Gå til innhold

Hva kan en fysioterapeut hjelpe med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal starte hos en fysioterapeut. Har  en del smerter i nakke og rygg. Men føler ikke det er hovedproblemet mitt. Er redd jeg er blitt henvist feil og at han ikke kan hjelpe meg. Har vansker med å være fysisk aktiv, og vil komme igang med trening osv. Mye angst sitter i kroppen pga mange psykiske utfordringer/traumer og angst. Vil lære meg å begynne å trene alene, bli sterkere. Hva kan han jeg er henvist til hjelpe meg med? Noen med erfaring? Er nervøs og gruver meg siden det er første gang jeg skal møte han. 

Anonymkode: 52872...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal starte hos en fysioterapeut. Har  en del smerter i nakke og rygg. Men føler ikke det er hovedproblemet mitt. Er redd jeg er blitt henvist feil og at han ikke kan hjelpe meg. Har vansker med å være fysisk aktiv, og vil komme igang med trening osv. Mye angst sitter i kroppen pga mange psykiske utfordringer/traumer og angst. Vil lære meg å begynne å trene alene, bli sterkere. Hva kan han jeg er henvist til hjelpe meg med? Noen med erfaring? Er nervøs og gruver meg siden det er første gang jeg skal møte han. 

Anonymkode: 52872...e49

Ta timen! Du vil ikke angre på det - fysioterapeuten vil finne ut hvor smertene sitter og hva du kan gjøre for å bli bedre, enten ved egentrening som han kan gi deg gode tips til eller ved at du kommer tilbake noen ganger for behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Ta timen! Du vil ikke angre på det - fysioterapeuten vil finne ut hvor smertene sitter og hva du kan gjøre for å bli bedre, enten ved egentrening som han kan gi deg gode tips til eller ved at du kommer tilbake noen ganger for behandling.

Ok. Ja, skal prøve å komme meg dit. Men er mest spent på hva han forventer. Forbinder fysioterapi er til folk med skader osv. Har drevet å søkt litt på nett. Om jeg skulle vært til psykomotorisk. Eller hva det heter. Men kan jo være at han kan hjelpe meg uansett. Vil jo ha hjelp til masse. Iallefall det å bli trygg på egentrening og tryggere på min egen kropp osv. 

Men hva skal jeg åpne med? Mine smerter eller hvilke utfordringer jeg har til fysisk aktivitet.? 

Anonymkode: 52872...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal starte hos en fysioterapeut. Har  en del smerter i nakke og rygg. Men føler ikke det er hovedproblemet mitt. Er redd jeg er blitt henvist feil og at han ikke kan hjelpe meg. Har vansker med å være fysisk aktiv, og vil komme igang med trening osv. Mye angst sitter i kroppen pga mange psykiske utfordringer/traumer og angst. Vil lære meg å begynne å trene alene, bli sterkere. Hva kan han jeg er henvist til hjelpe meg med? Noen med erfaring? Er nervøs og gruver meg siden det er første gang jeg skal møte han. 

Anonymkode: 52872...e49

Fysioterapeuter kan gi treningsveiledning til folk som har en eller annen smerteproblematikk. Jeg synes du skal si at du ønsker å få hjelp til å komme i gang med trening, det er viktigere enn å bruke mye tid på smeteproblematikk i rygg og nakke. Du kan si til fysioterapeuten omtrent det samme som du skrev i hovedinnlegget ditt i denne tråden. Fysioterapeuter liker som regel godt at pasientene kommer for å få hjelp til trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, frosken skrev:

Fysioterapeuter kan gi treningsveiledning til folk som har en eller annen smerteproblematikk. Jeg synes du skal si at du ønsker å få hjelp til å komme i gang med trening, det er viktigere enn å bruke mye tid på smeteproblematikk i rygg og nakke. Du kan si til fysioterapeuten omtrent det samme som du skrev i hovedinnlegget ditt i denne tråden. Fysioterapeuter liker som regel godt at pasientene kommer for å få hjelp til trening. 

 Ja dette hørtes veldig bra ut, og spesifikt. Takk for svar. Tror det skal bli litt lettere nå. Både for han og meg. 

Anonymkode: 52872...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...