Gå til innhold

Hvis du skulle velge en sak du ønsket fikk samme engagement som bompengesaken ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette bompengepartiet som vokser og vokser. På kort tid har veldig mange samlet seg om en felles sak og virkelig nådd inn til de som styrer landet. Det får meg virkelig til å tenke. Folk er virkelig seg selv nærmest og ingenting kan engasjere mer enn det som rører ved lommeboken vår. Så tenker jeg på mange viktigere saker i samfunnet som har vært et problem i år etter år men ikke vekket engagement hos folk flest og som aldri helt når frem. Tenk om vi kunne samlet oss på samme måte som i bompengesaken også på andre områder. Hva hadde da vært din « bompengesak»? 

Anonymkode: af4c1...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så tenker jeg på mange viktigere saker i samfunnet som har vært et problem i år etter år men ikke vekket engagement hos folk flest og som aldri helt når frem. 

Innvandringspolitikken.

 

Anonymkode: e24cb...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde da vært din « bompengesak»? 

Anonymkode: af4c1...7ac

Natur- og miljøvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gode, varierte og lett tilgjengelige aktivitetstilbud som forebygger ensomhet og isolasjon blandt unge, eldre, psykisk syke osv. Ruste opp psykiatrien !!!!. 

Anonymkode: af4c1...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måtte være innsatte og domfelte i det norske straffesystem. Jeg tror ikke at det er vanskelig å finne land hvor forholdene er verre men jeg tror det gir best resultat med mindre enheter og tett oppfølging fra psykiatrien og psykologien og sosial hjelpetjenester.

Mange av ofrene får også aldri sine altfor små erstatninger.Kanskje om erstatningen hadde vært mye større så hadde samfunnet i større grad forstått at vi må arbeide  forebyggende med utgangspunkt i enkeltmenneske tror jeg for å tilpasse hjelp bedre og også ettersom ungdommen vokser til få til en toveis kommunikasjon.

Her er masse å ta tak i tror jeg. Man prøver nå å skjerme de aller sykeste men jeg tror her er mye ugjort. Mer enn varme tanker trengs.

Jeg tror " man skal ikke tåle så inderlig vell".

Anonymkode: c525a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Jeg synes innvandringspolitikken borde komme i fokus. Det er en eksplosjonsartet vekst de siste 20 årene. Fortsetter det i samme tempo, så går det til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat bompengesaken tror jeg bare kommer til å " balle på seg" så kraftig at regjeringen må fallere. Ting kan bli for tungt og vanskelig både for vanlige folk og " de oppe i maktas korridorer" tror jeg.

Så den saken er ikke uviktig tror jeg. Berører mange mennesker både voksene og barn.

Men jeg synes mange andre saker også er viktige selvsagt.

Anonymkode: c525a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg ville valgt "ja til kjernekraft" siden det er den største blinde flekken jeg vet om.

Altså, hvis klimaendringer er menneskehetens største trussel er det på tide å legge vekk irrasjonell frykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat bompengesaken tror jeg bare kommer til å " balle på seg" så kraftig at regjeringen må fallere. Ting kan bli for tungt og vanskelig både for vanlige folk og " de oppe i maktas korridorer" tror jeg.

Så den saken er ikke uviktig tror jeg. Berører mange mennesker både voksene og barn.

Men jeg synes mange andre saker også er viktige selvsagt.

Anonymkode: c525a...e9a

Det er i grunnen så mange synes jeg som må finne seg helt ufortjent i at de ikke er den viktigste sak på jord mener jeg.

Anonymkode: c525a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...