Gå til innhold

Smerter i underlivet hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Startet med urinveisinfeksjon rett før jul, i desmber 2018. Fastlegen ga meg blant annet trimetoprim 160 mg og amoxicillin mylan 500 mg mot uvi. Urinen ble sendt til dyrking flere ganger uten noen funn. I januar/februar hadde jeg plutselig ikke urinveisinfeksjon lenger. Vi aner ikke hvorfor. 

Men så begynte de smertene som hemmer livskvaliteten min. Jeg fikk så vondt i underlivet at jeg ikke kunne sitte. Jeg har dette enda. Det er ubehagelig å gå fordi jeg føler at det svir. Jeg synes det var vanskelig å si hvor svien kom fra, men ble enig med meg selv om at den kom fra urinrørsåpningen. Det svidde når jeg tissa og til rider føltes det ut som jeg tisset piggtråd. Dette har heldigvis roet seg litt ned. Det svir enda litt noen ganger. Jeg dro til en urolog som mente det kunne være betent blærebunn. Urologen sa jeg hadde en rift i endetarmen og det går utover urinblæra mi siden de sitter såpass nærme hverandre. Fikk en salve (Rectogesic) til å smøre forsiktig på huden rett utenfor rumpehullet. Følte ikke dette hjalp noe, men det kunne ta tid. Jeg var helt desperat og følte ikke jeg bare kunne gå rundt å ha det vondt. Jeg egentlig bare ligget i senga mi i 3 måneder. Utenom legebesøk. Dro til fastlegen og de sa jeg bare kunne få smertestillende og at det ikke er noe de kan gjøre. Har blitt sjekket for alle mulige kjønnssykdommer, soppinfeksjon, bakteriell vaginose og alt man kan teste. Ble påvist trichonomas fullførte en hard kur med flagyl (5 tabletter første dag og 5 tabletter 3 dag). Smertene ga seg ikke. Fikk en ny kur 10 dager med doxycyclin og flagyl. Ingen virkning. Stikkpille, canesten, fluconazol kraka uten virkning også. Xylocalin prøvd for å dempe smertene virkning i noen få minutter så borte. Det svidde veldig med den. 

Skal legges i narkose siden jeg ikke greier å bli undersøkt. Er litt redd for det å håper egentlig noen vet hva det kan være så jeg slepper. Jeg begynner å mistenke vestibulitt, vulvodyni og vaginisme. Er veldig vanskelig for meg å bli undersøkt gynekologisk og det har det alltid vært. Jeg for vondt ved penetrering i skjeden. Er øm i hele underlivet, men er ett punkt ved skjeden som gjør sykt vondt når jeg tar på det.

Men jeg vet ikke om det er det siden de sterkeste smertene som jeg føler hele tiden er for det meste de indre kjønnsleppene ved urinrøret/urinrøret eller mellom urinrøret og skjeden. Vanskelig å si helt sikkert, men virker som jeg har vondt begge stedene og noen ganger stikker det i skjeden. Men det er ikke ofte. Jeg har også følt på en følelse av at det har brent i urinblæren eller at det var et trykk der. Derfor tenkte jeg på interstitiell cystitt. Har også lurt på uretritt, men la det fra meg når doxycyclin ikke ga noe effekt. 

Legene sier at jeg har veldig stram bekkenbunn. Jeg tror helt sikkert jeg har vulvodyni, men kan det være noe mer også siden jeg har mye trøbbel med urinveiene også?

Anonymkode: 99c6c...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...