Gå til innhold

Lurer på noe om mani og "rare" bevegelser.


Gjest franklyscarlet

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet

Hei😊

Når jeg er manisk kan jeg få litt rare bevegelser i kroppen. Lurer på om det er vanlig, og om noen som jobber/har jobba i psykiatrien, eller andre med bipolar lidelse kjenner igjen dette?

Typisk er sprelling og risting i beina, men det rareste er at armene og hendene kan få litt ukontrollerbare spesielle bevegelser. Litt sånn som indiske damer gjør i blant når de danser (tror jeg), bare fortere og voldsommere. Håndleddene går liksom rundt og rundt, og jeg gjør det ikke med vilje. Det kan se ganske rart ut, og det er fler som kommenterer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elina777

Jeg var manisk og tvangsinnlagt og ble spurt om jeg gjorde det med vilje (ristet på beina), jeg ble så sint at jeg sparket i stolen og har vondt i tåa enda, 7 mnd etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gnager på leppa,har måtte operere for å fikse det en gang.Nå tar jeg meg stadig i å gjøre det og prøver å la være, men begynner igjen etter en stund, automatisk. Prøver å passe på så det ikke blir så ille at jeg må opereres igjen. 

Anonymkode: 04ee2...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, franklyscarlet skrev:

Hei😊

Når jeg er manisk kan jeg få litt rare bevegelser i kroppen. Lurer på om det er vanlig, og om noen som jobber/har jobba i psykiatrien, eller andre med bipolar lidelse kjenner igjen dette?

Typisk er sprelling og risting i beina, men det rareste er at armene og hendene kan få litt ukontrollerbare spesielle bevegelser. Litt sånn som indiske damer gjør i blant når de danser (tror jeg), bare fortere og voldsommere. Håndleddene går liksom rundt og rundt, og jeg gjør det ikke med vilje. Det kan se ganske rart ut, og det er fler som kommenterer det. 

Manerismer? Sees ofte hos de med autisme

Anonymkode: 22095...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 16.5.2019 den 1.08, AnonymBruker skrev:

Manerismer? Sees ofte hos de med autisme

Anonymkode: 22095...8a9

Jaaaaa trodde faktisk at jeg var den eneste! 😂jeg sitter aldri i ro. Rister på bena og vifter med henden🦑 

Slitsomt for folk, men jeg tenker ikke over det. Jeg driter bare oppi det. Har mange andre ting å tenke på

Anonymkode: 44823...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...