Gå til innhold

Hvor viktig er det at en gressplen klippes og ikke får gro villet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På en skala fra 1 til 10. Hvor 10 er svært viktig og 1 er veldig lite viktig.

Anonymkode: d8143...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig i at der er så mange andre saker som "treffer en mer i hjerterota " enn en forsømt gressplen og priveligerte omstendigheter øst av et overflødighetshorn. Skal tenke meg mere for i fremtiden.Vil uansett takke for oppmerksomheten. Alltid engasjerte slik jeg opplever dere.😊

Anonymkode: d8143...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

På en skala fra 1 til 10. Hvor 10 er svært viktig og 1 er veldig lite viktig.

Anonymkode: d8143...31f

Det er viktig at plenen ser pen ut.

Anonymkode: ae40e...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med hensyn til hva da?

Viktig/uviktig - av hensyn til om plenen gror pent og tett, at den frør seg og blir uten for mye ugress? (jeg vil tippe at selve plenen vokser seg tettere ved jevnlig klipp)

Viktig/uviktig - av hensyn til vanning? (kort plen lettere tørr kanskje, og må vannes oftere?)

Viktig/uviktig - av hensyn til biene? (jeg leste et råd om å la plenen gro litt, særlig nå på våren/forsommeren, slik at biene lettere finner blomster og næring)

Viktig/uviktig - av hensyn til naboene? (jeg bryr meg fint lite om naboene har langt gress. Men jeg irriterer meg over naboen som på død&liv må motorgressklippe plenen på søndager fremfor å la den vokse seg litt lengre og vente til uti uka.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 26.5.2019 den 15.09, AnonymBruker skrev:

På en skala fra 1 til 10. Hvor 10 er svært viktig og 1 er veldig lite viktig.

Anonymkode: d8143...31f

6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har absolutt  aldri klippet i helgene. Men det kan bli mye hestehov og løvetann som hopper over i naboenes plener slik at det nesten ikke hjelper for dem å klippe plenen sine. Man får dårlig samvittighet. Men nå får jeg hjelp med saken i år. Enkelte naboer er jo også veldig pussige. De bryr seg ikke med å sende ut nabovarsel ved ombygginger på huset sitt  men de er veldig opptatt av om naboens plen er klippet og trimmet og naboens trær. Aldri har de noe problemer med noen myndigheter av noe sort heller virker det som. Det er mye bare rart i dag.

Anonymkode: d8143...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt er ikke alltid så lett mener jeg å ta hensyn til alt. Nydelig med høyt gress og bra for innsekter og annet men allikevel alle føler det ikke slik.

Anonymkode: d8143...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke alltid så lett mener jeg å ta hensyn til alt. Nydelig med høyt gress og bra for innsekter og annet men allikevel alle føler det ikke slik.

Anonymkode: d8143...31f

Har du fått naboklager?

Anonymkode: ae40e...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...