Gå til innhold

Dagen er over


Gondor

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg i et mørkt rom med vinduet på vidt gap, iført joggebukse og tøfler og bare nyter at gjestene har gått hjem og jeg kan sitte helt for meg selv og drikke vann. Jeg har hatt en dårlig uke, men som ved et mirakel våknet jeg med energi og friskt mot den 16. mai og satte igang med rydding og massiv rengjøring for å ta igjen det jeg ikke fikk gjort tidligere i uken. Jeg glemte å ta medisinene mine og da blir jeg enda mer gira. Jeg stod på så voldsomt at armer, skuldre og rygg til slutt verket og ikke en varm dusj hjalp engang. Kl 4 natt til 17. gjorde det så vondt at jeg måtte stå opp og kjøre til nærmeste benser for å kjøpe Paracet. Det hjalp men da var det bare noen timer igjen før jeg skulle stå opp.

Dagen er heldigvis over og nå kan jeg endelig slappe av. Nydelige blomsterbuketter står rundt omkring i leiligheten men nå er det stillheten som betyr mer enn noe annet. Da gjestene var gått satte jeg meg på terrassen med en enkel alkoholfri drink og stirret sløvt ut i luften - lenge.

Jeg lurer på hvordan det er å ha en normal dose energi hver dag sånn at man kan fordele arbeidsoppgaver utover uken og ikke krampelese til eksamen og rårydde til fest alt i løpet av en dag. Forblir det en fjern drøm tro?

Det er et slitent ansikt som stirrer  tilbake på meg i speilet. Jeg har tatt melatonin og når den begynner å funke skal jeg hive innpå to Paracet, for det gjør fremdeles vondt, og kroe meg under dynen. I morgen sover jeg så lenge jeg vil.

Oppi alt dette føler jeg meg lykkelig. Lykkelig fordi jeg har mitt eget rom og kan låse døren hvis jeg vil. Lykkelig fordi jeg kan sitte ute på terrassen og lytte til suset i trærne. Lykkelig fordi alle hadde det fint i dag. Og for å være helt ærlig, lykkelig for at jeg ikke har små barn som jo krever mye.

I morgen skal det regne og det passer meg utmerket. Det er deilig å ligge i sengen og høre på regnet utenfor vinduet. I morgen blir det bare daffings. En tur til butikken og noe enkelt til middag før jeg trekker meg tilbake til mitt lønnkammer.

Hvordan var din 17. mai?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er inni siste innspurt med en større skoleoppgave, så her gikk dagen med til å skrive. Har ikke en gang tenkt over at det er 17. mai 😅 Neste år skal jeg feire, reise til Sørlandet for å besøke niesene mine og se de gå i barnetoget der 😍☀️🌡️🍦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gondor skrev:

Her sitter jeg i et mørkt rom med vinduet på vidt gap, iført joggebukse og tøfler og bare nyter at gjestene har gått hjem og jeg kan sitte helt for meg selv og drikke vann. Jeg har hatt en dårlig uke, men som ved et mirakel våknet jeg med energi og friskt mot den 16. mai og satte igang med rydding og massiv rengjøring for å ta igjen det jeg ikke fikk gjort tidligere i uken. Jeg glemte å ta medisinene mine og da blir jeg enda mer gira. Jeg stod på så voldsomt at armer, skuldre og rygg til slutt verket og ikke en varm dusj hjalp engang. Kl 4 natt til 17. gjorde det så vondt at jeg måtte stå opp og kjøre til nærmeste benser for å kjøpe Paracet. Det hjalp men da var det bare noen timer igjen før jeg skulle stå opp.

Dagen er heldigvis over og nå kan jeg endelig slappe av. Nydelige blomsterbuketter står rundt omkring i leiligheten men nå er det stillheten som betyr mer enn noe annet. Da gjestene var gått satte jeg meg på terrassen med en enkel alkoholfri drink og stirret sløvt ut i luften - lenge.

Jeg lurer på hvordan det er å ha en normal dose energi hver dag sånn at man kan fordele arbeidsoppgaver utover uken og ikke krampelese til eksamen og rårydde til fest alt i løpet av en dag. Forblir det en fjern drøm tro?

