Gå til innhold

Å få " hang up" på ting. Hvordan komme ut av tilstanden eller " off the huck"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et eksempel som jeg fortalte psykologen om. Som barn kunne jeg oppleve en intens lyst til å spise nylaget asfalt. Disse små klumpene virket liksom så fristende. Rar tanke og jeg fant jo aldri på noe slikt. Psykologen nevnte at gravide lett kunne få slike " hang up" på bestemte matvarer. Selv hadde hun hatt det på bananer eller noe tror jeg hun fortalte fra en av sine graviditeter. Psykologen hadde også vært veldig tynn som ung  og et problematisk forhold til bestemte matsorter. Dette var hva psykologien hadde å bidra med den gang jeg var ung.

Nå er det mye bruk av telefonen som blir " hang upp" til tross for at månedens datamengder er brukt opp og alt går megatregt. Dette og sigrattrøyking. Hvordan karre seg " off the huck"?

Anonymkode: 86968...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Psykologen dengang nevnte en ting til. At det kunne være uttrykk for en mangel i livet. At man ikke fikk hva man trengte.Psykologen var dengang selv i ferd med å ta nødvendig videreutdanning for å bli psykiater og drive for seg selv på full tid. Jeg tenker i forhold til tro på medisiner.

Anonymkode: 86968...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette og sigrattrøyking. Hvordan karre seg "off the huck"?

Når det gjelder røyking, finnes det jo en god del erstatninger (nikotintyggegummi etc.) og "oppskrifter" på nedtrapping og slutting. 

https://helsenorge.no/rus-og-avhengighet/snus-og-roykeslutt/tips-for-a-slutte-a-royke

Men man må jo ha styrke nok til å la være å kjøpe røyk. For mitt vedkommende ville nok prisen vært ganske motiverende, man kan få mye for de pengene som er langt nyttigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...