Gå til innhold

Fontenehus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 5/22/2019 at 12:38 PM, AnonymBruker said:

Har noen av dere vært på et fontenehus?

Hvordan var det der?

Anonymkode: 52547...aa0

Jeg har og det er abolutt verdt et besøk - og å bli medlem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Athena86 skrev:

Jeg har og det er abolutt verdt et besøk - og å bli medlem:)

Takk for svar. Jeg har vært innom et allerede og regner med å dra dit igjen, for det virket som et fint sted. Trenger noe å gå til i perioder hvor det er vanskelig å komme seg utenfor leiligheten, og da tror jeg et slikt  sted/miljø er en fin begynnelse for meg.

Anonymkode: 52547...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har vært innom et allerede og regner med å dra dit igjen, for det virket som et fint sted. Trenger noe å gå til i perioder hvor det er vanskelig å komme seg utenfor leiligheten, og da tror jeg et slikt  sted/miljø er en fin begynnelse for meg.

Anonymkode: 52547...aa0

er fontenehus hus som ser ut som fontene. med vann som renner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Ja, har veldig god erfaring med det. Stor takhøyde, andre mennesker i lignende situasjoner. Det er ulike arbeidsoppgaver man kan sette seg på fra dag til dag alt etter hva man liker og orker. Oppgavene trenger ikke nødvendigvis være store, men man deltar likevel med noe aktivt - i motsetning til mange andre steder hvor "sitte og henge kulturen" råder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Ja, har veldig god erfaring med det. Stor takhøyde, andre mennesker i lignende situasjoner. Det er ulike arbeidsoppgaver man kan sette seg på fra dag til dag alt etter hva man liker og orker. Oppgavene trenger ikke nødvendigvis være store, men man deltar likevel med noe aktivt - i motsetning til mange andre steder hvor "sitte og henge kulturen" råder. 

Det høres veldig bra ut, jeg vil mye heller bidra med noe fremfor å være passiv tilskuer. 

Håper også det er en plass hvor jeg kan jobbe med min "frykt" (i mangel på et bedre ord) for å vise hvem jeg er med mine svakheter og min sårbarhet - fremfor å holde fasaden og maska oppe. Jeg blir veldig sliten av det og i dårlige perioder er det med på å gjøre "dørstokkmila" høyere, og jeg blir hjemme, fremfor å komme meg ut - noe jeg vet er feil, men jeg vet ikke hvordan jeg kan endre det. Tenker derfor at et sted med stor takhøyde og mennesker med egen erfaring innen psykiatri kanskje er et sted for meg å øve på å fri meg fra min frykt for å være mislykket og underlegen alle andre.  

Anonymkode: 52547...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det flere som kjenner seg igjen i å føle seg mislykket og underlegen andre når du er inne i en dårligere periode? Forstår jo at det er noe som sikkert forsterkes på grunn av depresjon, men hvordan komme seg ut av det?

Føler det ødelegger mye for meg og er med på å opprettholde depresjonene mine. 

Anonymkode: 52547...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...