AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Skal endelig, etter mange runder hos DPS, søke meg til privatpraktiserende behandler. Men jeg er usikker på om jeg burde velge psykolog eller en psykiater? Jeg er bipolar og har ptsd, og som jeg har skjønt, er bipolar en slags "feil" i hjernen, og at psykiatere har mest kunnskap om dette? Men utfører de samtaleterapi på samme måte som en psykolog? Eller går det mest på medisiner osv? Har ikke noe god erfaring med psykologer via DPS, men har ingen erfaring med psykiatere.. Noen som vet hva som er "best", eller har erfaring selv? Anonymkode: b221b...a23 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Selv har jeg aldri gått til fast samtale med en psykiater, de er der alltid i bakgrunnen når det gjelder medisiner hos meg. 0 Siter
emilie321 Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har svært dårlig erfaring med psykologer, bortsett fra en, men det var i en annen setting. Derimot har jeg svært god erfaring med psykiatere. Har hatt vanlig terapi med dem. Dessuten kan de medisinere og det er et stort pluss for meg. 0 Siter
Bergogdal Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Gå til psykiater. Med bipolar og pstd trenger du en behandler med medisinsk kompetanse. Har hørt at det finnes gode psykologer, men har aldri møtt en. 1 Siter
ISW Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Jeg synes absolutt du skal gå til psykiater (lege) med dette. Bipolar lidelse er en kroppslig sykdom som samtaleterapi ikke helbreder. Det trengs medisinsk kompetanse. 0 Siter
Villanda Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Har møtt både psykiatere og psykologer i begge ender, og i midten, av skalaen. Har også møtt psykiater som er like god på "snakketerapi" som psykologer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har gått til en svært dyktig psykiater med min bipolare lidelse samt angst og samtaleterapi kombinert med medisiner har gjort at jeg har kommet meg raskt. Jeg anbefaler deg å finne en dyktig psykiater med god erfaring og som du har god kjemi med for det betyr mye. Anonymkode: 73ce4...9c2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 Skrevet 6. mai 2019 Takk for masse svar! Da tror jeg jeg skal prøve å finne en bra psykiater 😊 Finner ingen anbefalinger eller noe på psykiaterne i området her, ingen av legene jeg har snakka med vet heller noe. Men da får jeg ringe hver enkelt og høre 😊 Anonymkode: b221b...a23 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.