Gå til innhold

Reise alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker meg en ferie på alt fra et par uker til en måned som kan ordnes i stand raskt

Jeg er kun ute etter å sole meg, bade, gå i pen sand, slappe av, spise godt, kose meg med en paraplydrink eller to. Ønsker ikke fest og fyll. Ønsker helst ikke innpåslitne hannkjønn (ala fastboende på div feriesteder som har som mål å nedlegge flest hunkjønn ila sommeren) 

Basseng, hav, restauranter etc må ligge i umiddelbar nærhet av hotellet

Ønsker muligheten til fiske, haisafari, snorkling el aktiviteter

Rekreasjonsferie for kronisk syk, enslig dame så ønsker meg et trygt og rolig sted

Hvor anbefaler du meg å dra? Hvilket hotel anbefaler du meg å booke rom på? Takk :) 

Anonymkode: 33d2d...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mange steder i Syden som passer til din beskrivelse.  Jeg har ikke så mye erfaring av Syden at jeg vil ikke gi noen konkret råd om steder.  Jeg reiser mye alene og synes det er godt å vær der hvor jeg kan sitte på en bar med en drink og se utover havet.  Gjerne en liten by i nærheten hvor jeg kan tusle rundt, men dette er meg.

Anonymkode: 1fced...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange steder i Syden som passer til din beskrivelse.  Jeg har ikke så mye erfaring av Syden at jeg vil ikke gi noen konkret råd om steder.  Jeg reiser mye alene og synes det er godt å vær der hvor jeg kan sitte på en bar med en drink og se utover havet.  Gjerne en liten by i nærheten hvor jeg kan tusle rundt, men dette er meg.

Anonymkode: 1fced...20d

Hvor er egentlig Syden?

Anonymkode: 4de55...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er egentlig Syden?

Anonymkode: 4de55...29b

Syden er i Sør-Europa:).  For ca. femti år siden begynte nordmenn å feriere i Syden og det var da Sør-Europa.  Om begrepet har utvidet seg vet jeg ikke, men jeg ville ikke sagt at jeg skulle til Syden hvis jeg dro til Mexico eller Thailand.  Jeg drar på strandferie i Sør-Europa når jeg drar til Syden.

Anonymkode: 1fced...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syden er i Sør-Europa:).  For ca. femti år siden begynte nordmenn å feriere i Syden og det var da Sør-Europa.  Om begrepet har utvidet seg vet jeg ikke, men jeg ville ikke sagt at jeg skulle til Syden hvis jeg dro til Mexico eller Thailand.  Jeg drar på strandferie i Sør-Europa når jeg drar til Syden.

Anonymkode: 1fced...20d

For meg er syden Kanariøyene. Sier ikke syden om Frankrike, Italia eller fastlands-Spania. Eller kanskje om man skulle på en typisk chartertur?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Xtra skrev:

For meg er syden Kanariøyene. Sier ikke syden om Frankrike, Italia eller fastlands-Spania. Eller kanskje om man skulle på en typisk chartertur?

Jeg tror nok at de fleste ville snakke om Mallorca, Benidorm og Alicante som Syden.  Jeg sier ikke Syden når jeg drar til Paris, Roma eller Madrid:).  Hellas øyene er Syden i hvert fall, og for meg er strandferie i sør-europeiske land Syden uansett om det er øyer eller fastland.  Portugal er et av de landene. 

Anonymkode: 1fced...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xtra skrev:

For meg er syden Kanariøyene. Sier ikke syden om Frankrike, Italia eller fastlands-Spania. Eller kanskje om man skulle på en typisk chartertur?

De fleste jeg kjenner som drar på typiske charterturer til sydeuropa kaller det for syden også om det er til destinasjoner rundt Middelhavet, og jeg reagerer ikke på det. Men kanskje det er «forbeholdt» chartertur/pakketur? Jeg har heller ikke brukt syden om ferier til Frankrike/Italia der vi har lagt opp turen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg en ferie på alt fra et par uker til en måned som kan ordnes i stand raskt

Jeg er kun ute etter å sole meg, bade, gå i pen sand, slappe av, spise godt, kose meg med en paraplydrink eller to. Ønsker ikke fest og fyll. Ønsker helst ikke innpåslitne hannkjønn (ala fastboende på div feriesteder som har som mål å nedlegge flest hunkjønn ila sommeren) 

Basseng, hav, restauranter etc må ligge i umiddelbar nærhet av hotellet

Ønsker muligheten til fiske, haisafari, snorkling el aktiviteter

Rekreasjonsferie for kronisk syk, enslig dame så ønsker meg et trygt og rolig sted

