Gå til innhold

Har du noen gang i livet hatt rasende tanker om hevn på noe eller noen du mener de eller samfunnet eller " systemet" har forårsaket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tenkt tanken at enkelte mennesker er så slu og sleipe at dem håper jeg ordentlig får betale iallefall ved enden av reisen.

Har du tenkt liknende.

Hvordan har du håndtert disse mer irrasjonelle lite fornuftsbasert tanker?

Anonymkode: 1a302...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som føler at mange konspirerer og man selv rammes ekstra hardt.

Anonymkode: 1a302...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært sinna på NAV fordi de bare rotet.

Anonymkode: 81813...678

Helt klar mye rot i dag.

Anonymkode: 1a302...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som føler at mange konspirerer og man selv rammes ekstra hardt.

Anonymkode: 1a302...a26

Har aldri opplevd konspirering tror jeg, bare rot og generell uduglighet.

Anonymkode: 81813...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men det høres ikke ut til å ha hatt så dårlig effekt på deg.

Anonymkode: 1a302...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det høres ikke ut til å ha hatt så dårlig effekt på deg.

Anonymkode: 1a302...a26

Hva du har opplevet mener jeg.

Anonymkode: 1a302...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva du har opplevet mener jeg.

Anonymkode: 1a302...a26

Det går an å legge ting bak seg.

Anonymkode: 81813...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt tanken at enkelte mennesker er så slu og sleipe at dem håper jeg ordentlig får betale iallefall ved enden av reisen.

Har du tenkt liknende.

Hvordan har du håndtert disse mer irrasjonelle lite fornuftsbasert tanker?

Anonymkode: 1a302...a26

Jeg har aldri vært en type person som har vært ute etter noen ondskapsfull hevn. Jeg har lett for å tilgi mennesker. Men jeg har heller hatt tanker om at jeg håper at de våkner litt og forstår hva de eventuelt har gjort galt. Men det handler om at de våkner opp og ser det. Ikke om noe ondskapsfull greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fastlege som laget skikkelig rot for meg og satte liv og helsen min i fare. H*n trodde h*n prøvde å hjelpe meg, men resultatet ble det motsatte. Jeg forsøkte å få h*n til å rette i diverse feil uten at jeg nådde fram hos h*n. Det endte med bytte av fastlege og tilsynsak på den legen så h* n har litt å svare på. Jeg har begynt å rydde i det jeg selv kan gjøre noe med bl.a å få slettet feil diagnoser (ganske alvorlig diagnose) legen skrev i henvisninger og fått lagt inn egne opplysninger hos vedtakskontoret i kommunen som legen også ga feil opplysninger til. Opplysningene legen ga var jo det motsatte av hva problemer jeg faktisk hadde og resulterte i feilbehandling så nå håper jeg å slippe gjentagelse av det. DPS er også villig til å være med på å rette opp i feil pga feil opplysninger fra legen og de har lagt seg flate og beklaget at de stolte for mye på opplysningene fra legen. Dette er feil som har vært gående i mange år uten at jeg visste om de. Konklusjonen min er at noen ganger er det nødvendig å selv rydde opp der en kan og bare være litt obs framover for å unngå at det skjer igjen. Jeg er absolutt ikke blid på legen da jeg nå er satt flere år tilbake i tid i forhold til psyken og må starte forfra, men vil ikke påstå jeg vil ha hevn. Jeg vil heller unngå at sånt skjer igjen ikke bare for min del men for andres del også. Kommunen la om rutinene sine i forhold til innhenting av opplysninger så nå kan søkere rette feil før opplysningene brukes og legges inn i journalen og DPS er blitt bedre på informasjon og tar seg litt mer tid til å sjekke opplysninger i henvisninger. Er litt rart at en enkel person kan ødelegge så mye. Jeg vil ikke ha hevn, men synes at den/de som gjør feil må være såpass profesjonelle at de tar ansvar for de feil de gjør og ikke lar konsekvensene av feil gå ut over pasienter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Tankene har jo streifet meg, men i det store og det hele er det lite vits i å henge seg opp i slikt for evig og alltid. Til syvende og sist vil jo slik grubling bare gå utover en selv. Hevn ville bare slått negativt tilbake, og definitivt ikke stilt meg i noe godt lys. Resultatet ville bare blitt mer av den urimelige behandlingen og derav enda mer grubling. Føler jeg meg urimelig behandlet, synes jeg det er bedre å bruke lovfestede rettigheter om mulig. Klagesaker tar tid, men så er det desto deiligere å få medhold... Om en klagesak ikke går igjennom, så har jeg om ikke annet faktisk prøvd. Fastlege kan man bytte to ganger i året om man vil. Jeg har vært heldig etter bytte fra en som ikke var til særlig hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...