Gå til innhold

Psykotiske forfattere?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror det er sykt. Om du ikke hadde en psykoselidelse, hade du sikkert fått en diagnose på det. Men så spørs det hvor mye det påvirker din funksjon.

På en annen side, når mange nok tror er det ikke definert som sykdom, men som religion. Jeg tror store deler av bibelen tufter på psykotiske opplevelser.

Anonymkode: 6344e...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er sykt. Om du ikke hadde en psykoselidelse, hade du sikkert fått en diagnose på det. Men så spørs det hvor mye det påvirker din funksjon.

På en annen side, når mange nok tror er det ikke definert som sykdom, men som religion. Jeg tror store deler av bibelen tufter på psykotiske opplevelser.

Anonymkode: 6344e...3b5

Min funksjon er dårlig, det er den med eller uten åndelige opplevelser. Blir ikke bedre av medisiner. 

Ja mye psykotisk i bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 7.5.2019 den 15.33, stjernestøv skrev:

Det er kanskje lettere å tro det når jeg har en psykoselidelse?

Hadde jeg ikke hatt det så hadde de sikkert ikke tilskrevet dette diagnosen min, føler meg litt misforstått. 

jeg har funnet ut og erfart, at man ikke skal stole på det man bare leser, men man skal stole på det fagfolk sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
22 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har funnet ut og erfart, at man ikke skal stole på det man bare leser, men man skal stole på det fagfolk sier.

De er bare folk de og....fagfolk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

De er bare folk de og....fagfolk. 

ja, men de ser og tar fysiske tester og evalueringer, mens å google og lese og sette diagnoser selv og lese om andres erfaringer og troing som ikke er leger, så er ikke det mennesker som ser deg men tekst som er skrevet av mennesker om ting som kun et menneskelege som kan se deg som kan si om du har eller ikke. tekst på nettet har ikke øyne.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja, men de ser og tar fysiske tester og evalueringer, mens å google og lese og sette diagnoser selv og lese om andres erfaringer og troing som ikke er leger, så er ikke det mennesker som ser deg men tekst som er skrevet av mennesker om ting som kun et menneskelege som kan se deg som kan si om du har eller ikke. tekst på nettet har ikke øyne.

Ja du sier noe der! ;) 

Men når jeg leser kanaliserte bøker føler jeg de kommer fra et høyere sted der de har mer viten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja du sier noe der! ;) 

Men når jeg leser kanaliserte bøker føler jeg de kommer fra et høyere sted der de har mer viten. 

ok. jeg leser mye om partielle epilepsianfall og andre lidelser. mamma har grønn stær og jeg leste om det og tok hjemmetester med synet. og jeg har trodd på at jeg hadde skjeve hornhinner (cataract) fordi jeg såg stråler ut lyspærene i mørket som blinket. men øynene mine var friske og synet var krystallklart hos øyelegen 6 april i år, selvom øynene mine har gult belegg. så jeg skal gå til fagfolk og sjekke ting fremover om jeg lurer på noe helsemessig, og ikke lese på nett.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. jeg leser mye om partielle epilepsianfall og andre lidelser. mamma har grønn stær og jeg leste om det og tok hjemmetester med synet. og jeg har trodd på at jeg hadde skjeve hornhinner (cataract) fordi jeg såg stråler ut lyspærene i mørket som blinket. men øynene mine var friske og synet var krystallklart hos øyelegen 6 april i år, selvom øynene mine har gult belegg. så jeg skal gå til fagfolk og sjekke ting fremover om jeg lurer på noe helsemessig, og ikke lese på nett.

Nei når det gjelder sykdommer er det best å gå til fagfolk, de vet jo hva de driver med. Man kan ikke lese seg frem til en diagnose :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I motgang som i medgang må man bare prøve å ikke miste troen på seg selv føler jeg.

Anonymkode: e4f96...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 7.5.2019 den 15.19, stjernestøv skrev:

Jeg tror på inerplanetariske sjeler og at jeg er en, det er fordi jeg har lest om det og kjente meg igjen. 

Jeg har lest bøker om hvordan bli en lysarbeider og det tror jeg på, bare jeg klarer å sette til side personligheten og la lys og kjærlighet jobbe gjennom meg. Altså Gud! 

Dette er ting jeg har lest og tror på,men er det ikke da disse forfatterene som er psykotiske og ikke meg? Hvis man først skal kalle noe psykotisk, jeg tror jo bare på det jeg leser.  Syns det blir feil å si at dette henger sammen med min sykdom, hva mener du?

Jeg tror du er syk. Ikke fordi du tror på new age ting, men fordi du noen ganger forteller om hallusinasjoner og I perioder sliter så mye med å fungere.

Jeg tror det er en sammenheng mellom å være psykotisk og å tro på ånder og alt mulig rart. Jeg tror ikke alle som tror på ånder eller spøkelser er psykotiske. Hvis noen gjennom livet blir fortalt at spøkelser finnes, og hører mange historier om det så tror de gjerne på spøkeler. Da vil de kanskje "se" spøkelser også der hvor andre ser noe annet. Jeg vil ikke uttale meg om forfattere som jeg ikke har peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg tror du er syk. Ikke fordi du tror på new age ting, men fordi du noen ganger forteller om hallusinasjoner og I perioder sliter så mye med å fungere.

Jeg tror det er en sammenheng mellom å være psykotisk og å tro på ånder og alt mulig rart. Jeg tror ikke alle som tror på ånder eller spøkelser er psykotiske. Hvis noen gjennom livet blir fortalt at spøkelser finnes, og hører mange historier om det så tror de gjerne på spøkeler. Da vil de kanskje "se" spøkelser også der hvor andre ser noe annet. Jeg vil ikke uttale meg om forfattere som jeg ikke har peiling på.

Ja jeg sliter endel, i går sa sykepleieren at jeg dissosierer....men det har vel ingenting med psykose å gjøre? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg sliter endel, i går sa sykepleieren at jeg dissosierer....men det har vel ingenting med psykose å gjøre? 

 

 

Jeg kan ingen ting om psykose eller dissosiasjon. Det eneste jeg er ganske sikker på er at man kan tro på overnaturlige ting uten å være syk. Det baserer jeg delvis på alle oppegående religiøse pluss at eldre mennesker har en tendens til å tro på klarsynte og gjenferd uten å la det påvirker livet noe særlig. De blir mest som røverhistorier, men de forventer å bli trodd. Jeg mener det handler om opplysning og et sekulært verdensbilde. Ikke bare psykisk helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg kan ingen ting om psykose eller dissosiasjon. Det eneste jeg er ganske sikker på er at man kan tro på overnaturlige ting uten å være syk. Det baserer jeg delvis på alle oppegående religiøse pluss at eldre mennesker har en tendens til å tro på klarsynte og gjenferd uten å la det påvirker livet noe særlig. De blir mest som røverhistorier, men de forventer å bli trodd. Jeg mener det handler om opplysning og et sekulært verdensbilde. Ikke bare psykisk helse.

Ja det er sant, det trenger ikke være sykt. Og det er det ikke hos meg heller, jeg kan ikke for at sjebnen ga meg angst og masse faenskap. Det jeg tror på er ikke sykt fordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...