Gå til innhold

Er det så komplisert å jobbe i butikk, i kasse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg søker jobber. Fikk en forespørsel fra et vikarfirma som søkte ringehjelp til kasse i dag. De spurte om jeg hadde erfaring fra kasse. Jeg svarte sannheten om at jeg har jobbet litt i kasse. Når var det? , spurte de. Jeg svarte at det var i 2008. Da skrev de at det var uaktuellt for det ble for lenge siden. Ok. det var synd skrev jeg. Ja, det er over 10 år siden og jeg trenger mulig litt opplæring i nye kassesystemer skrev jeg. Er det så kompllisert å sitte i kasse i dag? 

 

Anonymkode: 63eb5...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har jobbet innen noe annet, og har arbeidserfaring helt til nå. Og er i jobb fremdeles. Men må søke ny pga nedbemanning.  Men jeg har ikke jobbet i kasse i dagligvare på 11 år, men trodde ikke at det var et så stort problem... 

Anonymkode: 63eb5...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke jobbet i kasse i dagligvare på 11 år, men trodde ikke at det var et så stort problem... 

Det er nok ikke noe problem hvis du konkurrerer med uerfarne. Men dersom du konkurrerer med folk med helt fersk erfaring, blir det jo noe annet.

Var det PLU-koder i 2008?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har også jobbet i kasse. Det tok 20 minutter maks å lære det. Dette var i 2003, men jeg kan ikke tenke meg det har blitt vanskeligere, da teknologien vel går i lettere retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, elina777 skrev:

Ser for meg alt er lettere nå som det bare scannes

Alt kan ikke scannes 

Anonymkode: 108ee...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt kan ikke scannes 

Anonymkode: 108ee...998

Ser ut som det meste blir scannet. Sikkert ikke vanskelig å plotte inn det som ikke kan. Da jeg jobbet med kasse måtte alt plottes inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Laban - det lar seg så klart lære (det gjør jo det meste), men for arbeidsgiver er det lettest å velge en som kan det fra før. Er det ikke ganske innlysende da, at arbeidsgivere foretrekker de som har oppdaterte kvalifikasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søker jobber. Fikk en forespørsel fra et vikarfirma som søkte ringehjelp til kasse i dag. De spurte om jeg hadde erfaring fra kasse. Jeg svarte sannheten om at jeg har jobbet litt i kasse. Når var det? , spurte de. Jeg svarte at det var i 2008. Da skrev de at det var uaktuellt for det ble for lenge siden. Ok. det var synd skrev jeg. Ja, det er over 10 år siden og jeg trenger mulig litt opplæring i nye kassesystemer skrev jeg. Er det så kompllisert å sitte i kasse i dag? 

 

Anonymkode: 63eb5...d8a

Jeg tror hovedgrunnen til at de ønsker at du har fersk erfaring, er at det var snakk om ringehjelp. Det innebærer vel at du skal kunne tilkalles på kort varsel, fungere på jobb akkurat den vakten, og så er det kanskje en god stund før neste gang de trenger deg. I slike situasjoner ønsker man noen som vil fungere umiddelbart. Jeg tror imidlertid ikke det vil være vanskelig for deg å få en ordinær jobb i kasse, for det tar neppe mange dager før du er fullt utlært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ser de nye sliter med frukt og grønt, det har spesielle koder. Så har du mye av det går et tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, laban skrev:

Det er nok ikke noe problem hvis du konkurrerer med uerfarne. Men dersom du konkurrerer med folk med helt fersk erfaring, blir det jo noe annet.

Var det PLU-koder i 2008?

Ja, det var PLU-koder i 2008, og det var ganske enkelt. Var jo bare å scanne varen og pipe igjennom. Ikke noe komplisert, men jeg er veldig glad for å høe tilbakemelding fra dem jeg søkte hos, for da vet jeg hva jeg kan forsøke å få erfaring innen. 

Anonymkode: 63eb5...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, frosken skrev:

Jeg tror hovedgrunnen til at de ønsker at du har fersk erfaring, er at det var snakk om ringehjelp. Det innebærer vel at du skal kunne tilkalles på kort varsel, fungere på jobb akkurat den vakten, og så er det kanskje en god stund før neste gang de trenger deg. I slike situasjoner ønsker man noen som vil fungere umiddelbart. Jeg tror imidlertid ikke det vil være vanskelig for deg å få en ordinær jobb i kasse, for det tar neppe mange dager før du er fullt utlært. 

