Gå til innhold

Hypomani og hallusinasjoner.


Gjest franklyscarlet

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet

Når jeg googler disse sammen får jeg opp at hallusinasjoner ikke er vanlig ved hypomani, bare ved mani. Derfor lurer jeg på hvorfor jeg er så plaget med hallusinasjoner når jeg er hypoman? Er det vanlig likevel? Behandlerne mine mener ofte at jeg er hypoman til tross for at jeg har hallusinasjoner. Typisk hørsels -og synshallusinasjoner, paranoia og "at alt bare er rart/noe stemmer ikke" (pleier å tenke at jeg er på en annen frekvens). Jeg har liksom ikke inntrykk av at hypomane har såpass mange psykosesymptomer, og har tenkt tanken på om jeg har schizoaffektiv i stedet for bp1, men jeg har sikkert ikke det. Bare sliter med å bli klok på ting. Og som nevnt før, opplever jeg at behandlerne mine ikke kan så mye om bipolaritet, egentlig. Synes liksom ikke at jeg blir forstått ordentlig. Vurderer å oppsøke en spesialist på bpl, men jeg vet ikke hvordan jeg finner en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Jeg har bare så lyst til å "bli meg selv igjen", og å få livet mitt på stell. Få en jobb og en familie, og å ha en grei nok livskvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår deg veldig godt. Min bipolare lidelse er vanskelig og utfordrende og den vanskeliggjør hverdagen. Selv om jeg har hypomani og ikke er bipolar 1 så har jeg hallusinasjoner, så det er ikke så uvanlig ved type 2 tror jeg.

Anonymkode: 21db9...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...