AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 Skrevet 11. mai 2019 Hva anbefaler fagfolk hvis man har humørsvingninger, angst og depresjon i forbindelse med overgangsalder. Er det AD som hjelper best eller bør man heller starte med hormonbehandling ?. Anonymkode: 6cc92...76b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 Skrevet 11. mai 2019 1 time siden, kupton skrev: Hormonbehandling er et naturlig førstevalg. Jeg hadde en periode over noen år i ung alder der jeg var veldig psykisk dårlig.(anorexi og depresjon ).Det meste av mitt voksne liv har jeg hatt lette psykisk plager men levd greit med det. Helt samtidig med overgangsalderen ble jeg alvorlig psykisk dårlig. Det var som kastet på meg samtidig med typiske symptomer på overgangsalder. Hvis man har en psykisk sårbarhet fra før kan overgangsalderen da utløse psykisk lidelse? Burde jeg likevel da ha prøvd hormoner?. Jeg fikk AD men hadde likevel humørsvingninger, angst og søvnproblemer. Anonymkode: 6cc92...76b 0 Siter
kupton Skrevet 12. mai 2019 Skrevet 12. mai 2019 Er en meget sårbar, kan enhver ekstra livspåkjenning utløse psykisk lidelse. Mitt prinsipielle syn er at personer med psykisk lidelse skal ha samme behandling for somatiske sykdommer/plager som psykisk friske. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 Skrevet 12. mai 2019 2 timer siden, kupton skrev: Er en meget sårbar, kan enhver ekstra livspåkjenning utløse psykisk lidelse. Mitt prinsipielle syn er at personer med psykisk lidelse skal ha samme behandling for somatiske sykdommer/plager som psykisk friske. Ikke TS, men er det mulig å bli kvitt den sårbarheten? Anonymkode: 7769d...f1e 0 Siter
kupton Skrevet 12. mai 2019 Skrevet 12. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: er det mulig å bli kvitt den sårbarheten? Sårbarheten er ikke et enten/eller slik at en er sårbar eller ikke sårbar. Uansett hvor en er på skalaen, er det mulig å bli mindre sårbar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.