Jeg tror også at det var pga de søkte ringehjelp. Men egentlig så ønsker jeg en fast jobb, og ikke den typen ringehjelp-jobb. Men jeg søker på alt, for det viktigste er å finne et eller annet å gjøre inntil jeg har noe fast. 

Anonymkode: 63eb5...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg har også jobbet i kasse. Det tok 20 minutter maks å lære det. Dette var i 2003, men jeg kan ikke tenke meg det har blitt vanskeligere, da teknologien vel går i lettere retning.

For meg var det også "barnemat" å lære det. Men når de vil ha en som har nyere erfaring så er det sånn. Men jeg får prøve å håpe at noen kan gi meg ny erfaring innen det :) 

Anonymkode: 63eb5...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xtra
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også at det var pga de søkte ringehjelp. Men egentlig så ønsker jeg en fast jobb, og ikke den typen ringehjelp-jobb. Men jeg søker på alt, for det viktigste er å finne et eller annet å gjøre inntil jeg har noe fast. 

Anonymkode: 63eb5...d8a

Har du vært i kontakt med fagforeningen vedr. nåværende jobb, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Xtra skrev:

Har du vært i kontakt med fagforeningen vedr. nåværende jobb, da?

De krevde visst en måneds medlemskap før de ville gi råd. Det er vel nok av dem som ikke melder seg inn før de trenger konkret hjelp. Så det er positivt at tiden går uten at situasjonen ikke utvikler seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra
5 minutter siden, laban skrev:

De krevde visst en måneds medlemskap før de ville gi råd. Det er vel nok av dem som ikke melder seg inn før de trenger konkret hjelp. Så det er positivt at tiden går uten at situasjonen ikke utvikler seg videre.

Ja, det var vel ikke helt overraskende, men jeg tenkte kanskje de kunne hjelpe litt på vei uten å gå til bunns i denne konkrete saken. Eventuelt anbefale hvem hun skulle kontakte.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, laban skrev:

Så det er positivt at tiden går uten at situasjonen ikke utvikler seg videre.

Det skulle selvfølgelig stå "...uten at situasjonen utvikler seg videre".

6 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det var vel ikke helt overraskende, men jeg tenkte kanskje de kunne hjelpe litt på vei uten å gå til bunns i denne konkrete saken. Eventuelt anbefale hvem hun skulle kontakte.

Jeg har også bedt henne spørre dem om det er en kontaktperson i bedriften eller en lokalavdeling som hun kan snakke med. Men jeg vet ikke hva slags praksis de har - og jeg er nokså sikker på at hun er nødt til å ringe eller oppsøke noen, ikke bare sende e-poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var PLU-koder i 2008, og det var ganske enkelt. Var jo bare å scanne varen og pipe igjennom.

Scanner man PLU-koder?

Anonymkode: 87bd4...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke for har aldri prøvet, men jeg har den erfaring fra et langt liv at sykdom kan være veldig vanskelig og kan gjøre at du kan ikke ha alle jobber. Skuffende nok. Mange blir  helt avhengig av sosialhjelp av sånne grunner uansett mennesketyper, sivil status , familieforhold  og sykdomshistorie. Jeg tror bare man må prøve seg frem og ha respekt for egen kropp og grenser. Ting kan kanskje bli bedre med tiden. Man må bare ikke gi opp. 😊Det er stor konkurranse i dag om alt.

Anonymkode: 24b15...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke for har aldri prøvet, men jeg har den erfaring fra et langt liv at sykdom kan være veldig vanskelig og kan gjøre at du kan ikke ha alle jobber. Skuffende nok. Mange blir helt avhengig av sosialhjelp av sånne grunner uansett mennesketyper, sivil status, familieforhold og sykdomshistorie.

Hvis sykdom er årsaken, skjer det ikke uansett sykdomshistorie.

Ikke sykeliggjør trådstarter. Hun er for ung til å falle ut av arbeidslivet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...