Gå til innhold

Hva mener fagfolk om forskjell på det feminine og maskuline?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid tenkt at kvinner og menn er ulike og da mener jeg ikke bare den åpenbare fysiske forskjellen. Men at det er visse typiske feminine og maskuline trekk man er født med. Jeg blir tiltrukket av det maskuline ikke bare mot en manns utseende og fysiske kjønn. I samtale med min psykiater har jeg noen ganger snakket om sider ved meg selv som jeg mener er litt typisk det å være kvinne. Da pleier psykiateren min å strengt fortelle meg at kvinner og menn er født helt like bortsett fra ulike kjønnsorgan. Han mener at det bare er hvordan vi er oppdratt som gjør at vi er forskjellige på andre områder?. Er dette noe fagfolk mener er udiskutabelt ? 

Anonymkode: 6f17a...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blir litt småprovosert av slike meninger som psykiateren din har. For meg er det åpenbart at kjønn også er noe som "sitter i hodet" fra unnfangelsen av, ikke bare de fysiske karakteristika.

Dette er kun populistisk og politisk korrekt holdning og mening som ikke har rot i virkeligheten.

Anonymkode: e70ab...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Da pleier psykiateren min å strengt fortelle meg at kvinner og menn er født helt like bortsett fra ulike kjønnsorgan. 

Anonymkode: 6f17a...ea8

Alle psykologer og psykiatere vet godt, både av egen erfaring innen yrket, og forskning, at det er signifikante forskjeller i personligheter hos jenter og gutter i snitt. 

Ville blitt meget skeptisk til en som hevdet det motsatte, da ville jeg tenkt at han lyver av en eller annen grunn.

Anonymkode: c8ea4...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle psykologer og psykiatere vet godt, både av egen erfaring innen yrket, og forskning, at det er signifikante forskjeller i personligheter hos jenter og gutter i snitt. 

Ville blitt meget skeptisk til en som hevdet det motsatte, da ville jeg tenkt at han lyver av en eller annen grunn.

Anonymkode: c8ea4...73d

Han lyver ikke hvis han faktisk tror på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

I det minste har hormoner som testosteron en viss effekt på personligheten. De som doper seg for mye blir aggressive. 

Men uansett: Spiller det noen rolle om det er tillært eller medfødt?  Du må få lov til å referere til den virkelige verden, og ikke et Utopia hvor alle er oppdratt som intetkjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Janus30 skrev:

Han lyver ikke hvis han faktisk tror på det. 

Eller han lyver så han tror det selv! ;) 

Rart at en lege med kunnskap om hormoner kan mene at vi er født like. Testosteron er ulikt fordelt, men står for en stor del av kjønnsforskjellene. 

Anonymkode: ece00...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Mitt inntrykk er at folk flest overdriver medfødte forskjeller mellom kjønnene i dag, men at det overhodet ikke fins biologiske forskjeller er jo tull.

Uansett syns jeg det er dårlig av en psykiater å belære pasienten ang. slike ting. Han burde forholde seg til hvordan du opplever det uten å begynne å diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Damer og menn er forskjellige, men en  dame og en annen dame og en mann og en annen mann kan også være forskjellige. Du har de som er sjenerte og de som er i’m gone slap you’r ass bitch. 

Alle er forskjellige, man er unik

 

Anonymkode: e55f0...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette noe fagfolk mener er udiskutabelt ? 

Dette er nok din psykiaters politiske syn. Det har ingenting med fag å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...