Hvor anbefaler du meg å dra? Hvilket hotel anbefaler du meg å booke rom på? Takk :)

Anonymkode: 33d2d...436

Jeg ville valgt Kreta 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale å reise til Palma, Mallorca. Der kan du rusle rundt i de brosteinslagte gatene i den koselige gamlebyen, oppleve folkelivet fra en fortausrestaurant, shoppe litt hvis du ønsker, og samtidig nyte sol og fine strender. Byen gir litt storbyfølelse, men er liten nok til at du ikke går deg vill😊 Jeg bodde selv et lite stykke fra Palma, på Sunprime Waterfront (Ving). Dette er et rolig hotell, kun for voksne. Ligger rett ved stranda, og har SPA og treningssenter (med bl.a. Yogatimer, inkludert i prisen). Opplevde ikke innpåslitne menn(men de kan du jo være uheldig å påtreffe over alt).

NB. Lønner seg å dra like før eller etter skoleferien, da er det billigere, og temperaturen er ofte mer behagelig i september enn midt i juli. 

Uansett hvor du havner håper jeg du får en herlig ferie der du får ladet batteriene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chartertur-begrepet synes jeg ofte blir omtalt i negativt ordelag. Svært mange hotell i syden kan man reise på charter/pakketur til. I alle kategorier. De samme hotellene kan du booke på egenhånd. Greia er jo kun at du får fra dato til dato, i et bestemt fly, på et bestemt hotell og mulighet til å kjøre en buss til stedet.

Selv har jeg reist flere ganger til samme voksenhotell - booket dato og fly selv, men det er mulig å dra charter samme sted og er det bedre flytider osv der og datoer stemmer, kan jeg like gjerne booke der. Bussen dropper jeg, men det er fordi det går for mye tid. 

Jeg tror mange tenker «syden» fra Tyrkia i øst og til Portugal i vest. Jeg sier uansett at jeg skal til «Rhodos» eller «Mallorca» på lik linje med at jeg skal til «Nice» eller «Sardinia.» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, cilie skrev:

Chartertur-begrepet synes jeg ofte blir omtalt i negativt ordelag. Svært mange hotell i syden kan man reise på charter/pakketur til. I alle kategorier. De samme hotellene kan du booke på egenhånd. Greia er jo kun at du får fra dato til dato, i et bestemt fly, på et bestemt hotell og mulighet til å kjøre en buss til stedet.

Selv har jeg reist flere ganger til samme voksenhotell - booket dato og fly selv, men det er mulig å dra charter samme sted og er det bedre flytider osv der og datoer stemmer, kan jeg like gjerne booke der. Bussen dropper jeg, men det er fordi det går for mye tid. 

Jeg tror mange tenker «syden» fra Tyrkia i øst og til Portugal i vest. Jeg sier uansett at jeg skal til «Rhodos» eller «Mallorca» på lik linje med at jeg skal til «Nice» eller «Sardinia.» 

Charterturer var veldig fint for 50 år siden da nordmenn begynte først å reise utenlands (lenger enn til Sverige:).  Så da reiser ble vanligere ble det sett på som for enkelt.  Det er i hvert fall mine refleksjoner.  Selv har jeg reist lite på charterturer, men mye ellers.  Jeg synes likevel overhodet ikke at charterturer er negative.  Det er så utrolig behagelig å ha alt bestilt på forhånd når man skal virkelig ta seg en ordentlig ferie.  For småbarnsfamilier og eldre passer dette ypperlig.

Jeg tenker egentlig ikke på Tyrkia som Syden, men det er også et reisemål som har blitt populært de senere årene.

Anonymkode: 1fced...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 timer siden, chickpea skrev:

Jeg vil anbefale å reise til Palma, Mallorca. Der kan du rusle rundt i de brosteinslagte gatene i den koselige gamlebyen, oppleve folkelivet fra en fortausrestaurant, shoppe litt hvis du ønsker, og samtidig nyte sol og fine strender. Byen gir litt storbyfølelse, men er liten nok til at du ikke går deg vill😊 Jeg bodde selv et lite stykke fra Palma, på Sunprime Waterfront (Ving). Dette er et rolig hotell, kun for voksne. Ligger rett ved stranda, og har SPA og treningssenter (med bl.a. Yogatimer, inkludert i prisen). Opplevde ikke innpåslitne menn(men de kan du jo være uheldig å påtreffe over alt).

NB. Lønner seg å dra like før eller etter skoleferien, da er det billigere, og temperaturen er ofte mer behagelig i september enn midt i juli. 

Uansett hvor du havner håper jeg du får en herlig ferie der du får ladet batteriene!

Dette var et koselig innlegg, tusen takk 

Anonymkode: 33d2d...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...