Gå til innhold

Angstbehandling


Gjest Anbr42

Anbefalte innlegg

Gjest Anbr42

Hvilken medisin er fin å bruke mot angst i kombinasjon med Litium og Quetiapin? 

Er Efexor å anbefale, eller er et annet preparat bedre? Har bp.

Tok tidligere 300 mg Efexor sammen med Lamictal og Quetiapin. Men da mot depresjon etter hva jeg forstod, og ikke mot angst. Nå er dosen redusert til 75 mg etter at jeg begynte på Litium. Eller rettere sagt 150 mg nå i nedtrapping til 75. 

Quetiapin er trappet ned til 100 mg fra 300.

Men sliter så med angst om dagen. I dag har det vært grusomt.

Endret av Anbr42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, Anbr42 skrev:

Hvilken medisin er fin å bruke mot angst i kombinasjon med Litium og Quetiapin? 

Er Efexor å anbefale, eller er et annet preparat bedre? Har bp.

Tok tidligere 300 mg Efexor sammen med Lamictal og Quetiapin. Men da mot depresjon etter hva jeg forstod, og ikke mot angst. Nå er dosen redusert til 75 mg etter at jeg begynte på Litium. Eller rettere sagt 150 mg nå i nedtrapping til 75. 

Quetiapin er trappet ned til 100 mg fra 300.

Men sliter så med angst om dagen. I dag har det vært grusomt.

Har angsten blitt verre etter du reduserte Efexor, eller etter nedtrapping av Seroquel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
30 minutter siden, Villanda skrev:

Har angsten blitt verre etter du reduserte Efexor, eller etter nedtrapping av Seroquel?

Vanskelig å vite. Selv mistenker jeg at nedtrapping ikke skulle ha skjedd så raskt. Har bare gått på Litium en ukes tid. Hvorfor slik hast med å endre de andre medisinene?

Lamictal skal seponeres helt, og Efexor 75 mg og Quetiapin 100 mg skal være det jeg skal ha ved siden av Litium. Dosen på Litium er ikke bestemt enda. 

Synes dette går litt for fort. Men jeg er ingen lege, og jeg har heller ikke særlig peil på medisiner, så jeg vet jo ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
12 minutter siden, kupton skrev:

Virker som du har god peiling 🙂

Og det skal forstås som at jeg har rett i at nedtrappingen går for fort? 

Tror du Efexor 75 mg er tilstrekkelig mot angst?

Kan jeg spørre hvordan du ville ha gjort dette? Takknemlig for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke endret på noe av det andre før Litium var på riktig nivå i minst 2 uker. Så nedtrapping Lamictal. Så vente lenge og se. Deretter evt redusere en av de andre.

Et godt hovedråd: Endre en ting av gangen. Da vet en hva en evt endring i symptomer skyldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anbr42
26 minutter siden, kupton skrev:

Jeg ville ikke endret på noe av det andre før Litium var på riktig nivå i minst 2 uker. Så nedtrapping Lamictal. Så vente lenge og se. Deretter evt redusere en av de andre.

Et godt hovedråd: Endre en ting av gangen. Da vet en hva en evt endring i symptomer skyldes.

Oi, det var litt av en forskjell! Tror jeg kanskje tar det opp i morgen når jeg skal til legen igjen. Takk for svar. Virker jo litt mer "forsvarlig" slik du ville ha gjort det. Rart at min lege ikke er like forsiktig. Men hvis jeg tør, så spør jeg om det i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd til i morgen: Fokuser på prinsippet. Når en endrer på fire medisiner samtidig, hvordan vet en da hva endrede symptomer skyldes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...