Gå til innhold

Mørke tanker etter møte med helsevesenet del 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg vært på en time til , å på den timen fikk jeg følelsen av at jeg ikke burde komme til dps lengere, det ble ikke sagt sån direkte men mer på at jeg er motvillig og muligens litt vanskelig få kontakt med. Ble fortalt at hvis jeg ønsker så kan jeg godt bare sitte hjemme å ikke gå ut døren, man måtte ikke være en del av samfunnet. Den er nå grei nok, men Nav mener jo selvfølgelig noe annet forståelig nok. Han sa og at hvis jeg har sån angst for å sitte der så følte han at det blir på en måte overgrep mot meg å komme til time der.

Vi ble enige om å ta et par mnder pause fra behandlingen, jeg føler ikke jeg har fått noe behandling, jeg føler meg mye verre av dette året på Dps. 

Jeg vil bytte psykolog men hva hvis det han sier stemmer at alt er min feil, da vil det vel ikke funke å bytte psykolog? Jeg vil vel være like stille å slite med å åpne meg der og. Jeg er så fortvilet, å egentlig lurer jeg på om jeg bare skal drite i å prøve å få det bedre, bare la ting bare gå din gang.

 

Anonymkode: d094f...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vært på en time til , å på den timen fikk jeg følelsen av at jeg ikke burde komme til dps lengere, det ble ikke sagt sån direkte men mer på at jeg er motvillig og muligens litt vanskelig få kontakt med. Ble fortalt at hvis jeg ønsker så kan jeg godt bare sitte hjemme å ikke gå ut døren, man måtte ikke være en del av samfunnet. Den er nå grei nok, men Nav mener jo selvfølgelig noe annet forståelig nok. Han sa og at hvis jeg har sån angst for å sitte der så følte han at det blir på en måte overgrep mot meg å komme til time der.

Vi ble enige om å ta et par mnder pause fra behandlingen, jeg føler ikke jeg har fått noe behandling, jeg føler meg mye verre av dette året på Dps. 

Jeg vil bytte psykolog men hva hvis det han sier stemmer at alt er min feil, da vil det vel ikke funke å bytte psykolog? Jeg vil vel være like stille å slite med å åpne meg der og. Jeg er så fortvilet, å egentlig lurer jeg på om jeg bare skal drite i å prøve å få det bedre, bare la ting bare gå din gang.

 

Anonymkode: d094f...ece

De er bare noen folk som begår feil, de kan gjøre det fordi de har makt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Røyker du eller nyter alkohol eller annet. Eller er dine foreldre skilt eller har du tatt abort og de vet det. Behandlingsapparatet har i vår tid bestemte meninger om " sånne mennesker". Sånn tror jeg det enkelte ganger henger sammen.

Om de bare ikke er overarbeidet da?

Anonymkode: ec791...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røyker du eller nyter alkohol eller annet. Eller er dine foreldre skilt eller har du tatt abort og de vet det. Behandlingsapparatet har i vår tid bestemte meninger om " sånne mennesker". Sånn tror jeg det enkelte ganger henger sammen.

Om de bare ikke er overarbeidet da?

Anonymkode: ec791...dc4

Jeg tror helsevesenet kanskje ubevisst opererer med et skille mellom pasienter de mener har selvpåførte lidelser og ikke også når det gjelder barn og unge under 18 år. tror jeg de praktiserer slike prinsipp.Mange behandlere som jeg selv har opplevet gir ofte skinn av å være noe de ikke er.Man kan lett bli feilinformert.

Anonymkode: ec791...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror helsevesenet kanskje ubevisst opererer med et skille mellom pasienter de mener har selvpåførte lidelser og ikke også når det gjelder barn og unge under 18 år. tror jeg de praktiserer slike prinsipp.Mange behandlere som jeg selv har opplevet gir ofte skinn av å være noe de ikke er.Man kan lett bli feilinformert.

Anonymkode: ec791...dc4

Vi har alle vårt.

Anonymkode: ff809...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røyker du eller nyter alkohol eller annet. Eller er dine foreldre skilt eller har du tatt abort og de vet det. Behandlingsapparatet har i vår tid bestemte meninger om " sånne mennesker". Sånn tror jeg det enkelte ganger henger sammen.

Om de bare ikke er overarbeidet da?

Anonymkode: ec791...dc4

Tror ikke slike ting som dette spiller inn. Helt vanlig å ha skilte foreldre, eller sågar være skilt selv. Også for helsepersonell. Abort er også vanlig, og stigmatiserer ingen. Nyting av alkohol likeså. Røyking er dog på vei ut, og har vært det i flere år. Er nok bare "den harde kjerne" igjen, og den finnes nok hos dem som sliter psykisk. Jeg opplever i alle fall ingen fordømmelse fra behandleren mine fordi jeg røyker. Skulle da bare mangle! 

Anonymkode: 234de...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røyker du eller nyter alkohol eller annet. Eller er dine foreldre skilt eller har du tatt abort og de vet det. Behandlingsapparatet har i vår tid bestemte meninger om "sånne mennesker".

De "kriteriene" dekker en stor del av befolkningen. Hvis behandlingsapparatet fordømmer alle disse, blir et ikke så mange igjen. Jeg har aldri blitt spurt av helsevesenet om mine foreldre var gift eller skilt.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror helsevesenet kanskje ubevisst opererer med et skille mellom pasienter de mener har selvpåførte lidelser og ikke også når det gjelder barn og unge under 18 år. tror jeg de praktiserer slike prinsipp.

De fleste lidelser hos barn er da ikke selvpåførte? En god del skyldes uhell selvfølgelig, men helsevesenet vet godt hvordan barn er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...