AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 Jeg lurer på om det jeg opplever for tiden er en form for vrangforestilling? Jeg har sånn dødsangst, og har «fått for meg» at jeg kommer til å bli utsatt for noe sykdom/ulykke osv. Jeg har tanker som: hva om jeg ikke lever om ett år? dette skaper stor angst og er forferdelig slitsomt! Er dette «vanlig» angst? Anonymkode: d1f43...a39 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om det jeg opplever for tiden er en form for vrangforestilling? Jeg har sånn dødsangst, og har «fått for meg» at jeg kommer til å bli utsatt for noe sykdom/ulykke osv. Jeg har tanker som: hva om jeg ikke lever om ett år? dette skaper stor angst og er forferdelig slitsomt! Er dette «vanlig» angst? Anonymkode: d1f43...a39 Generalisert angstlidelse (GAD)? Anonymkode: 92931...5e6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 Jeg er til og med redd for å skrive det, redd for å si det høyt, redd det da blir virkelig og at det går «troll i ord».. Anonymkode: d1f43...a39 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 Jeg husker at jeg hadde det slik en periode. For min del utviklet det seg etter hvert til mer tvangstanker. At jeg hele tiden måtte sjekke og forsikre meg om at jeg var frisk. En føflekk, smerter i kroppen, var jeg litt slapp en dag ol så fikk jeg tanker om alvorlig sykdom. Det kunne jo også minne om sykdomsangst eller hypokonderdiagnose. Uansett er det en angstdiagnose. Hvis du ikke får hjelp med dette kan det utvikle seg til depresjon og evt andre angstdiagnoser. Det gjorde det for min del. Anonymkode: 99e21...c6f 0 Siter
kupton Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er til og med redd for å skrive det, redd for å si det høyt, redd det da blir virkelig og at det går «troll i ord».. Anonymkode: d1f43...a39 Høres mer ut som en tvangstanke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 49 minutter siden, kupton skrev: Høres mer ut som en tvangstanke. Har jeg o tvangstanker da? Når jeg tenker at det jeg tenker skaper min virkelighet, er ikke dette sant da? De kaller det vrangforestillinger. Men det vi tenker skaper jo vår virkelighet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 10 minutter siden, stjernestøv skrev: Har jeg o tvangstanker da? Når jeg tenker at det jeg tenker skaper min virkelighet, er ikke dette sant da? De kaller det vrangforestillinger. Men det vi tenker skaper jo vår virkelighet? Kupton svarte TS. Anonymkode: 19071...ea9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 23 minutter siden, stjernestøv skrev: Har jeg o tvangstanker da? Når jeg tenker at det jeg tenker skaper min virkelighet, er ikke dette sant da? De kaller det vrangforestillinger. Men det vi tenker skaper jo vår virkelighet? Hvorfor har du ikke tenkt deg en virkelighet hvor du har gått ned 30 kilo da? ... Nei, det vi tenker skaper ikke vår virkelighet. Om du omsetter tanker i handlinger derimot, er det noe annet... Anonymkode: d6e90...f56 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke tenkt deg en virkelighet hvor du har gått ned 30 kilo da? ... Nei, det vi tenker skaper ikke vår virkelighet. Om du omsetter tanker i handlinger derimot, er det noe annet... Anonymkode: d6e90...f56 Jeg tenkte meg ned 25 kilo i fjor, og nå er jeg igang igjen. Alt begynner med en tanke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. mai 2019 Skrevet 5. mai 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kupton svarte TS. Anonymkode: 19071...ea9 Vet jo det, men lurte på hva han mente i mitt tilfelle. Syns det er feil alt med meg er en vrangforestilling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.