Gå til innhold

Kupton- Medisiner ved hypomani


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble dessverre hypoman denne langhelgen. Har AP som jeg har økt dosen nå. Har vært i kontakt med legevakt og de sa at jeg skulle prøve meg fram med sobril. Tok 45 mg i går, men det hjalp ikke stort. Tok 10 mg nå kl 1 er det forsvarlig å ta 50 mg kl 22 for å få sove? Skal til spesialhelsetjenesten tirsdag kl 13. Legevakten sa at det kunne ta et par dager før AP virket så derfor skulle jeg i tillegg ta sobril.

Anonymkode: 01d0b...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes fortsatt ikke man skal spørre her om hvor mye Sobril man kan ta. Ingen her kan eller vil svare på det.

Du har etter dine egne opplysninger fått et rart råd av legevakten (personlig er jeg litt skeptisk til om det er det de har sagt, men det er en annen sak). Jeg synes du i såfall skal kontakte legevakten igjen og be om mer spesifikk dosering. Legen skal ikke si at man skal prøve seg fram selv med slike medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes fortsatt ikke man skal spørre her om hvor mye Sobril man kan ta. Ingen her kan eller vil svare på det.

Du har etter dine egne opplysninger fått et rart råd av legevakten (personlig er jeg litt skeptisk til om det er det de har sagt, men det er en annen sak). Jeg synes du i såfall skal kontakte legevakten igjen og be om mer spesifikk dosering. Legen skal ikke si at man skal prøve seg fram selv med slike medisiner.

Herregud, tror du jeg finner på ting hva legevakten har sagt til meg? Da kan det vel ikke være til noen hjelp hva jeg spør om råd her inne. Ringte kveld 16. mai og da var de rimelig stresset, men det var slik jeg oppfattet rådene jeg fikk. Tar også zyprexa.

Anonymkode: 01d0b...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, tror du jeg finner på ting hva legevakten har sagt til meg? Da kan det vel ikke være til noen hjelp hva jeg spør om råd her inne. Ringte kveld 16. mai og da var de rimelig stresset, men det var slik jeg oppfattet rådene jeg fikk. Tar også zyprexa.

Anonymkode: 01d0b...9b0

Jeg har sett de rareste varianter av spørsmål om hvor mye Sobril man kan ta, så jeg er dessverre naturlig skeptisk.

Men verken Kupton eller noen andre har lov til å svare på hvor mye Sobril du kan ta, dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, kupton skrev:

Hvor mye Zyprexa tar du?

20-25 mg.

Anonymkode: 01d0b...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble dessverre hypoman denne langhelgen. Har AP som jeg har økt dosen nå. Har vært i kontakt med legevakt og de sa at jeg skulle prøve meg fram med sobril. Tok 45 mg i går, men det hjalp ikke stort. Tok 10 mg nå kl 1 er det forsvarlig å ta 50 mg kl 22 for å få sove? Skal til spesialhelsetjenesten tirsdag kl 13. Legevakten sa at det kunne ta et par dager før AP virket så derfor skulle jeg i tillegg ta sobril.

Anonymkode: 01d0b...9b0

Det er viktig å sikre søvn så raskt som mulig. Jeg responderer veldig bra på økning av AP og noen dager med Imovane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyprexa 25 mg om kvelden er en god dose. Da høres det fornuftig ut med benzo på toppen for å oppnå søvn. Så den dosen du nevner høres grei ut på denne indikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes fortsatt ikke man skal spørre her om hvor mye Sobril man kan ta. Ingen her kan eller vil svare på det.

Du har etter dine egne opplysninger fått et rart råd av legevakten (personlig er jeg litt skeptisk til om det er det de har sagt, men det er en annen sak). Jeg synes du i såfall skal kontakte legevakten igjen og be om mer spesifikk dosering. Legen skal ikke si at man skal prøve seg fram selv med slike medisiner.

Hva tror du de har sagt?

Anonymkode: 0ea08...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...