Gå til innhold

Mistenker ADD hos kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en kjæreste som jeg mistenker kan ha ADD. Vi har ikke vært sammen så lenge, men han klarer ikke organisere seg og ha struktur på livet sitt. Han kommer stadig 2-3 timer for sent når vi har avtalt å være sammen, og har alltid en unnskyldning for hvorfor han er forsinket. Han klarer å passe arbeidet sitt, men hjemme er det (etter mitt syn) fullstendig kaos. Han klarer ikke rydde skikkelig, og har en masse ting han ikke får kastet selv om det er ødelagt eller flere tiår gammelt. 

Han har slitt på skolen hele livet, og fikk påvist dysleksi først på videregående. Jeg holder på å bli sprø av mangel på planlegging og gjennomføring, og kjenner det tærer veldig på mine følelser for ham.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan gå frem for å snakke med ham om disse tingene og evt. hjelpe ham til å gå til fastlege og be om en utredning? 

 

 

 

 

Anonymkode: b832a...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

På 11.5.2019 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kjæreste som jeg mistenker kan ha ADD. Vi har ikke vært sammen så lenge, men han klarer ikke organisere seg og ha struktur på livet sitt. Han kommer stadig 2-3 timer for sent når vi har avtalt å være sammen, og har alltid en unnskyldning for hvorfor han er forsinket. Han klarer å passe arbeidet sitt, men hjemme er det (etter mitt syn) fullstendig kaos. Han klarer ikke rydde skikkelig, og har en masse ting han ikke får kastet selv om det er ødelagt eller flere tiår gammelt. 

Han har slitt på skolen hele livet, og fikk påvist dysleksi først på videregående. Jeg holder på å bli sprø av mangel på planlegging og gjennomføring, og kjenner det tærer veldig på mine følelser for ham.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan gå frem for å snakke med ham om disse tingene og evt. hjelpe ham til å gå til fastlege og be om en utredning? 

 

 

 

 

Anonymkode: b832a...545

Kjenner meg igjen, gå til fastlegen og forklar dette grundig, gjerne skriv ned eks. og begrunnelse. Har akkurat fått ADD / ADHD uoppmerksom type som det også heter og er lettet! Min fastlege som pushet meg til å ta en utredning, el. han og andre rundt meg hadde mistanke, dvs faglærere på universitet. blant de en psykologi professor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...