Gå til innhold

Ordspråk som er " gått ut av tiden".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke så lett å vite hva som ikke brukes lenger? 

1 time siden, Kayia skrev:

Bruker ordtak masse jeg, og syns få av eksemplene i tråden er uforståelige. Syns vel heller det er artig å høre noen nye...😳

Det er jo ikke mulig å vite hva andre bruker og ikke?. Derfor må man jo bare komme med forslag og se om andre kjenner til de? 

Anonymkode: 996f5...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
På ‎05‎.‎05‎.‎2019 den 13.53, Gargamel skrev:

At man "Kjenner sine pappenheimere"

 

Må bare entusiastisk fortelle at snart-18-åringen brukte dette ordtaket helt spontant i går :D

*stolt mor*

;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lett å vite hva som ikke brukes lenger? 

Det er jo ikke mulig å vite hva andre bruker og ikke?. Derfor må man jo bare komme med forslag og se om andre kjenner til de? 

Anonymkode: 996f5...a73

Men det er jo sånn at de ordtakene jeg kjenner og til dels bruker, er selvsagte og naturlige for meg, og det er vanskelig for meg å kommer på "ukjente" ordtak sånn på stående fot (!). Det er lettere dersom noen leser et ordtak de ikke forstår, å skrive her og spørre om hva det betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, påskelilje skrev:

Men det er jo sånn at de ordtakene jeg kjenner og til dels bruker, er selvsagte og naturlige for meg, og det er vanskelig for meg å kommer på "ukjente" ordtak sånn på stående fot (!). Det er lettere dersom noen leser et ordtak de ikke forstår, å skrive her og spørre om hva det betyr.

Du misforstod det jeg skriver 100%

Anonymkode: 996f5...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja vel. Jeg synes du virker litt gnaven.

https://www.ordtak.no/sitat.php?id=15507

Jeg kjenner jo deg som ei grei dame påskelilje så jeg får tro du mener dette godt?. Er det så ille at jeg sier at du missforstod meg?. 

Anonymkode: 996f5...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Fandens oldemor.

2) Det kvalmende ordspillet «rike barn leker best» som misbrukes av enhver middelaldrende sigarførende gubbe når datteren har funnet seg en rik mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...