Gå til innhold

Jeg vet ikke helt hva dette er eller hvordan forholde meg til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så lei meg. Vi hadde en nydelig 17 mai- frokost og været slo alle rekorder i hovedstaden. Familien var samlet og vi skulle til byen å se på togene. Plutselig ser jeg noe som minner meg om et traume jeg har opplevd. Jeg begynner å skjelve, puster fort, prøver å rømme unna mens jeg kommer med noen rare hyl. Som en som er i nød. Jeg er redd. Folk ser rart på meg men jeg klarer ikke å stoppe. Det slutter etter å ha blitt fulgt litt bort fra folkemengden. Jeg ser fremdeles bilder i hodet fra det jeg nettopp så blandet med en traumatisk opplevelse fra tidligere. Min mann og ungene min blir skremmt av min oppførsel. Jeg er utslitt og nummen i kroppen i mange timer etterpå. Jeg har hatt slike «anfall» før men ikke så tydelig fremfor ungene mine. Hva er dette? Tror de føler seg litt hjelpesløs i situasjonen. Hva kan jeg råde de til når dette skjer?. Det beste hadde jo vært at det aldri skjedde igjen. Og hvordan kan jeg rette opp « skaden».? Jeg vil jo at familien skal være trygg og avslappet rundt meg.

Anonymkode: 9e9c4...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner du blir fortvilet når det går utover familien. Det er det siste man vil. Har du PTSD? Jeg vet ikke hvordan du skal takle dette ovenfor barna dine. Det kommer vel an på hvor store de er. Jeg tror ikke noe skade har skjedd. Alt de vil er at mamma skal ha det bra igjen. Kanskje du kan si at du ble redd for noe du så, men at de ikke trenger å bekymre seg for nå er det over? Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil at dette skal skje igjen. Har du vært i traumebehandling? Dette virker så alvorlig at jeg synes du bør gjøre det. Jeg har en venninne med PTSD og hun var til behandling på Modum i 3 måneder, men hun har voksne barn og hadde ikke jobb akkurat den perioden. Hvordan går det med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Gondor skrev:

Jeg skjønner du blir fortvilet når det går utover familien. Det er det siste man vil. Har du PTSD? Jeg vet ikke hvordan du skal takle dette ovenfor barna dine. Det kommer vel an på hvor store de er. Jeg tror ikke noe skade har skjedd. Alt de vil er at mamma skal ha det bra igjen. Kanskje du kan si at du ble redd for noe du så, men at de ikke trenger å bekymre seg for nå er det over? Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil at dette skal skje igjen. Har du vært i traumebehandling? Dette virker så alvorlig at jeg synes du bør gjøre det. Jeg har en venninne med PTSD og hun var til behandling på Modum i 3 måneder, men hun har voksne barn og hadde ikke jobb akkurat den perioden. Hvordan går det med deg i dag?

Takk for at du spør. Jeg har det bedre i dag men merker at jeg er mer på vakt. Alle lyder og bevegelser rundt meg blir sterkere på en måte. Ser liksom farer over alt. Får en sterk trang til å isolere meg og finne et trygt sted liksom. Har ikke blitt utredet for PTSD men en psykiater jeg gikk til nevnte PTSD noen ganger uten at jeg vet om det er skrevet ned noen plass. Har fått terapi for angst og depresjon men ikke traumebehandling. Barna mine er ungdommer men eldstejenta har downs syndrom og vil alltid være et barn på en måte. Modum bad høres bra ut. 

Anonymkode: 9e9c4...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du spør. Jeg har det bedre i dag men merker at jeg er mer på vakt. Alle lyder og bevegelser rundt meg blir sterkere på en måte. Ser liksom farer over alt. Får en sterk trang til å isolere meg og finne et trygt sted liksom. Har ikke blitt utredet for PTSD men en psykiater jeg gikk til nevnte PTSD noen ganger uten at jeg vet om det er skrevet ned noen plass. Har fått terapi for angst og depresjon men ikke traumebehandling. Barna mine er ungdommer men eldstejenta har downs syndrom og vil alltid være et barn på en måte. Modum bad høres bra ut. 

Anonymkode: 9e9c4...38e

Det er sånn at du ikke har bearbeidet traume ditt. Du skulle søke hjelp hos psykolog. I min tilfelle kom det tilbake etter 23 år. Jeg hadde aldri gjørt noe med det. Du kan snakke med barna dine på en barnevennlig måte. Du kan forklare at ble skremmt av noe og at det gå bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...