Gå til innhold

Kan jeg bli psykisk syk av dette. Kan en helt vanlig ressursterk person knekke sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har to voksne barn med diagnoser. Jeg er UTSLITT. Hjelp meg noen !!!!! På tross av ansvarsgruppemøter og ulike tiltak er det jeg som har de i huset og må forholde meg til de daglig. I det siste har jeg hatt fysisk vondt i kroppen, det føles som om hodet skal eksplodere, jeg får angst bare de kommer inn døren etter skole og jobb. Jeg klarer ikke å fokusere når de snakker. Jeg klarer ikke å ha oversikt over alle avtaler, møter, medisiner, søknader til NAVosv osv osv osv osv. År etter år etter år. Jeg orker ikke andre foreldres dømmende blikk. Jeg klarer ikke alle autistisk vrangskap, urolig og intens ADHD, urimelige diskusjoner, skriking, manisk snakking, oppmerksomhetsbehov , barnas angst og fikse ideer.Trusler om selvmord som bare er trusler men likevel gjør meg urolig. Jeg orker ikke sloss med NAV om støtte eller leite etter hjelp. JEG KLARER IKKE MER. Så kommer min mann hjem sliten fra jobb. Han vil også ha oppmerksomhet og gjerne litt sengekos på kvelden. La meg få litt SPACE. Jeg tror jeg er i ferd med å bli psykisk syk. 

Anonymkode: a3fc2...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Svaret på spørsmålet i overskriften: Helt klart!

Hvorfor bor ikke barna dine i omsorgsbolig, evt. for seg selv? Du er ferdig med din forsørgerplikt ovenfor dem nå som de er voksne.

Anonymkode: 426c8...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Svaret på spørsmålet i overskriften: Helt klart!

Hvorfor bor ikke barna dine i omsorgsbolig, evt. for seg selv? Du er ferdig med din forsørgerplikt ovenfor dem nå som de er voksne.

Anonymkode: 426c8...61b

Lange ventelister. 

Anonymkode: a3fc2...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror hvemsomhelst kan knekke av det og bli alvorlig syk men jeg har ikke noe egentlig råd å gi.

Anonymkode: d38ae...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Huff, skjønner at det vokser deg over hodet. Minst. 

Ressurssterke og flinke folk er faktisk ganske høyt representert blant oss som havner i psykiatrien. Det å gå rundt med så mye hvilende på to skuldre har knukket ryggen på mange i lignende situasjoner. Dessverre er jeg ikke så inne i hvilke tilbud som finnes, men avlastning trenger du helt klart. Du har også et behov for å bli tatt litt vare på nå. Familierådgiver/sosionom er kanskje god kompetanse å rådføre seg med. Fastlegen en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt barnevern og få hjelp til avlastning

Anonymkode: 1646b...a33

Eh... Barna er VOKSNE! 

Anonymkode: 426c8...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... Barna er VOKSNE! 

Anonymkode: 426c8...61b

Sorry da! Jeg overså det. Prøvde bare å hjelpe. Ro deg ned og vær glad for at folk prøver å hjelpe.

Anonymkode: 1646b...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry da! Jeg overså det. Prøvde bare å hjelpe. Ro deg ned og vær glad for at folk prøver å hjelpe.

Anonymkode: 1646b...a33

I tilfelle du trodde det var trådstarter som korrigerte deg: Det var det ikke. Det var en annen anonym.

Alle kan overse et ord.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 21.5.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har to voksne barn med diagnoser. Jeg er UTSLITT. Hjelp meg noen !!!!! På tross av ansvarsgruppemøter og ulike tiltak er det jeg som har de i huset og må forholde meg til de daglig. I det siste har jeg hatt fysisk vondt i kroppen, det føles som om hodet skal eksplodere, jeg får angst bare de kommer inn døren etter skole og jobb. Jeg klarer ikke å fokusere når de snakker. Jeg klarer ikke å ha oversikt over alle avtaler, møter, medisiner, søknader til NAVosv osv osv osv osv. År etter år etter år. Jeg orker ikke andre foreldres dømmende blikk. Jeg klarer ikke alle autistisk vrangskap, urolig og intens ADHD, urimelige diskusjoner, skriking, manisk snakking, oppmerksomhetsbehov , barnas angst og fikse ideer.Trusler om selvmord som bare er trusler men likevel gjør meg urolig. Jeg orker ikke sloss med NAV om støtte eller leite etter hjelp. JEG KLARER IKKE MER. Så kommer min mann hjem sliten fra jobb. Han vil også ha oppmerksomhet og gjerne litt sengekos på kvelden. La meg få litt SPACE. Jeg tror jeg er i ferd med å bli psykisk syk. 

Anonymkode: a3fc2...35e

Du bør kanskje sette av tid helt til deg selv hvor du gjør deg utilgjengelig.

Vær helt klar på at det handler om dine grenser, og hva du orker. Ikke hva som er feil med de rundt deg.

(Lettere sagt enn gjort sikkert, men vanskelig å komme på noe annet.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har to voksne barn med diagnoser. Jeg er UTSLITT. Hjelp meg noen !!!!!

Det høres ut som du trenger ro og hvile. Og i hvert fall ikke mas fra mannen din også. Kan du snakke med han om hvordan du har det? Kanskje dere kan endre på noe ? Har du mulighet for å reise bort noen dager innimellom? - En kortsiktig løsning, men kanskje noen faste slike små friminutt kan hjelpe. Sette av tid til å gå turer? Høre på lydbok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...