Gå til innhold

Hackere.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Fikk melding på telefonen fra sparebanken at de mistenkte at kortinformasjonen var på avveie, og hadde sperret kortet. Ringte dem og de spurte om jeg hadde prøvd å betale noe i usa i natt, det hadde jeg ikke. De skulle sende nytt kort. Hvem er det som driver med hacking? Kan det være fra steder jeg har bestilt varer fra tidligere? Det var litt ekkelt! Men godt de fikk stoppet det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

hacking er det sjeldent, enten har du handlet hos en tvilsom nettbutikk, eller du har handlet hos noen du trodde var en ekte nettbutikk men som var fake, mange lager nettsider som ligner og sender en post f.eks se her tilbud hos zaland0.com  også ligner butikken helt men den er fake ikke den ekte butikken og tar kort informasjonen

Anonymkode: b3b8c...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hacking er det sjeldent, enten har du handlet hos en tvilsom nettbutikk, eller du har handlet hos noen du trodde var en ekte nettbutikk men som var fake, mange lager nettsider som ligner og sender en post f.eks se her tilbud hos zaland0.com  også ligner butikken helt men den er fake ikke den ekte butikken og tar kort informasjonen

Anonymkode: b3b8c...37b

Ok. Han sa noen hadde prøvd å hacke meg, men det er første gangen på alle disse årene. Tror ikke jeg handler fra utlandet mer, bortsett fra damp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Han sa noen hadde prøvd å hacke meg, men det er første gangen på alle disse årene. Tror ikke jeg handler fra utlandet mer, bortsett fra damp. 

Er vel heller noen som har hacket en nettbutikk du har handlet i.

Anonymkode: 08685...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel folk legger forskjellig mening i "hacking", dersom han faktisk trodde at du var blitt hacket slik at noen har adgang til PCen din, ville han nok bedt deg reinstallere windows for da nytter det ikke med nytt kort dersom noen har kontroll over PCn din vil de bare stjele neste kort også 😛 Men tviler på det det går nok bra skal du se :) 

Anonymkode: b3b8c...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel heller noen som har hacket en nettbutikk du har handlet i.

Anonymkode: 08685...28f

Ok. Jeg spurte om noen hadde prøvd å hacke kortet mitt, og da sa han ja. Det var visst et stort beløp og da fattet de mistanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel folk legger forskjellig mening i "hacking", dersom han faktisk trodde at du var blitt hacket slik at noen har adgang til PCen din, ville han nok bedt deg reinstallere windows for da nytter det ikke med nytt kort dersom noen har kontroll over PCn din vil de bare stjele neste kort også 😛 Men tviler på det det går nok bra skal du se :) 

Anonymkode: b3b8c...37b

Han snakket bare om korte og ikke om pc. Ja håper det går bra da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg spurte om noen hadde prøvd å hacke kortet mitt, og da sa han ja. Det var visst et stort beløp og da fattet de mistanke. 

Jeg tenker han mente misbruke kortet.

Jeg tror det tryggeste er å opprette en PayPal konto, linke kortet til denne kontoen, og så velge betaling via PayPal når du handler online. Da blir kortnummeret kun lagret ett sted.

Anonymkode: 08685...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker han mente misbruke kortet.

Jeg tror det tryggeste er å opprette en PayPal konto, linke kortet til denne kontoen, og så velge betaling via PayPal når du handler online. Da blir kortnummeret kun lagret ett sted.

Anonymkode: 08685...28f

Ja jeg har paypal og pleier å bruke det, forstår ikke dette helt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Han sa noen hadde prøvd å hacke meg, men det er første gangen på alle disse årene. Tror ikke jeg handler fra utlandet mer, bortsett fra damp. 

Det er trygt å handle på eBay om man bruker PayPal til å betale med, for blir du svindlet på eBay så gir paypal deg pengene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Han sa noen hadde prøvd å hacke meg, men det er første gangen på alle disse årene. Tror ikke jeg handler fra utlandet mer, bortsett fra damp. 

hva er damp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Det er trygt å handle på eBay om man bruker PayPal til å betale med, for blir du svindlet på eBay så gir paypal deg pengene igjen.

Bruker ofte paypal og jeg. Håper det ordner seg når jeg får nytt kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...