Gå til innhold

Finnes det noe i denne verden som ikke koster penger eller har en økonomisk komponent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes noe gratis egentlig?

Ikke skum på tivoli engang er det.

Absolutt alt koster penger synes jeg.

Til slutt " blir vi kanskje slik selv". Rå kapitalister. Ikke soft nok og ikke bra nok.

Finner dere noen eksempler?

Anonymkode: ae04e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Se bare fra dagliglivet. En liten bagatellmessig feil i et skjema gjør at vi får ikke rabatten vi skulle hatt eller kinobilettene vi skulle hatt eller kanskje vi bare sparte det hele.

Anonymkode: ae04e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes noe gratis egentlig?

Ikke skum på tivoli engang er det.

Absolutt alt koster penger synes jeg.

Til slutt " blir vi kanskje slik selv". Rå kapitalister. Ikke soft nok og ikke bra nok.

Hva gjør du selv gratis for andre?

Anonymkode: 16103...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du tenker på maten i kjøleskapet som var til dem som hadde overtidsbetalt. Bør man kanskje gi litt  tydelugere beskjed om det i forkant.

Anonymkode: ae04e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du tenker på maten i kjøleskapet som var til dem som hadde overtidsbetalt.

Nå forstår jeg ikke hva du snakker om.

Anonymkode: 16103...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ledelsen informerte i litt uklare ordelag at der var kjøpt inn ekstra gid mat i kjøleskapet fordi så mange jobbet utenom kjernetiden. Så gjaldt altså bare dem med overtidsbetalt de fine yougert og shotdrikk osv tror jeg. Trodde du tenkte på den gamle historien.

Anonymkode: ae04e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ledelsen informerte i litt uklare ordelag at der var kjøpt inn ekstra gid mat i kjøleskapet fordi så mange jobbet utenom kjernetiden. Så gjaldt altså bare dem med overtidsbetalt de fine yougert og shotdrikk osv tror jeg. Trodde du tenkte på den gamle historien.

Anonymkode: ae04e...d13

Jeg vet ikke hvordan jeg skulle vite om den gamle historien på din gamle arbeidsplass...

Anonymkode: 16103...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du selv gratis for andre?

Anonymkode: 16103...5f4

" Flere byer i Belgia".

Anonymkode: ae04e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unnskyld men du virket som du kjenner mange av oss og vet mye mer.

Anonymkode: ae04e...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å finne seg en kjæreste koster ikke penger, å gå tur koster heller ikke penger, å drikke vann fra naturen koster heller ingenting. 

Anonymkode: 4855a...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom man trenger mat for å få energi til å gjøre tingene som er gratis, så kan man kanskje rent filosofisk si at også de gratis tingene har en kostnad. ;) 

Men bortsett fra det er det jo mye som ikke koster noe. Tur er nevnt over. Gjelder både skog og mark og i byområder, inkl parker. Det er gratis å nyte utsikt og sol og vind. Det er gratis å gå i kirken, og det finnes gratis museer og foredrag, og innimellom gratis friluftskonserter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biblioteket er gratis! :) Du kan låne bøker, filmer, lydbøker, tidsskrifter og på noen steder el-sykler, verktøy, fiskeutstyr, instrumenter... Alt helt gratis så lenge du ikke ødelegger noe og leverer det tilbake til rett tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, Lillemus skrev:

Biblioteket er gratis! :) Du kan låne bøker, filmer, lydbøker, tidsskrifter og på noen steder el-sykler, verktøy, fiskeutstyr, instrumenter... Alt helt gratis så lenge du ikke ødelegger noe og leverer det tilbake til rett tid.

Det er ikke gratis for samfunnet.  Det blir drevet av det offentlige og vi betaler skatt.

Anonymkode: fe0c9...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke gratis for samfunnet.  Det blir drevet av det offentlige og vi betaler skatt.

Anonymkode: fe0c9...7e6

Det er jeg fullt klar over. :) Men om man skal finne noe som er helt gratis så er vel det eneste å puste. Om du skal trekke det langt nok. Å gå tur koster penger for du sliter sko osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Finnes noe gratis egentlig?

Ikke skum på tivoli engang er det.

Absolutt alt koster penger synes jeg.

Til slutt " blir vi kanskje slik selv". Rå kapitalister. Ikke soft nok og ikke bra nok.

Finner dere noen eksempler?

Anonymkode: ae04e...d13

Tja, jeg har slått et slag for å plukke sopp, bær & å fiske her inne før, men det har i grunnen falt på steingrunn :P 

Ellers, det er masse som er gratis (selvfølgelig), og du bør skylde kun på deg selv om du ikke greier å komme på noe :) 

I dag er det musikkens dag foreksempel, og i alle storbyer og mange småbyer er det bøtter og spann av gratis konserter. Ta på deg klær, gå ut og få dem med deg.

Det er også gratis å bruke parker, gå på piknik, bade ved et fjellvann eller på stranda, sove under åpen himmel etc. Jeg gjør masse gratis ting gjennom hele året. 

Tilslutt - det er også gratis å klage over at alt er gærnt og dyrt, men det er kanskje gratistilbudet flest benytter seg av 😛:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kayia skrev:

Tja, jeg har slått et slag for å plukke sopp, bær & å fiske her inne før, men det har i grunnen falt på steingrunn :P 

Det er ikke gratis vet du, du må kjøpe ei bærbøtte først... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Det er ikke gratis vet du, du må kjøpe ei bærbøtte først... ;) 

Ja sant det. Glemte helt slitasje på sko også ;) 

(As we speak er jeg på vei til byen - gående - for å gå på gratiskonserter på Musikkfest by the way - godt program i Trd, just saying... ;) )

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillemus skrev:

Det er ikke gratis vet du, du må kjøpe ei bærbøtte først... ;) 

Og fiskekort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjeder deg og har lite penger, kan du få komme hit og drepe brunsnegler, helt gratis. Du kan også få lov til å fjerne endel kratt, hvis du vil. Selvfølgelig gratis det også. Oppfører du deg ordentlig, kan det hende du får gå en tur med hundene også, helt gratis. Ihvertfall kan du få kaste litt ball med han ene. Jeg har ball, så du trenger ikke kjøpe det heller. 

Alt har en eller annen indirekte kostnad. Eller en kostnad før man kan få gjøre det som er gratis. F.eks bomveier i skogen, buss/bil for å komme seg dit man skal gå tur. Bor man litt utenfor byen, vil selv musikkens dag ha en utgift. Og jo mer man er i aktivitet, jo mer mat trenger man. Det koster meg ganske mye å gå tur i skogen. Ikke bare fordi jeg vil ha ordentlige klær, men også fordi jeg har en enormt høy slitasje på både klær og sko. Nå for tiden kommer jeg hjem med søle til langt opp på leggene. Så jeg må vaske klær nesten hele tiden. Det koster både strøm, vaskemiddel og slitasje på vaskemaskinen. Jeg sliter ut minst 2 par sko i året. Jeg har også en egen evne til å få hull i klær. Hadde jeg sittet helt stille hele dagen, hadde jeg ikke hatt de samme utgiftene. Men klær og mat må man ha uansett, og er man litt mer normal enn meg, vil ikke en tur utgjøre nevneverdig økning i utgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...