Gå til innhold

Katastrofe at jeg er uten vanlig bankkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på flyttefot. Bankkortet mitt er gått ut på dato. Jeg satte derfor lønnen min innpå kredittkortet slik at jeg kan bruke det inntil jeg har fått ny postkasse. Det tas ingen gebyrer ved bruket. Min far mener det er katastrofe at jeg ikke har vanlig bankkort. Og at jeg bør bestille selv på nye adressen selv om jeg ikke har postkasse før mandag neste uke. 

Er det så stor krise å ikke ha bankkort tilgjengelig? 

 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker selvsagt å bestille når jeg har mottatt ny postkasse, men er det så kritisk at jeg må bestille med en gang? Eller kan man vente noen dager med slikt / grunnet at jeg ikke har ny postkasse?

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på flyttefot. Bankkortet mitt er gått ut på dato. Jeg satte derfor lønnen min innpå kredittkortet slik at jeg kan bruke det inntil jeg har fått ny postkasse. Det tas ingen gebyrer ved bruket. Min far mener det er katastrofe at jeg ikke har vanlig bankkort. Og at jeg bør bestille selv på nye adressen selv om jeg ikke har postkasse før mandag neste uke. 

Er det så stor krise å ikke ha bankkort tilgjengelig? 

 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Man får da automatisk nytt bankkort en stund før det gamle går ut på dato? Du kan oppleve at du ikke får betalt med kredittkort noen steder (det koster bedrifter ekstra å ha den muligheten på bankterminalen så vi har det ikke), men om det vil bli noe stort problem for deg aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker selvsagt å bestille når jeg har mottatt ny postkasse, men er det så kritisk at jeg må bestille med en gang? Eller kan man vente noen dager med slikt / grunnet at jeg ikke har ny postkasse?

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Det mest kritiske er vel å gjøre noe som øker risikoen for at noen får tak i både bankkortet ditt og koden din. Så du får gjøre det som minimaliserer akkurat den risikoen. Posten bruker 1 - 2 virkedager, så du kan bestille nå hvis du har tilgang til ny postkasse på mandag.

Det virker jo som en grei løsning at du har pengene dine på et alternativt kort som kan brukes de fleste steder og som er gebyrfritt. Skjønner ikke hva som skulle være så katastrofalt med det. (Jeg forstår heller ikke hva faren din har med dette å gjøre, men det raker ikke meg.) Bare pass på at du vet at de tar akkurat det kredittkortet der du skal betale for noe.

Jeg mener å huske at min egen bank sender ut nytt kort i god tid før det gamle går ut på dato, det må være upraktisk å skulle håndtere det selv - og veldig klønete / uflaks at det skjer akkurat i en flytteprosess. Men det kan være annerledes i din bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på flyttefot. Bankkortet mitt er gått ut på dato. Jeg satte derfor lønnen min innpå kredittkortet slik at jeg kan bruke det inntil jeg har fått ny postkasse. Det tas ingen gebyrer ved bruket. Min far mener det er katastrofe at jeg ikke har vanlig bankkort. Og at jeg bør bestille selv på nye adressen selv om jeg ikke har postkasse før mandag neste uke. 

Er det så stor krise å ikke ha bankkort tilgjengelig? 

 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Det er et stort drama.

Anonymkode: 14e8a...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, laban skrev:

Det mest kritiske er vel å gjøre noe som øker risikoen for at noen får tak i både bankkortet ditt og koden din. Så du får gjøre det som minimaliserer akkurat den risikoen. Posten bruker 1 - 2 virkedager, så du kan bestille nå hvis du har tilgang til ny postkasse på mandag.

Det virker jo som en grei løsning at du har pengene dine på et alternativt kort som kan brukes de fleste steder og som er gebyrfritt. Skjønner ikke hva som skulle være så katastrofalt med det. (Jeg forstår heller ikke hva faren din har med dette å gjøre, men det raker ikke meg.) Bare pass på at du vet at de tar akkurat det kredittkortet der du skal betale for noe.

Jeg mener å huske at min egen bank sender ut nytt kort i god tid før det gamle går ut på dato, det må være upraktisk å skulle håndtere det selv - og veldig klønete / uflaks at det skjer akkurat i en flytteprosess. Men det kan være annerledes i din bank.

