Gå til innhold

Erfaring med ritalin?


Bergogdal

Anbefalte innlegg

Har startet opptrapping på ritalin på grunn av blant annet uro og konsentrasjonavansker. De første pillene har vært en litt snodig opplevelse. Etter ca en time merker jeg noe effekt, blir litt klarere i hodet og litt mindre urolig enn vanlig. Men etter ca 6 timer (sannsynligvis når effekten ebber ut) blir jeg mer urolig. Jeg blir også irritabel, føles som jeg har sovet 2 timer middagshvil og våkner med et enormt søtsug men nektes kjeks:-)

Jeg undrer meg om dette er vanlig, og om det i såfall er noe som pleier å gå seg til? Lurer også på om det vil bli værre eller bedre med opptrapping? 

Håper på svar fra Kupton eller noen andre med kunnskap og/eller erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DopamineDeprived

Hey! Nettopp vært igjennom opptrapping selv, og dette høres kjent ut :) Første uka ca ble jeg jævlig hissig når de gikk ut av systemet 🙈 Det gikk heldigvis over, og nå synes jeg nesten det er vanskelig å merke når de går ut. Jeg synes også det hjalp å vite at jeg var hissig pga Ritalinen, da var det mer håndterlig. Jeg endte også opp med å dele opp 60 mg dosen min i 40 mg om morran, og 20 mg ca 5-6 timer senere. Jeg ble nemlig litt urolig av at jeg var medisinert så kort tid, da måtte jeg liksom forte meg å gjøre alt det jeg skulle mens medisinen fungerte. Mange bruker også depot varianten om morgen, så korttidsvirkende om kvelden. 

Jeg synes forresten også det var rart i starten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble utrolig søvnig av ritalin, ellers opplevde jeg ingen bivirkninger. Det er ikke uvanlig å oppleve ADHD-symptomene som "verre" etter at effekten har dabbet av. 

Anonymkode: a0a00...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...