Gå til innhold

Å ta kontakt med legevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på en ting. Jeg får ofte beskjed om at ved forverring må jeg ta kontakt med legevakt, om det er på kveld/helg og jeg ikke får fatt i lege/behandler. 

Jeg har en kriseplan, og siste punktet på den er jo legevakt, men hva kan de hjelpe med? Og når er det ok å ringe? Jeg vil aller helst ikke blande noen inn når det blir som mørkest, sist shottet jeg litt vodka og endte med selvskading, selv ser jeg ikke problemet, jeg kom meg gjennom, men en venninne reagerte kraftig og mente jeg skulle tatt kontakt med noen. Jeg føler selv at jeg løste situasjonen fint. 

Anonymkode: 07411...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor synes venninnen din det er et problem, når du selv synes du løste situasjonen fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, frosken skrev:

Hvorfor synes venninnen din det er et problem, når du selv synes du løste situasjonen fint?

Hun har vel et problem med at det var en løsning jeg syntes er grei, fordi hun ikke forstår det. Mens jeg på min side tenker at det var en grei løsning, kunne gått verre

Anonymkode: 07411...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på en ting. Jeg får ofte beskjed om at ved forverring må jeg ta kontakt med legevakt, om det er på kveld/helg og jeg ikke får fatt i lege/behandler. 

Jeg har en kriseplan, og siste punktet på den er jo legevakt, men hva kan de hjelpe med? Og når er det ok å ringe? Jeg vil aller helst ikke blande noen inn når det blir som mørkest, sist shottet jeg litt vodka og endte med selvskading, selv ser jeg ikke problemet, jeg kom meg gjennom, men en venninne reagerte kraftig og mente jeg skulle tatt kontakt med noen. Jeg føler selv at jeg løste situasjonen fint. 

Anonymkode: 07411...28a

Kriseplanen er til for å hjelpe deg. Om du mener at du ikke trenger slik hjelp, er det jo opp til deg. 

Jeg har også "legevakt" som punkt på kriseplanen min som jeg kan ta kontakt med ved behov. Jeg for min del synes det er en trygghet i å vite at noen er der for meg om det blir helt krise, og jeg ikke greier å komme meg ut av den på egenhånd. For meg kan det hjelpe bare å gå ned for en samtale med sykepleier der. Trenger ikke alltid å snakke med en lege. Psykiatritjenesten i kommunen har kurset alle legevaktssykepleierne i å håndtere mennesker i psykisk krise, i følge min behandler i kommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...