Gå til innhold

seroquel og cipralex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått på cipralex i flere år.  For noen år siden var jeg svært syk av depresjon og angst.  Jeg kunne ikke sove og fikk sovepiller.  Det ble en ond sirkel, jeg fikk flere og flere piller som mogadon, imovane, vival etc.  Jeg ble sykere og sykere og sov mindre og mindre.  Så satte jeg foten ned og kuttet alt ut.  Jeg fikk grusomme abstinenser og fastlegen ville ikke gi meg øyeblikkelig time.  Da dro jeg til privat lege på dagen for å få hjelp.  Først fikk jeg nozinan, men da jeg fikk ny fastlege fikk jeg seroquel.

Livet har blitt et helt annet.  På to og et halvt år har jeg gått fra å være et rystende arbeidsledig nervevrak til full jobb (drømmejobben) og aktivt sosialt liv.  Jeg tar fremdeles seroquel 25 mg hver kveld, og en sjelden gang 50 mg.  Jeg har lagt mye på meg, og jeg var overvektig fra før.  Jeg lurer derfor på om jeg kunne sluttet å bruke cipralex og bruke kun seroquel.  Jeg kommer til å diskutere det med legen før jeg tar beslutning, men vil tenke igjennom det først.

Noen som kan tenke sammen med meg?

Anonymkode: 279ae...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seroquel er vel den du legger på deg av vil jeg tro.

Anonymkode: c9cb5...a71

Selv av «bare» 25 mg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på cipralex i flere år.  For noen år siden var jeg svært syk av depresjon og angst.  Jeg kunne ikke sove og fikk sovepiller.  Det ble en ond sirkel, jeg fikk flere og flere piller som mogadon, imovane, vival etc.  Jeg ble sykere og sykere og sov mindre og mindre.  Så satte jeg foten ned og kuttet alt ut.  Jeg fikk grusomme abstinenser og fastlegen ville ikke gi meg øyeblikkelig time.  Da dro jeg til privat lege på dagen for å få hjelp.  Først fikk jeg nozinan, men da jeg fikk ny fastlege fikk jeg seroquel.

Livet har blitt et helt annet.  På to og et halvt år har jeg gått fra å være et rystende arbeidsledig nervevrak til full jobb (drømmejobben) og aktivt sosialt liv.  Jeg tar fremdeles seroquel 25 mg hver kveld, og en sjelden gang 50 mg.  Jeg har lagt mye på meg, og jeg var overvektig fra før.  Jeg lurer derfor på om jeg kunne sluttet å bruke cipralex og bruke kun seroquel.  Jeg kommer til å diskutere det med legen før jeg tar beslutning, men vil tenke igjennom det først.

Noen som kan tenke sammen med meg?

Anonymkode: 279ae...867

Hva med å bytte ut Cipralex med brintellix? Jeg brukte Cipralex i flere år, men byttet til brintellix for noen år siden. Det ga iallefall meg mindre bivirkninger, men vi er jo forskjellige.

Jeg ville tenkt meg nøye om. Hva om du blir dårligere igjen, er det verdt det?

Skjønner at vekta er et problem, sliter med det samme.  Selv gikk jeg opp 40-50 kg da jeg begynte med medisiner (men var da tungt medisinert) For meg har det vært viktig å finne en balanse mellom medisiner og hvordan jeg har det. Uten medisiner blir jeg skikkelig syk, men har nå funnet en kombinasjon som jeg fungerer noenlunde på. Og må tolerere de bivirkninger som følger med dette. Alternative er så mye verre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...