Min bank sendte ut med feil to kort før det gikk ut. Det som skjedde var at numrene på kortet var feil ifølge banken. Derfor står jeg nå uten kort. Har vært noe rot med bestilling. 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
24 minutter siden, laban skrev:

Det mest kritiske er vel å gjøre noe som øker risikoen for at noen får tak i både bankkortet ditt og koden din. Så du får gjøre det som minimaliserer akkurat den risikoen. Posten bruker 1 - 2 virkedager, så du kan bestille nå hvis du har tilgang til ny postkasse på mandag.

Det virker jo som en grei løsning at du har pengene dine på et alternativt kort som kan brukes de fleste steder og som er gebyrfritt. Skjønner ikke hva som skulle være så katastrofalt med det. (Jeg forstår heller ikke hva faren din har med dette å gjøre, men det raker ikke meg.) Bare pass på at du vet at de tar akkurat det kredittkortet der du skal betale for noe.

Jeg mener å huske at min egen bank sender ut nytt kort i god tid før det gamle går ut på dato, det må være upraktisk å skulle håndtere det selv - og veldig klønete / uflaks at det skjer akkurat i en flytteprosess. Men det kan være annerledes i din bank.

Jeg er enig med deg. Det er en grei løsning om å ha penger på alternative kortet inntil videre. Jeg tror det beste er å ikke bestille nytt kort før jeg vet det havner i rett postkasse. 

Du gir noen gode råd. 

Har en far som blander seg inn og lager stor diskusjon av slike ting. Men han mener det vel bare godt men i dette tilfelle så mener jeg at jeg gjør det klokeste valg med å vente. 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bank sendte ut med feil to kort før det gikk ut. Det som skjedde var at numrene på kortet var feil ifølge banken. Derfor står jeg nå uten kort. Har vært noe rot med bestilling. 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Kan virkelig ikke forstå krisen ved å være uten vanlig bankkort en ukes tid om du har annet kort, kjæreste med kort og mulighet for å ta ut kontanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bank sendte ut med feil to kort før det gikk ut. Det som skjedde var at numrene på kortet var feil ifølge banken. Derfor står jeg nå uten kort. Har vært noe rot med bestilling. 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

OK - pass på at banken bruker den nye adressen din for både kort og kode da. Bankene henter ny adresse fra det sentrale adresseregisteret, så det er en ørliten teoretisk risiko for at det kan bli noe rot der.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har en far som blander seg inn og lager stor diskusjon av slike ting. Men han mener det vel bare godt men i dette tilfelle så mener jeg at jeg gjør det klokeste valg med å vente. 

Det hender jo at bankkort blir ødelagt, slik at man må bestille nytt. Det er litt upraktisk i ventetiden, men man overlever. Så helt katastrofalt er det vel ikke i et tilfelle når man faktisk har pengene tilgjengelig. Det også en del som kan ordnes via Vipps, hvis du har det. Ved flytting dukker det jo nødvendigvis opp en del utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, laban skrev:

OK - pass på at banken bruker den nye adressen din for både kort og kode da. Bankene henter ny adresse fra det sentrale adresseregisteret, så det er en ørliten teoretisk risiko for at det kan bli noe rot der.

Det hender jo at bankkort blir ødelagt, slik at man må bestille nytt. Det er litt upraktisk i ventetiden, men man overlever. Så helt katastrofalt er det vel ikke i et tilfelle når man faktisk har pengene tilgjengelig. Det også en del som kan ordnes via Vipps, hvis du har det. Ved flytting dukker det jo nødvendigvis opp en del utgifter.

Det er upraktisk. Det som skjedde er komplisert å forklare. 

Først så mistet jeg kortet mitt. Jeg sperret det. Bestillte et nytt. Etterpå ser jeg at de trakk penger for kortet av kontoen. Jeg kontaktet banken og forklarte at det står på siden deres at det er gratis med nytt. De ba meg kaste det som kom i posten og slette det og samtidig bestille et nytt. Det som skjedde var at jeg blandet kortene og kastet det rette for begge kortene kom nesten samtidig. Og det var noe rot med registreringen av kortene på siden deres i denne forbindelse. Jeg fant det gamle og åpnet det igjen men det gikk ut like etter fordi det sto at det ville automatisk utgå etter kort tid pga nye kortene. Et eneste rot altså ;)

Men jeg mener at  kanskje det beste er å vente å bestille til ny adresse står registrert på banken sine sider... slik at det ikke blir enda mer rot.... 

