Gå til innhold

Hvordan oppleve «moro» uten mennesker, venner, wifi ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan kan man oppleve moro uten kredittkort, kjæreste, venner, familie, alkohol eller wifi ? 😅

 

Anonymkode: 4004c...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

vet ikke kanksje finne en hobby du trives med, men er nok vanskelig sosialt samkvem er nok meningen med livet (subjjektivt sett) tror jeg, kanksje jobbe i en frivillig organisasjon kan være givende, dersom du har mulighet for det

Anonymkode: 9e82e...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det bør være relativt enkelt å skaffe seg alkokol og wifi. Med det som utgangspunkt får du deg enkelt et kredittkort. Venner følger snart, så kjæreste. Før du veit ordet av det har du også familie. Jeg tror ikke du veit hvor godt du har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Drømmeautomat skrev:

Det bør være relativt enkelt å skaffe seg alkokol og wifi. Med det som utgangspunkt får du deg enkelt et kredittkort. Venner følger snart, så kjæreste. Før du veit ordet av det har du også familie. Jeg tror ikke du veit hvor godt du har det nå.

Spørsmålet var ikke om hvordan man får tak i de tingene for alt dette har jeg ifra før av, men hvordan fylle livet med noe annet enn dette. Det var det som var spørsmålet. 

 

Ts

Anonymkode: 4004c...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er din situasjon. Er du avklart i forhold til jobb eventuelt mere utdanning?  Jeg tror det er lettere å føle at man er " fri til å gjøre lystbetont greier" dersom man ikke føler man burde streve for å få seg nytt arbeid med de helseutfordringer man kanskje har opparbeidet på veien inn i nav- køen. Aktiviteter for å søke arbeid finner man noe om på Nav sine internettsider.Jeg tror også de kan gi råd og hjelp om korte utdanningsløp til sveiser kokk radioffiser eller liknende.Noe muligheter finnes tror jeg men jeg tror også at konkurransen er svært stor og ikke så rettferdig at det gjør noe alltid.

Positive lystaktiviter kan være å avlegge stedets bibliotek et besøk. Ofte finnes mye informasjon og brodjyrer om lokale faggrupper, nstur og miljø, stedets historielag som man kan melde seg inn i,dressurkurs om man har hund og en del informasjon ofte om turistforeningens tiltak for unge mennesker. Det er mange steder laget små orienterings eller turløyper som man kjøper små " turpakker" for avgrensede områder.Ofte med quis spørsmål. Mange synes det er fin måte å bli kjent ordentlig med stedet de bor har jeg hørt. Røde Kors har også en del tiltak rettet mot forskjellige aldersgrupper også mer såkalt lavterskeltilbud som mange leter etter tror jeg i alle grupper av mennesker. Mere uformelle aktiviteter. Man kan bli med i et sangkor og bli etter hvert med på utflukter til fellesarrsngement med andre kor. Jeg tror man må tenke etter. Hva har jeg lyst til å gjøre. Hva synes jeg var ålreit av aktiviteter før jeg begynte å merke mye problemer i livet. Enkelte mennesker lar det jo gå virkelig sport i det og tar idrettsmerke hvert bidige år resten av sitt liv.

Men jeg vet også at alt koster og alle kan vi trenge hjelp på veien.  Om man finner mer ut hva man trenger så kanskje NAV kan hjelpe slik at man har det man skal bruke for å komme igang å begynne et sted i sin leting etter noe som passer nettopp deg.

Lykke til😊

Anonymkode: 1b3c5...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man oppleve moro uten kredittkort, kjæreste, venner, familie, alkohol eller wifi ? 😅

 

Anonymkode: 4004c...9b9

Jeg greier meg fint uten wifi i morro-sammenheng, og kan godt ha det morro uten alkohol eller kjæreste og familie. Det er imidlertid kjekt å ha kredittkort, og helt nødvendig (for meg) å ha venner og familie (folk) å ha det morro sammen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man oppleve moro uten kredittkort, kjæreste, venner, familie, alkohol eller wifi ? 😅

 

Anonymkode: 4004c...9b9

Få deg en hobby.

Anonymkode: 05280...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kredittkort, men kunne fint klart meg uten det. Har det bare for å få rabatt på drivstoff. Hvordan oppleve moro med kjæreste, lurer jeg på 😅 Er så mye bedre med de to samboerene mine, som bare må være med på alt jeg har lyst til å gjøre. Det er bare to venner jeg egentlig har særlig kontakt med. Det holder det, jeg er flink til å sysselsette meg selv. Familien bor 10 mil unna, så de ser jeg ikke altfor ofte. Helt greit egentlig. Syns det er deilig å bo her på landet for meg selv, hvor ingen jeg kjenner bor nærmere enn to mil (to mil på landet er ganske lite egentlig). I fjor drakk jeg et halvt glass vin. Så jeg kan ikke si jeg sliter uten alkohol. Wifi har jeg ikke, men har mobilt bredbånd, så det går vel omtrent for det samme.

Jeg klarer meg fint uten kredittkort, kjæreste, venner, familie, alkohol og wifi/mobilt bredbånd ved å ta med meg kamera og hundene på tur i skogen/fjellet, for så å dra hjem, fornøyd etter en god dose frisk luft og bruke hele kvelden på å redigere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...