Gå til innhold

Hvilke inntrykk har dere av " ungdommen av i dag".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Enkelte unge driver bare med juks og bedrag og kanskje enda vetre ting er mitt inntrykk.

Anonymkode: 1779d...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte unge driver bare med juks og bedrag og kanskje enda vetre ting er mitt inntrykk.

Anonymkode: 1779d...f35

Har inntrykk av at alle driver med juks og bedrag i dag.

Anonymkode: 08204...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte unge driver bare med juks og bedrag og kanskje enda vetre ting er mitt inntrykk.

Anonymkode: 1779d...f35

Virkelig? Mitt inntrykk er heller at det er de som er litt eldre enn "de unge" som driver med fusk og fanteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Ungdommen flest er veldig ordentlige. Generasjon prestasjon blir de jo kalt. Ellers har vel gamlisser klaget over ungdommen i all tid, og sånn sett gjentar sikkert histrorien seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja kanskje. Mye er ikke så lett å forstå i dag synes jeg som kommer fra " de unge", men man må jo håpe at myndighetene har god hånd om alt.😊

Anonymkode: 1779d...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kanskje. Mye er ikke så lett å forstå i dag synes jeg som kommer fra " de unge", men man må jo håpe at myndighetene har god hånd om alt.😊

Anonymkode: 1779d...f35

Du har for stor tro på myndighetene.

Anonymkode: 08204...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har for stor tro på ungdommene. Man skal ikke tenke mye " utenfor boksen" i dag nei.

Anonymkode: 1779d...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har for stor tro på ungdommene. Man skal ikke tenke mye " utenfor boksen" i dag nei.

Anonymkode: 1779d...f35

Snodig. Jeg har virkelig inntrykk av at unge i dag er mye mer tolerante overfor andre enn det vi var da vi var unge. Men det varierer sikkert fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er enig med Lillemus. De fleste av de som er unge i dag har et mye mer tolerant og nyansert syn på ulike famliestrukturer, ulike typer jobber, religion og livssyn etc. De er generelt mye flinkere enn oss godt voksne til å være kritiske til den informasjonen de leser, og er dyktige til å innhente informasjon fra ulike kilder.

De kan være temmelig sort-hvitt og kategoriske en stund i tenårene, men det var da så absolutt vi også.

Noe mange kanskje ikke er så flinke til, (nå snakker jeg vel mest om mine egne ungdommer) er å akseptere at en god del ting i livet er kjedelig og rutinemessig, men det må gjøres likevel. Det kan gjelde lesing/pugging, husarbeid, sommerjobber som ikke er dødsspennende hver eneste dag etc. Det er viktig å lære at mange ting må gjøres selv om ikke det er direkte gøy, men at det er nyttig, og at en får det bedre etterpå.

Endret av påskelilje
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unge i dag mangler noe å « brenne» for. De har fått mye av materielle goder som foreldregenerasjonen ikke fikk så lett. De er mer bevisst psykiske plage og snakker mer åpent om det. De er mer på data og mobil og kanskje mindre i organisert aktivitet sammen med andre. De er opptatt av sunn mat og sortering av boss. De er mer redd for å mene noe som ikke er politisk korrekt. Kanskje noe da vil si at de er mer tolerante ? De er bare ikke tolerante ovenfor de som mener noe annet enn flertallet. De opplever er større press på å ha sex. Man blir sett på som en taper hvis man er jomfru. Ungdommen i dag reiser mer, skal realisere seg selv og setter av tid til venner heller enn å stifte familie. Unge i dag er opptatt av miljø og litt redd for verdens fremtid. Unge i dag trenger mer for å føle seg tilfreds fordi de ikke er vant til stillhet og kjedsomhet. 

Anonymkode: 19c20...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De opplever er større press på å ha sex. Man blir sett på som en taper hvis man er jomfru.

Anonymkode: 19c20...b57

Min 18-årige datter hevder at det er mer vanlig å være jomfru når man er 20 år enn ikke i dag. Men ikke vet jeg om det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Det er mye fin ungdom i Norge! Det er som med unge som med voksne; de er ulike mennesker, og man kan ikke skjære over alle med en kam. Jeg tror det er minst like utfordrende å være ung i dag som det har vært før. Det er bare andre typer utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, Lillemus skrev:

Min 18-årige datter hevder at det er mer vanlig å være jomfru når man er 20 år enn ikke i dag. Men ikke vet jeg om det er sant.

