Gjest Anbr42 Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 Dere som tar Litium, hvilke doser endte dere opp med? Jeg har akkurat begynt, og står bare på 42 mg x 2. Lurer litt på hvor jeg ender doseringsmessig. Vet det har med konsentrasjonsnivået i blodet å gjøre, og at doseringen da blir ulik fra person til person avhengig av når de når det terapeutiske vinduet. Men likevel lurer jeg på hva som er "vanlig" å stå på. Og tar dere annen medisin mot bp i tillegg? Etter hva jeg forstod på legen så skal Lamictal seponeres hos meg, men at jeg skal fortsette med Quetiapin og Efexor. Er det også "vanlig"? Dosene vet jeg ikke enda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 (endret) Tar 83 mg + 42 mg morgen og det samme til kvelden. Ved mani har jeg vært oppi 83+83 morgen og kveld... tar den sammen med xeplion, men skal prøve få byttet tilbake til abilify pga smerter og kramper i armer og bein når jeg skal sove Endret 16. mai 2019 av elina777 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionys Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 83 + 42 morgen og kveld. Litiumnivået er på 0,9 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 83 mg morgen og kveld. Serumkonsentrasjonen ligger på rundt 0,8. Jeg har aldri fått beskjed om å øke ved mani. Får alltid Zyprexa. Fungerer det godt mot mani å øke dosen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 4 minutter siden, franklyscarlet skrev: 83 mg morgen og kveld. Serumkonsentrasjonen ligger på rundt 0,8. Jeg har aldri fått beskjed om å øke ved mani. Får alltid Zyprexa. Fungerer det godt mot mani å øke dosen? Jeg var innlagt ved akuttavd så de fulgte med på blodprøvene hele tiden. Det funket ikke, jeg var manisk i to mnd på skjerma. Fikk tillegg av orfiril og zyprexa/cisordinol også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 Jeg antar at minst 85% bruker en døgndose i området 84 - 166 mg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 Og jeg bruker 250.. derfor jeg er så sykt tørst kanskje.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 3 timer siden, elina777 skrev: Og jeg bruker 250.. derfor jeg er så sykt tørst kanskje.. Virkningen er avhengig av serumkonsentrasjon, ikke av hvor mange mg du putter inn i hodet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anbr42 Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 (endret) @kupton Jeg googlet det jeg lurte på og kom over noen engelske el. amerikanske nettsider, og der snakker folk i forum om at 300 mg er startdose! Med forbehold om at jeg har misforstått, hvordan kan det ha seg at doseringen er så voldsomt ulikt? Driter meg sikkert ut med det spørsmålet her nå, for jeg har nok misforstått noe. https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/BipolarReddit/comments/2b3uyf/day_1_on_lithium/ En forteller om at hen har stått på 1500 mg i 14 år.. 😬 Endret 16. mai 2019 av Anbr42 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anbr42 Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 Takk for svar til dere som har svart! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 I USA er det nok en annen formulering av litium som brukes. Derfor annet antall milligram. Men som en ser er det de samme serumkonsentrasjoner som gjelder det som her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.