Det er et slitent ansikt som stirrer  tilbake på meg i speilet. Jeg har tatt melatonin og når den begynner å funke skal jeg hive innpå to Paracet, for det gjør fremdeles vondt, og kroe meg under dynen. I morgen sover jeg så lenge jeg vil.

Oppi alt dette føler jeg meg lykkelig. Lykkelig fordi jeg har mitt eget rom og kan låse døren hvis jeg vil. Lykkelig fordi jeg kan sitte ute på terrassen og lytte til suset i trærne. Lykkelig fordi alle hadde det fint i dag. Og for å være helt ærlig, lykkelig for at jeg ikke har små barn som jo krever mye.

I morgen skal det regne og det passer meg utmerket. Det er deilig å ligge i sengen og høre på regnet utenfor vinduet. I morgen blir det bare daffings. En tur til butikken og noe enkelt til middag før jeg trekker meg tilbake til mitt lønnkammer.

Hvordan var din 17. mai?

 

Hei Gondor. 

Jeg har de samme tankene som deg ang  det å kunne ha en normal dose energi. Det hadde vært deilig å kunne fungert litt mer normalt. Hva nå enn normalt er. Jeg greier nå ikke å gjøre en brøkdel av hva jeg tror normalt er. 

På vei hjem i natt så hadde jeg også tanker om at jeg var veldig glad for det jeg faktisk har. Selv om jeg hele tiden prøver å fungere bedre, så har jeg det faktisk ganske bra.

Dagen min har vært fin og nå sitter jeg å tenker på alt bra i mitt liv. Jeg er veldig takknemlig for det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Fint skrevet :) 

Jeg var fire timer hos mine foreldre i selskap, koste oss med rømmegrøt og kaker. Var veldig sliten da det var over og måtte brått gå da jeg fikk nervesmerter, men det var en fin dag og det er jeg glad for ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei meteora! Siterknappen min funker ikke. Lykke til med prosjektet! Skole tar mye tid. Jeg har eksamen førstkommende tirsdag og onsdag og neste tirsdag. Det går nok bra, men jeg skulle nok lest mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei emilie 321! Det med fravær av energi er en gåte. Jeg skulle så inderlig ønske jeg slapp alle disse dagene med energiløshet. Sier i fra hvis jeg finner svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stjernestøv! Så fint du hadde en god dag! Du strever  mye for tiden skjønner jeg, men det er først i det siste jeg har fått med meg at du også har nervesmerter. Det er hygglig når man koser seg på fest, men du verden så deilig det er når det er over og man kan gå hjem og sparke av seg finskoene! Håper smertene dine har gitt seg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
25 minutter siden, Gondor skrev:

Hei stjernestøv! Så fint du hadde en god dag! Du strever  mye for tiden skjønner jeg, men det er først i det siste jeg har fått med meg at du også har nervesmerter. Det er hygglig når man koser seg på fest, men du verden så deilig det er når det er over og man kan gå hjem og sparke av seg finskoene! Håper smertene dine har gitt seg nå!

Hei! Ja det var koselig å være der i går så det er positivt,synd man skal bli så sliten av det. Godt når det er over ja, det er jeg enig i. Fikk smerter i dag og, heldigvis holdt det med to tabletter i dag. I går måtte jeg ta tre,det var så grusomt vondt. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke bare for så mange i dag tror jeg også de som tilsynelatende veldig vellorganiserte og strukturerte. Psykiske plager av forskjellig art er så mye vanligere en man tidligere har antatt tror jeg  så dessverre. 

Anonymkode: 1fbd1...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke bare for så mange i dag tror jeg også de som tilsynelatende veldig vellorganiserte og strukturerte. Psykiske plager av forskjellig art er så mye vanligere en man tidligere har antatt tror jeg  så dessverre. 

Anonymkode: 1fbd1...430

Det er en jammerdal det hele.

Anonymkode: 0f6cd...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Fint skrevet :) 

Jeg var fire timer hos mine foreldre i selskap, koste oss med rømmegrøt og kaker. Var veldig sliten da det var over og måtte brått gå da jeg fikk nervesmerter, men det var en fin dag og det er jeg glad for ;) 

Det er bra at du hadde en fin dag. Det gleder meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 time siden, Betti 11 skrev:

Det er bra at du hadde en fin dag. Det gleder meg 😊

Takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...