Gå til innhold

Tar det normalt 3 dager fra bestilling til søppelkjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bestilte søppelkjøring av et firma. Tar det normalt 3 dager før det hentes? Fikk beskjed at de kan mulig hente søppelet om 3 dager men ingen helt klar beskjed... 

 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte søppelkjøring av et firma. Tar det normalt 3 dager før det hentes? Fikk beskjed at de kan mulig hente søppelet om 3 dager men ingen helt klar beskjed... 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Hvordan mener du egentlig at vi skal kunne gi deg svar på det? Det er lite sannsynlig at det er en norsk standard for bortkjøring av søppel for privatpersoner? Hva med å undersøke med 2-3 forskjellige firmaer og sammenlikne pris og hvor raskt de kan komme, før du bestiller - eller å la være å inngå en forpliktende avtale med noen som ikke kan gjøre en nøyaktig avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte søppelkjøring av et firma. Tar det normalt 3 dager før det hentes? Fikk beskjed at de kan mulig hente søppelet om 3 dager men ingen helt klar beskjed... 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Hos oss, i Trønderhovedstaden, avtales dato og omtrentlig klokkeslett - "kanskje om 3 dager" er på ingen måte godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Hos oss, i Trønderhovedstaden, avtales dato og omtrentlig klokkeslett - "kanskje om 3 dager" er på ingen måte godt nok.

Ja jeg synes det var en dårlig avtale med at de skriver: "skal se om vi kan kjøre bort søppelet om tre dager" og thats ut. Vurderer å trekke meg fra avtalen med tanke på at jeg må ha en nøyaktig dag og klokkeslett. Kan ikke bare sitte å vente på søppeltømmingen.  

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, laban skrev:

Hvordan mener du egentlig at vi skal kunne gi deg svar på det? Det er lite sannsynlig at det er en norsk standard for bortkjøring av søppel for privatpersoner? Hva med å undersøke med 2-3 forskjellige firmaer og sammenlikne pris og hvor raskt de kan komme, før du bestiller - eller å la være å inngå en forpliktende avtale med noen som ikke kan gjøre en nøyaktig avtale?

Dersom de ikke kommer i morgen tidlig så trekker jeg meg fra den avtalen. 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg synes det var en dårlig avtale med at de skriver: "skal se om vi kan kjøre bort søppelet om tre dager" og thats ut. Vurderer å trekke meg fra avtalen med tanke på at jeg må ha en nøyaktig dag og klokkeslett. Kan ikke bare sitte å vente på søppeltømmingen.

Skriver? Tar du sånne ting på e-post eller SMS uten å sjekke opp noe som helst først? Er det ikke lurt å snakke med folk som skal komme hjem til deg på et tidspunkt du kan være til stede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Skriver? Tar du sånne ting på e-post eller SMS uten å sjekke opp noe som helst først? Er det ikke lurt å snakke med folk som skal komme hjem til deg på et tidspunkt du kan være til stede?

Jeg tok det via nettet. Bestillte fra et firma.  Men skal spørre dem nå om når de kan hente for jeg er avhengig av å ha et klokkeslett og nøyaktig dag for hvis ikke må jeg få andre til å kjøre. 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det varierer fra sted til sted om det i det hele tatt finnes tilbud om å hente slikt avfall hjemme hos folk.

Du må ringe firmaet, spørre om de kan bekrefte at de henter avfallet den og den dagen, og klokkeslett. Du må ringe i morgen tidlig. Hvis de ikke kan bekrefte hentingen, avlyser du bestillingen, og ringer h\noen andre.

Ingen her kan svare deg på om det er vanlig eller ikke. Det er uansett irrelevant for deg om det er vanlig andre steder i landet, at det tar mindre enn 3 dager. Det som gjelder for deg, er hvilken avtale du har med det firmaet DU skal handle med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte søppelkjøring av et firma. Tar det normalt 3 dager før det hentes? Fikk beskjed at de kan mulig hente søppelet om 3 dager men ingen helt klar beskjed... 