Ja det er en god del utgifter med flytting. Mye mer utgifter enn hva man ser for seg på forhånd. 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som skjedde var at jeg blandet kortene

Bokstavelig talt :P Ro deg ned nå og vent til du er sikker på at du får tingene sendt til riktig adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, laban skrev:

OK - pass på at banken bruker den nye adressen din for både kort og kode da. Bankene henter ny adresse fra det sentrale adresseregisteret, så det er en ørliten teoretisk risiko for at det kan bli noe rot der.

Det hender jo at bankkort blir ødelagt, slik at man må bestille nytt. Det er litt upraktisk i ventetiden, men man overlever. Så helt katastrofalt er det vel ikke i et tilfelle når man faktisk har pengene tilgjengelig. Det også en del som kan ordnes via Vipps, hvis du har det. Ved flytting dukker det jo nødvendigvis opp en del utgifter.

Takk for gode svar laban. Jeg var inne på siden til banken. De har ikke oppdatert den nye adressen så kortet vil bli sendt til gamle. De henter adressen automatisk fra folkeregisteret og den endres ikke før den dato jeg bor på ny adresse. Det står at kortet vil bli sendt til min gamle adresse om jeg bestiller.... Så det kan bli mye rot om jeg bestiller nå. Velger å bite tennene sammen, være tålmodig og vente  :)

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, laban skrev:

Bokstavelig talt :P Ro deg ned nå og vent til du er sikker på at du får tingene sendt til riktig adresse.

Jeg venter  :)

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er upraktisk. Det som skjedde er komplisert å forklare. 

Først så mistet jeg kortet mitt. Jeg sperret det. Bestillte et nytt. Etterpå ser jeg at de trakk penger for kortet av kontoen. Jeg kontaktet banken og forklarte at det står på siden deres at det er gratis med nytt. De ba meg kaste det som kom i posten og slette det og samtidig bestille et nytt. Det som skjedde var at jeg blandet kortene og kastet det rette for begge kortene kom nesten samtidig. Og det var noe rot med registreringen av kortene på siden deres i denne forbindelse. Jeg fant det gamle og åpnet det igjen men det gikk ut like etter fordi det sto at det ville automatisk utgå etter kort tid pga nye kortene. Et eneste rot altså ;)

Men jeg mener at  kanskje det beste er å vente å bestille til ny adresse står registrert på banken sine sider... slik at det ikke blir enda mer rot.... 

Ja det er en god del utgifter med flytting. Mye mer utgifter enn hva man ser for seg på forhånd. 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Du syke satan.

Anonymkode: 14e8a...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katastrofe kan dette ikke kalles. Det er da vanlig å bruke kredittkort overalt. Hvordan kan dette være katastrofe?

Anonymkode: 078bb...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du syke satan.

Anonymkode: 14e8a...c6d

Rapportert 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katastrofe kan dette ikke kalles. Det er da vanlig å bruke kredittkort overalt. Hvordan kan dette være katastrofe?

Anonymkode: 078bb...f57

Enig. Jeg fikk min far med på at dette ikke er noe katastrofe.  Han er redd bruken av kredittkort generellt. Men jeg har satt over penger på kortet. Min far ønsker mitt beste. 

Men nok om dette. Jeg er enig med laban sin mening i denne tråden. Og følger labans råd. :) Ferdig med det. 

 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du syke satan.

Anonymkode: 14e8a...c6d

Jeg velger å rapportere den slags ufine kommentarer. Synes ikke det å kalle noen satan hører noen sted hjemme i en slik tråd. 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger å rapportere den slags ufine kommentarer. Synes ikke det å kalle noen satan hører noen sted hjemme i en slik tråd. 

Anonymkode: 7bf4b...c2a

Da misforstod du uttrykket. Det var ingen som ble kalt satan.

"Du syke satan" betyr det sa samme som "duverden", "det var svært", "værste jeg har hørt". 

Anonymkode: 14e8a...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da misforstod du uttrykket. Det var ingen som ble kalt satan.

"Du syke satan" betyr det sa samme som "duverden", "det var svært", "værste jeg har hørt". 

Anonymkode: 14e8a...c6d

Har aldri hørt uttrykket blitt brukt på den måten du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...