Gå til innhold

Agorafobi og panikkangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk panikkangst etter omsorgssvikt som barn. Jeg sliter med agorafobi som følge av denne panikkangsten. De som har eller har hatt dette vet at man blir helt vanvittig var på kroppslige symptomer og man bruker mesteparten av tiden til å overanalysere alle signaler fra kroppen. Er noen ganger vanskelig å vite hva som er normalt og ikke :(

Heldigvis er ikke disse voldsomme panikkangstanfallene så hyppige lenger, men jeg sliter med agorafobi i den grad av at jeg blir uvel hver gang jeg må reise hjemmefra mer enn ca 3 kvarter unna hjemmet. Dvs at jeg kan være lenge hjemmefra men jeg takler ikke dra langt. Har liksom laget meg sånne soner i hodet! Jeg sliter ikke med daglige ting som å reise på butikken, jobb o,l men reise kan jeg se lenge etter.  

Man må utfordre disse issuene og utfordre angsten, men det er ikke så lett når man ikke kan reise et par ganger i uken for å utfordre dette siden jeg kun sliter med å reise relativt langt unna hjemmet. Noen her med tips? Fordi det er like jævlig å dra noen plass hver gang jeg skal noe som innebærer å reise langt unna og fly er helt utelukket :( Jeg kan en sjelden gang mestre det men neste gang er det like jævlig igjen!

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk panikkangst etter omsorgssvikt som barn. Jeg sliter med agorafobi som følge av denne panikkangsten. De som har eller har hatt dette vet at man blir helt vanvittig var på kroppslige symptomer og man bruker mesteparten av tiden til å overanalysere alle signaler fra kroppen. Er noen ganger vanskelig å vite hva som er normalt og ikke :(

Heldigvis er ikke disse voldsomme panikkangstanfallene så hyppige lenger, men jeg sliter med agorafobi i den grad av at jeg blir uvel hver gang jeg må reise hjemmefra mer enn ca 3 kvarter unna hjemmet. Dvs at jeg kan være lenge hjemmefra men jeg takler ikke dra langt. Har liksom laget meg sånne soner i hodet! Jeg sliter ikke med daglige ting som å reise på butikken, jobb o,l men reise kan jeg se lenge etter.  

Man må utfordre disse issuene og utfordre angsten, men det er ikke så lett når man ikke kan reise et par ganger i uken for å utfordre dette siden jeg kun sliter med å reise relativt langt unna hjemmet. Noen her med tips? Fordi det er like jævlig å dra noen plass hver gang jeg skal noe som innebærer å reise langt unna og fly er helt utelukket :( Jeg kan en sjelden gang mestre det men neste gang er det like jævlig igjen!

Anonymkode: 60e08...104

Jeg sliter med akkurat det samme som deg og har også et par andre angstlidelser i tillegg. Panikkangsten kommer kastende på meg og jeg får rett og slett fullstendig panikk, hjertet hamrer i vei, jeg blir svimmel og føler at jeg skal kveles. Agorafobi har jeg i kjølvannet av panikkangsten og den gjør meg totalt avhengig av å være inne i hjemmet flere ganger i uka. Det er utrolig slitsomt og ikke minst frustrerende! For meg så har medisiner uten tvil vært redningen i mange tilfeller og terapi har ført til at jeg føler meg tryggere. Du må starte veldig pent og på dager hvor du føler at formen er ok også bygger du deg veldig gradvis opp til å tåle bittelitt mer etter hvert. Ikke mist håpet om du ikke klarer det. Det er bare å prøve på nytt og jeg er sikker på at du kommer til å klare det. Lær deg avslapningsteknikker og pusteøvelser og forsøk å distrahere bort angsten så langt det går. Alt i alt så vil det hjelpe deg etter hvert. Lykke til!

Anonymkode: d871e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lett etter andre med samme problematikk og ble veldig glad nå som du svarte! Er det mulig å veksle noen ord med deg privat? 

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har lett etter andre med samme problematikk og ble veldig glad nå som du svarte! Er det mulig å veksle noen ord med deg privat? 

Anonymkode: 60e08...104

Bare send meg en pm, så snakkes vi 🙂

Anonymkode: d871e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare send meg en pm, så snakkes vi 🙂

Anonymkode: d871e...b3c

Kan jeg sende PM til anonym bruker?

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare send meg en pm, så snakkes vi 🙂

Anonymkode: d871e...b3c

Ser ikke noe sted at jeg får sendt deg PM :(

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke noe sted at jeg får sendt deg PM :(

Anonymkode: 

Send til medlemmet, det er meg 🙂

Anonymkode: d871e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig jeg er helt i ørsken her men jeg får liksom ikke trykket på noe sånn at jeg får sent deg PM. Hvor går jeg inn og hva trykker jeg på :P 

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er helt i ørsken her men jeg får liksom ikke trykket på noe sånn at jeg får sent deg PM. Hvor går jeg inn og hva trykker jeg på :P 

Anonymkode: 60e08...104

Det går bra 🙂 Bare trykk på konvolutten øverst til høyre ved siden av varselbjella og trykk på ny melding tror jeg det var ( i den røde rubrikken). Skriv til Medlemmet som er meg 😊

Anonymkode: d871e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra 🙂 Bare trykk på konvolutten øverst til høyre ved siden av varselbjella og trykk på ny melding tror jeg det var ( i den røde rubrikken). Skriv til Medlemmet som er meg 😊

Anonymkode: d871e...b3c

Står at jeg må skrive inn hvem det er til 😕 

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står at jeg må skrive inn hvem det er til 😕 

Anonymkode: 60e08...104

Ja

Anonymkode: d871e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: d871e...b3c

 

På 14.5.2019 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Står at jeg må skrive inn hvem det er til 😕 

Anonymkode: 60e08...104

Hvis du synes at det er vanskelig, så  oppgi ditt nick og jeg kan sende deg pm i stedet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker
På 16.5.2019 den 0.24, Medlemmet skrev:

 

Hvis du synes at det er vanskelig, så  oppgi ditt nick og jeg kan sende deg pm i stedet 😊

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 16.5.2019 den 0.24, Medlemmet skrev:

 

Hvis du synes at det er vanskelig, så  oppgi ditt nick og jeg kan sende deg pm i stedet 😊

Håper å høre fra deg snart ❤️ Sendte nicket over her :)

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper å høre fra deg snart ❤️ Sendte nicket over her :)

Anonymkode: 60e08...104

Jeģ har ikke fått det med meg, beklager! Har sendt deg pm nå.

Anonymkode: d871e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeģ har ikke fått det med meg, beklager! Har sendt deg pm nå.

Anonymkode: d871e...b3c

Ikke fått noe i posten min her jeg! 

Anonymkode: 60e08...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fått noe i posten min her jeg! 

Anonymkode: 60e08...104

Har du fått den nå ?

Anonymkode: d871e...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...