 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Hvilken betydning har det for deg om det tar en dag i Tromsø, all den tid firmaet du har gjort avtale med bruker 3 dager. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok det via nettet. Bestillte fra et firma.  Men skal spørre dem nå om når de kan hente for jeg er avhengig av å ha et klokkeslett og nøyaktig dag for hvis ikke må jeg få andre til å kjøre. 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Hvorfor har du ikke bedt om nøyaktig dag og klokkeslett, når du er så avhengig av det? Hvorfor ringer du dem ikke, istedenfor å bruke tid på å skrive om det på dol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte søppelkjøring av et firma. Tar det normalt 3 dager før det hentes? Fikk beskjed at de kan mulig hente søppelet om 3 dager men ingen helt klar beskjed... 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Du kommer veldig ofte i situasjoner der ting ikke er avklart, ting er misforstått, ting er uklart eller ikke blir fulgt opp, og jeg tror du er veldig utydelig når du kommuniserer. Det må være slitsomt å ha det sånn.

Her er et tips jeg mener du skal følge framover:

1. Tenk gjennom hva du ønsker å si på forhånd når du skal gjøre en avtale.

2.Ring eller gjør avtaler ansikt til ansikt, ikke via mail, sms eller messenger.

3. Avslutt samtalen med at "da er vi enige om at du skal.... og jeg skal, ikke sant?" for å unngå misforståelser og uklarheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom de ikke kommer i morgen tidlig så trekker jeg meg fra den avtalen. 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Og hva skal du gjøre etter å ha trukket avtalen? Gjøre en ny avtale for så å vente tre nye dager? :P

Tenk deg om, det går ikke raskere å trekke avtalen i morgen. 

Seriøst:

Du gjorde avtalen i går. I morgen har det gått to dager (egentlig to og en halv dag), så dagen etter (dvs torsdag) henter de sofaen og resten av søplet. 

Innen den tid flytter du sofaen til et hjørne/ inntil en vegg, og stabler øvrig søppel de skal ta med oppå sofaen. Deretter vasker du alle andre steder enn der sofaen står.

Dersom du skal lage et problem ut av at du ikke greier å vaske rundt sofaen syns jeg du overproblematiserer. Vask alle andre steder enn der sofaen står nå, så vasker du der sofaen har stått når byrået har hentet den. Dette er både enkelt og høyst håndterbart.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er fikset. Jeg spurte om jeg kunne få et klokkeslett og om det var sikkert at de kom. Jeg fikk klokkeslett. 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er fikset. Jeg spurte om jeg kunne få et klokkeslett og om det var sikkert at de kom. Jeg fikk klokkeslett. 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Ok. Håper du lærer at det ikke er grunn til å krisemaksimere alt av dette. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Kayia skrev:

Ok. Håper du lærer at det ikke er grunn til å krisemaksimere alt av dette. 

Nei men jeg fikk litt panikk. Nå har jeg andre som kunne tatt å fikset det men men jeg sparer dem for ekstra arbeid. 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei men jeg fikk litt panikk. Nå har jeg andre som kunne tatt å fikset det men men jeg sparer dem for ekstra arbeid. 

Anonymkode: 7a18b...aeb

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kayia skrev:

?

Hehe du har ramlet ut av diskusjonen. Men alle problemer er løst  :)

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe du har ramlet ut av diskusjonen. Men alle problemer er løst  :)

Anonymkode: 7a18b...aeb

Ja det vil jeg tro at de er 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Kayia skrev:

Ja det vil jeg tro at de er 😆

Hehe 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Kayia skrev:

Busted baby!

Hvordan går det med deg og kjærligheten?  Er dere kommet dit at dere skal flytte sammen? Mener å huske du ble sammen med en mann for ett år siden? 

Anonymkode: 7a18b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...