Det hørtes litt merkelig ut synes jeg, men jeg vil tro at det kommer veldig an på både miljø og sted. Jeg vet ikke hva som er vanlig her, men vet i alle fall at mange 17-18-19 åringer her i området har hatt sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jo du har nok rett. Enkelte mennesker blir bare aldri fornøyd uavhengig av alder og alt annet vi mennesker kjennes ved.

Anonymkode: 1779d...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Det hørtes litt merkelig ut synes jeg, men jeg vil tro at det kommer veldig an på både miljø og sted. Jeg vet ikke hva som er vanlig her, men vet i alle fall at mange 17-18-19 åringer her i området har hatt sex.

Jeg tror muligens min 18-åring er noget naiv på dette punktet... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi håper vel bare alle uansett alder at tida jobber for oss.😊

Anonymkode: 1779d...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unge i dag mangler noe å « brenne» for. De har fått mye av materielle goder som foreldregenerasjonen ikke fikk så lett. De er mer bevisst psykiske plage og snakker mer åpent om det. De er mer på data og mobil og kanskje mindre i organisert aktivitet sammen med andre. De er opptatt av sunn mat og sortering av boss. De er mer redd for å mene noe som ikke er politisk korrekt. Kanskje noe da vil si at de er mer tolerante ? De er bare ikke tolerante ovenfor de som mener noe annet enn flertallet. De opplever er større press på å ha sex. Man blir sett på som en taper hvis man er jomfru. Ungdommen i dag reiser mer, skal realisere seg selv og setter av tid til venner heller enn å stifte familie. Unge i dag er opptatt av miljø og litt redd for verdens fremtid. Unge i dag trenger mer for å føle seg tilfreds fordi de ikke er vant til stillhet og kjedsomhet. 

Anonymkode: 19c20...b57

Vi legger ofte så forskjellig i ordene tror jeg bare. Det kan lett skape motsetninger mellom generasjonene tror jeg. Det kan også ofte være store forskjeller på fortida og nåtid.

Anonymkode: 1779d...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, Lillemus skrev:

Min 18-årige datter hevder at det er mer vanlig å være jomfru når man er 20 år enn ikke i dag. Men ikke vet jeg om det er sant.

Det høres overdrevent ut, men de har mindre sex enn tidligere generasjoner i følge media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Gargamel skrev:

Det høres overdrevent ut, men de har mindre sex enn tidligere generasjoner i følge media.

Som tidligere sagt - hun er nok litt naiv på den fronten, min godeste lille nerdedatter. 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unge i dag mangler noe å « brenne» for. De har fått mye av materielle goder som foreldregenerasjonen ikke fikk så lett. De er mer bevisst psykiske plage og snakker mer åpent om det. De er mer på data og mobil og kanskje mindre i organisert aktivitet sammen med andre. De er opptatt av sunn mat og sortering av boss. De er mer redd for å mene noe som ikke er politisk korrekt. Kanskje noe da vil si at de er mer tolerante ? De er bare ikke tolerante ovenfor de som mener noe annet enn flertallet. De opplever er større press på å ha sex. Man blir sett på som en taper hvis man er jomfru. Ungdommen i dag reiser mer, skal realisere seg selv og setter av tid til venner heller enn å stifte familie. Unge i dag er opptatt av miljø og litt redd for verdens fremtid. Unge i dag trenger mer for å føle seg tilfreds fordi de ikke er vant til stillhet og kjedsomhet. 

Anonymkode: 19c20...b57

Den første setningen ble helt malplassert sammen med resten av innlegget ditt. Resten av innlegget beskriver jo nettopp alt de unge brenner for.

Om du hadde slettet den første setningen og erstattet «de» og «ungdommen» med «noen av dem» og «andre unge» hadde innlegget vært veldig godt etter min mening. Som oss voksne er «de unge» ingen ensartet gruppe. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...