Gå til innhold

Svarte prikker i utfloden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tok underlivsundersøkelse med celleprøve av livmorhalsen for bare et år siden. Alt var fint. Jeg fikk ny kjæreste og etter noen måneder så følte jeg at lukt av utflod forandret seg. Men var usikker på om dette var normalt eller ikke. 

Den siste tiden har mensen vært ustabil. Jeg fikk alltid mens til fast tid hver måned før.  Men merkelig nok så fikk  jeg nylig mensen med 13 dagers mellomrom. Jeg bestillte time hos legen og har time om 2 uker. 

Det merkelige er at når blødningen stoppet så kom det ut sorte prikker i utfloden. Ser ut som små tråder fra en sort bukse eller noe  eller prikker. Jeg hadde blitt kvitt verstetenkning som jeg slet mye med for men nå begynte jeg. Begynte å Google opp og ble redd at dette måtte være alvorligste form for kreft. Og går rundt å uroer meg hele tiden. 

Jeg er over 40. Har ikke brukt prevensjon, men regner med at jeg ikke kan bli gravid i min alder.

Noen som har opplevd noe lignende? Noen råd å gi? Burde jeg løpt på legevakten eller kan jeg vente til timen om ca 2 uker? Mulig man kan spotte litt sorte prikker rett etter en blødning? 

Anonymkode: 2d9b4...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den siste tiden har mensen vært ustabil. Jeg fikk alltid mens til fast tid hver måned før.

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 40. Har ikke brukt prevensjon, men regner med at jeg ikke kan bli gravid i min alder.

Hvis du er over 40, kan ustabiliteten være første tegn på begynnende overgangsalder. Det kan gå flere år med uregelmessig mens før den stopper helt. Man kan bli gravid allikevel, men sjansene reduseres - og det er høyere risiko for spontanabort.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde jeg løpt på legevakten eller kan jeg vente til timen om ca 2 uker?

Jeg ser absolutt ikke noen grunn til at dette ikke kan vente noen uker.

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynte å Google opp og ble redd at dette måtte være alvorligste form for kreft.

De gangene utflodsendringer (lukt, farge, mengde...) er symptomer på noe som helst, altså "utenfor normalen", er det stort sett på sopp, infeksjoner osv. som er vanlige og ufarlige. Hvis slike ting hadde vært et typisk tegn på alvorlig kreft, hadde vi nok visst at man måtte følge nøye med, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, laban skrev:

 

Hvis du er over 40, kan ustabiliteten være første tegn på begynnende overgangsalder. Det kan gå flere år med uregelmessig mens før den stopper helt. Man kan bli gravid allikevel, men sjansene reduseres - og det er høyere risiko for spontanabort.

Jeg ser absolutt ikke noen grunn til at dette ikke kan vente noen uker.

De gangene utflodsendringer (lukt, farge, mengde...) er symptomer på noe som helst, altså "utenfor normalen", er det stort sett på sopp, infeksjoner osv. som er vanlige og ufarlige. Hvis slike ting hadde vært et typisk tegn på alvorlig kreft, hadde vi nok visst at man måtte følge nøye med, tror du ikke?

Jeg får bare roe ned helseangsten og vente i to uker og ta det med lege. Det er som du sier ingen grunn til å tro det verste for dette kan være noe helt ufarlig noe. Jeg er også i en alder hvor overgangsalderen står for tur. Og derfor kan dette ha slike årsaker også. 

Jeg får bare roe ned og slutte å stresse og bekymre meg så intenst. Jeg har begynt å slite med at jeg verstetenker så mye. Og det må jeg bare fokusere bort fra. Går til lege om to uker og tar det derfra :). Takk for gode råd. 

Anonymkode: 2d9b4...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 40. Har ikke brukt prevensjon, men regner med at jeg ikke kan bli gravid i min alder.

Noen som har opplevd noe lignende? Noen råd å gi? Burde jeg løpt på legevakten eller kan jeg vente til timen om ca 2 uker? Mulig man kan spotte litt sorte prikker rett etter en blødning? 

Anonymkode: 2d9b4...900

Jeg hadde ikke tenkt tanken på å gå til legen en gang... Men jeg er muligens i overkant avslappet altså. Noe jeg ikke hadde tatt sjansen på derimot det er at jeg ikke kunne blitt gravid! Selvfølgelig kan man bli gravid om man er over 40! Det er ikke så "enkelt" som om man hadde vært 15 år yngre, men jeg kjenner ei som fikk to barn etter fyllte 40... Min eks-svigermor var 46 da min eks ble født og dette var lenge før prøverør og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke tenkt tanken på å gå til legen en gang... Men jeg er muligens i overkant avslappet altså. Noe jeg ikke hadde tatt sjansen på derimot det er at jeg ikke kunne blitt gravid! Selvfølgelig kan man bli gravid om man er over 40! Det er ikke så "enkelt" som om man hadde vært 15 år yngre, men jeg kjenner ei som fikk to barn etter fyllte 40... Min eks-svigermor var 46 da min eks ble født og dette var lenge før prøverør og slikt.

Jeg er mulig litt hysterisk. Jeg føler at jeg har blitt mer engstelig av meg for alt som heter sykdommer i det siste. Jeg hadde veldig helseangst tidligere og ble kvitt den etter at jeg fikk behandling for den. Men i det siste så er jeg igjen blitt engstelig av meg igjen desverre. Og jeg tenker verstetekning for den minste lille sak på kroppen. Foreks har jeg et sår så må det være noe alvorlig med dødelig infeksjon i. Altså så dumt er jeg begynt å tenke. Men forsøker å roe meg ned og finne balansen slik at jeg ikke blir en stor nevrotisk helseangstfreak igjen. 

Takk for svar :)

Anonymkode: 2d9b4...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke tenkt tanken på å gå til legen en gang... Men jeg er muligens i overkant avslappet altså. Noe jeg ikke hadde tatt sjansen på derimot det er at jeg ikke kunne blitt gravid! Selvfølgelig kan man bli gravid om man er over 40! Det er ikke så "enkelt" som om man hadde vært 15 år yngre, men jeg kjenner ei som fikk to barn etter fyllte 40... Min eks-svigermor var 46 da min eks ble født og dette var lenge før prøverør og slikt.

Jeg er redd for å være gravid også. Ihvertfall i min alder.... Synes det er veldig sent å bli gravid i 40 årene. 

Anonymkode: 2d9b4...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for å være gravid også. Ihvertfall i min alder.... Synes det er veldig sent å bli gravid i 40 årene. 

Anonymkode: 2d9b4...900

Hvis du er redd for å bli gravid og har sex så synes jeg det er veldig rart at du ikke passer på å bruke en form for prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 10.5.2019 den 15.15, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke tenkt tanken på å gå til legen en gang... Men jeg er muligens i overkant avslappet altså. Noe jeg ikke hadde tatt sjansen på derimot det er at jeg ikke kunne blitt gravid! Selvfølgelig kan man bli gravid om man er over 40! Det er ikke så "enkelt" som om man hadde vært 15 år yngre, men jeg kjenner ei som fikk to barn etter fyllte 40... Min eks-svigermor var 46 da min eks ble født og dette var lenge før prøverør og slikt.

Alt ble normalt igjen. Jeg stoppet å blø og den lille sorte prikke-utfloden stoppet også. Mulig bare en slags hormonell forstyrrelse eller noe. Jeg tenkte katastrofetanker men det er nok bare å roe seg selv ned og tenke at dette er nok ikke kreft tross at jeg fikk blødning med kort tids mellomrom. Vanligvis pleier blødningene å være regelmessige. 

Anonymkode: 2d9b4...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...