåle å bli korrigert uten å bli krigersk. 

Anonymkode: f8b50...055

Jeg jobber med det samme og erkjenner at jeg hadde ikke forstått hvorfor jeg reagerer og føler på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg jobber med det samme og erkjenner at jeg hadde ikke forstått hvorfor jeg reagerer og føler på en måte.

Hva mener du? 

Du kan jobbe med å reflektere over hvordan, når og hvorfor du reagerer. 

Når jeg føler meg krenket er jeg sikker på at de(n) andre vil meg vondt osv, at det de(n) gjør ikke er velment. 

 Dette kan feks skje når ømme ting ved meg blir påpekt, og så kollapser måten jeg ser på meg selv på. 

 

Anonymkode: f8b50...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? 

Du kan jobbe med å reflektere over hvordan, når og hvorfor du reagerer. 

Når jeg føler meg krenket er jeg sikker på at de(n) andre vil meg vondt osv, at det de(n) gjør ikke er velment. 

 Dette kan feks skje når ømme ting ved meg blir påpekt, og så kollapser måten jeg ser på meg selv på. 

 

Anonymkode: f8b50...055

Jeg mente å tillater det vonde følelse og prøve å stå i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...