Gå til innhold

For mye blanding av medisiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker Cipralex, Lamictal og Sobril ved behov. Nå har jeg begynt på en lav dose Seroquel (100 mg) og blir helt "på felgen" etter ca.en time etter inntak. Jeg føler meg skikkelig full og jeg greier så vidt å komme meg i seng før jeg sovner pladask. En kveld holdt jeg på å sovne på teppet i stua så utafor var jeg. Hvorfor får jeg dette på så lav dose? Er det kombinasjonen av medisinene jeg ikke tåler?

Anonymkode: a7f56...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor ikke prøve noe lavere dose på seroquel? 

Jeg bruker 25 mg for søvn.... det virker for meg.

Hvorfor fikk du foreskrevet 100 mg? For søvn?

Anonymkode: d4612...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Cipralex, Lamictal og Sobril ved behov. Nå har jeg begynt på en lav dose Seroquel (100 mg) og blir helt "på felgen" etter ca.en time etter inntak. Jeg føler meg skikkelig full og jeg greier så vidt å komme meg i seng før jeg sovner pladask. En kveld holdt jeg på å sovne på teppet i stua så utafor var jeg. Hvorfor får jeg dette på så lav dose? Er det kombinasjonen av medisinene jeg ikke tåler?

Anonymkode: a7f56...fa5

Selv bruker jeg flere typer medisiner enn deg og jeg ble også stup trøtt i begynnelsen da jeg begynte på quetiapin (som er det samme som seroquel)  Måtte bare stupe i seng.  Nå bruker jeg ikke de samme medisinene som deg og vet ikke om de du bruker krasjer med seroquel.   

Hva med å ta de en halv time før du legger deg?  Quetiapin er den eneste medisinen som hjelper meg å sove og som ikke er vanedannende. Så for meg er det den beste medisinen jeg kan bruke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke prøve noe lavere dose på seroquel? 

Jeg bruker 25 mg for søvn.... det virker for meg.

Hvorfor fikk du foreskrevet 100 mg? For søvn?

Anonymkode: d4612...f45

Jeg har forsøkt lavere doser for søvn, men det har ingen virkning når jeg er hypoman. 

Anonymkode: a7f56...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, emilie321 skrev:

Selv bruker jeg flere typer medisiner enn deg og jeg ble også stup trøtt i begynnelsen da jeg begynte på quetiapin (som er det samme som seroquel)  Måtte bare stupe i seng.  Nå bruker jeg ikke de samme medisinene som deg og vet ikke om de du bruker krasjer med seroquel.   

Hva med å ta de en halv time før du legger deg?  Quetiapin er den eneste medisinen som hjelper meg å sove og som ikke er vanedannende. Så for meg er det den beste medisinen jeg kan bruke.  

Gikk det seg til etter hvert? Hvorfor byttet du? De jeg bruker skal gå bra sammen, men det varierer kanskje fra person til person?

Anonymkode: a7f56...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk det seg til etter hvert? Hvorfor byttet du? De jeg bruker skal gå bra sammen, men det varierer kanskje fra person til person?

Anonymkode: a7f56...fa5

Ja, det gikk seg til etterhvert, men jeg kan innimellom bli stup trøtt nå også. Jeg prøver å legge meg en halvtime etter jeg har tatt quetiapinen, da er problemet borte.    Jeg byttet til brintellix fordi jeg ble for flat på Cipralex.  

Jeg har prøvd medisiner som jeg vet andre har både god effekt av og de har lite bivirkninger,  mens jeg har blitt skikkelig dårlig av de. Så ja, det er nok forskjell fra menneske til menneske hvordan vi reagerer på medisinene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Jeg gikk på 1000 mg Seroquel på det meste. Men i begynnelsen ble jeg stuptrøtt av 25mg. Så det "går seg til". Jeg ble fortsatt trett , men det bedret seg jo lengre jeg gikk på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, emilie321 skrev:

Ja, det gikk seg til etterhvert, men jeg kan innimellom bli stup trøtt nå også. Jeg prøver å legge meg en halvtime etter jeg har tatt quetiapinen, da er problemet borte.    Jeg byttet til brintellix fordi jeg ble for flat på Cipralex.  

Jeg har prøvd medisiner som jeg vet andre har både god effekt av og de har lite bivirkninger,  mens jeg har blitt skikkelig dårlig av de. Så ja, det er nok forskjell fra menneske til menneske hvordan vi reagerer på medisinene.

 

Det skal jeg forsøke jeg også så kanskje det går seg til.

Anonymkode: a7f56...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg gikk på 1000 mg Seroquel på det meste. Men i begynnelsen ble jeg stuptrøtt av 25mg. Så det "går seg til". Jeg ble fortsatt trett , men det bedret seg jo lengre jeg gikk på de.

Det var en høy dose. Var det også for hypomani?

Anonymkode: a7f56...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en høy dose. Var det også for hypomani?

Anonymkode: a7f56...fa5

Nei, for schizofreni. Det var en venn av min daværende  svigerfamile som var psykiater for meg, og han mente jeg kunne øke enda mer. Han mente FK anbefalte maxdose da 800 mg var for lavt. Det virket jo, jeg ble mye bedre, men fikk ekkel angst av så mye Seroquel. Ble enda bedre da jeg byttet med zyprexa.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Nei, for schizofreni. Det var en venn av min daværende  svigerfamile som var psykiater for meg, og han mente jeg kunne øke enda mer. Han mente FK anbefalte maxdose da 800 mg var for lavt. Det virket jo, jeg ble mye bedre, men fikk ekkel angst av så mye Seroquel. Ble enda bedre da jeg byttet med zyprexa.

Da forstår jeg. Zyprexa lurer jeg også på å prøve, men er redd for vektøkning.

Anonymkode: a7f56...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...