Gå til innhold

Jeg er så redd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så fryktelig redd nå. Jeg har slitt med angst i mange år, men de siste fem årene har jeg hatt det helt fantastisk. Angsten har ikke plaget meg, og de få tvangs- eller katastrofetankene som har dukket opp i ny og ne har jeg stort sett klart å avfeie. De siste par månedene har jeg opplevd litt ekstra stress i livet, og noen flere tanker har dukket opp, men også disse har jeg avfeid ganske raskt. Men nå i natt, plutselig, skremte tankene meg på en måte som jeg ikke har opplevd på mange år. Jeg fikk voldsom panikkangst, og lå og ristet i hele kroppen. Katastrofe-bilder av at jeg mister kontroll eller blir gæærn er verst. Jeg syns det er så ubeskrivelig rart, at fornuften plutselig kan ta pause på denne måten. Det kommer litt i bølger, men jeg er livredd for at jeg holder på å bli psykotisk (noe jeg aldri har vært før. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre. 😢

Anonymkode: edfa3...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke uvanlig. Sykdommen panikklidelse går i bølger og har sine utbrudd og sine perioder uten aktivitet. Angst for å miste kontroll/bli gal er et typisk symptom. Du blir ikke psykotisk. Men det er forferdelig når det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk @kupton, jeg vet jo at du har rett, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan slå meg til ro med det. Jeg klarte tilslutt å sovne, og med én gang jeg våknet slo tankene til igjen 😔 total katastrofe og at livet mitt er over er det katastrofetankene har peilet seg inn på. Jeg er redd jeg må starte helt på nytt igjen eller at jeg - denne gangen - faktisk skal bli gæærn eller miste kontroll. Jeg trodde jeg var ferdig med disse tankene og denne frykten, og at jeg faktisk hadde kommet meg en vei. Men det viser seg jo at jeg er like irrasjonell fortsatt, og det er forferdelig skremmende. Unnskyld, nå ble det mye klaging, jeg bare prøver å skrive meg til en bedre oversikt over situasjonen, for nå virker alt så kaotisk. 

Anonymkode: edfa3...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 19.5.2019 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Takk @kupton, jeg vet jo at du har rett, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan slå meg til ro med det. Jeg klarte tilslutt å sovne, og med én gang jeg våknet slo tankene til igjen 😔 total katastrofe og at livet mitt er over er det katastrofetankene har peilet seg inn på. Jeg er redd jeg må starte helt på nytt igjen eller at jeg - denne gangen - faktisk skal bli gæærn eller miste kontroll. Jeg trodde jeg var ferdig med disse tankene og denne frykten, og at jeg faktisk hadde kommet meg en vei. Men det viser seg jo at jeg er like irrasjonell fortsatt, og det er forferdelig skremmende. Unnskyld, nå ble det mye klaging, jeg bare prøver å skrive meg til en bedre oversikt over situasjonen, for nå virker alt så kaotisk. 

Anonymkode: edfa3...a1e

Hvordan går det med deg nå?

Kjenner meg igjen i det du beskriver. Har vært symptomfri i 7 år, så jeg sluttet helt på Zoloft. Etter et halvt år og en stressende periode kom panikkangsten tilbake og de gamle angsttankene om å miste kontrollen/bli gal. Vet det er urealistisk når jeg ikke kjenner angsten, men blir redd når jeg har angsten i kroppen. Har i tillegg fått angst for at jeg aldri blir bedre. Har i dag trappet opp til 125 mg Zoloft og håper at det etterhvert blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...