Gå til innhold

Steril ved Cystisk Fibrose

Gjest Interessert, men litt bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest Interessert, men litt bekymret

Min kjæreste på 26 år har CF, og i den forbindelse har jeg lest en god del om sykdommen. Noen steder står det imidlertid at de fleste voksne menn med CF er sterile, andre steder står det ingenting om det. Dette er noe som bekymrer meg, da både jeg og han ønsker å bli foreldre om ikke så altfor lenge. Stemmer det at de fleste mannlige CF rammede er sterile?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44820-steril-ved-cystisk-fibrose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nesten hodeløse nick

De fleste med cf er sterile, men har som regel normal sædproduksjon. Det vil si at prøverør er mulig, man må da ta sædceller manuelt ut av bitestikkelen. Dette er av en eller annen merkelig grunn ikke lov i Norge, men i Danmark gjøres dette. Jeg råder dere til å gå og ta en sædprøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...