Gå til innhold

Vurderer å stoppe alt nettbruk. Føler alt er ikke godt for meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler det er blir kvelende mye spam og hacking og kanskje også ting som kan ødlegge mer enn bare egen moboiltelefon og mye veldig merkelig. Kanskje det er en kunnskapsbarriere. Anst for selv å bli overstyrt og miste ikke bare evnen til å tenke selv. Tror vel ikke bare det. Synes mye virker veldig skummelt og ikke bra for noen.

Bare syke tanker og kognitiv svikt eller værre?

Anonymkode: 0ad26...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Føler det er blir kvelende mye spam og hacking og kanskje også ting som kan ødlegge mer enn bare egen moboiltelefon og mye veldig merkelig. Kanskje det er en kunnskapsbarriere. Anst for selv å bli overstyrt og miste ikke bare evnen til å tenke selv. Tror vel ikke bare det. Synes mye virker veldig skummelt og ikke bra for noen.

Bare syke tanker og kognitiv svikt eller værre?

Anonymkode: 0ad26...288

Eller bare for lav IQ og dum kanskje? Bare å vinke farlvell til arbeidslivet for godt?

Anonymkode: 0ad26...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller bare for lav IQ og dum kanskje? Bare å vinke farlvell til arbeidslivet for godt?

Anonymkode: 0ad26...288

Forstår selvsagt at alt er ikke bare for oss alle å vinke farvel til arbeids og yrkesliv. Man må selvsagt ikke glemme alt arbeidet som ligger bak alt på nett som overalt ellers selvsagt. Kanskje bare å pøse på med kunnskaper men det virker som mye lureri i i dag. Ikke bare på nett. Men man er ikke bedre eller værre enn de fleste sikkert.

Men det virker som avstanden til arbeidslivet bare blir større for så mange av oss.Vanskelig å gjøre noe med tror jeg.

Anonymkode: 0ad26...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er blir kvelende mye spam og hacking og kanskje også ting som kan ødlegge mer enn bare egen moboiltelefon og mye veldig merkelig

Anonymkode: 0ad26...288

De spammerne prøvde bare å skremme folk da, må ikke la deg skremme av slikt, tror ikke noen har hacket deg 😊

Sålenge du installerer sikkerhetsoppdateringer til operativsystemet er det ikke mye rom for hackere, når noen blir hacket er det hovedsakelig fordi de har gamle operativsystemer med kjente sikkerhetshull

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare syke tanker og kognitiv svikt eller værre?

Anonymkode: 0ad26...288

Vet ikke jeg er ikke psykiater eller lege, men du ordlegger deg på en litt rar måte som ihvertfall kan gjøre at folk mistenker kognitiv svikt, men det kan være andre ting også sikkert, alle er forskjellige.

Anonymkode: 4576b...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler det er blir kvelende mye spam og hacking og kanskje også ting som kan ødlegge mer enn bare egen moboiltelefon og mye veldig merkelig. Kanskje det er en kunnskapsbarriere. Anst for selv å bli overstyrt og miste ikke bare evnen til å tenke selv. Tror vel ikke bare det. Synes mye virker veldig skummelt og ikke bra for noen.

Bare syke tanker og kognitiv svikt eller værre?

Anonymkode: 0ad26...288

Kan være begge deler. Kanskje ta en legetime?

Anonymkode: c9f70...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der er ikke jeg enig. Jeg tror vi bruker dette forum forskjellig bare. Jeg har vagt tema mye utifra min egen historikikk og tidligere opplevelser og egne uttalelser og reaksjoner på ting. Altså for meg er nøkkelen et samspill mellom miljø og omgivelser og meg selv. For mange av dere virker det som om tro eller ikke tro og da helst på miljøteorier.

Alt er ikke bare i dag for så mange tror jeg og jeg tror mediene må ta mye av skylda. Kanskje man bare bør bli mer selektiv i hva man deltar i ganske enkelt? Noe er ganske enkelt bortkasta tid og penger for mange av oss.

Anonymkode: 0ad26...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er ikke bare i dag for så mange tror jeg og jeg tror mediene  ta mye av skylda.

Hva mener du med det, helt konkret?

Jeg synes mange ting har blitt veldig mye enklere etter at moderne media har blitt tatt i bruk "overalt". Jeg skjønner at mange av de aller eldste kan slite med dette, men det er en gruppe som ville trengt mye hjelp uansett.

Ang. overskriften din, så kan det nok være vanskelig å slutte med all nettbruk, men mye av den, som f.eks. DOL, er høyst frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er ikke jeg enig. Jeg tror vi bruker dette forum forskjellig bare. Jeg har vagt tema mye utifra min egen historikikk og tidligere opplevelser og egne uttalelser og reaksjoner på ting. Altså for meg er nøkkelen et samspill mellom miljø og omgivelser og meg selv. For mange av dere virker det som om tro eller ikke tro og da helst på miljøteorier.

Alt er ikke bare i dag for så mange tror jeg og jeg tror mediene må ta mye av skylda. Kanskje man bare bør bli mer selektiv i hva man deltar i ganske enkelt? Noe er ganske enkelt bortkasta tid og penger for mange av oss.

Anonymkode: 0ad26...288

Unnskyld for denne  høyst urettferdige " utblåsningen".

Det handler mye om meg som strever med å finne god kontroll og samsvar mellom inntekt og forbruk i dagliglivet. Samtidig om naboer som lite har å drive med ut over å kontrollere og overvåke andre tror jeg. Men igjen de har sitt av sykdom tror jeg. Denne våren er gått så lite som jeg har tenkt. Lurer på om jeg har fått lungebetennelse attpå til og må kanskje til slutt få ny time hos legen. Alt koster håpløst mye i dag synes jeg. Det er ikke bare disse bomringene som så mange er berørt av og snakker om. Men dere sier jo at kostnadsnivået i Norge ikke er øket? Konsumprisindeksen er den samme? Så mye er rart i dag synes jeg. Man har fokus på plastposer men aldri har det vel vært mere plast omkring varene i supermarkedene som vel igjen har med stordriftsfordeler å gjøre. Noe annet ville fordyre mye sikkert for konsumenten. Kanskje ikke noe å ønske seg. Kanskje bare bra at vi alle er oppfordret nå til å senke forbruket.Kanskje en vei ut av uføret.

Anonymkode: 0ad26...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld for denne  høyst urettferdige " utblåsningen".

Det handler mye om meg som strever med å finne god kontroll og samsvar mellom inntekt og forbruk i dagliglivet. Samtidig om naboer som lite har å drive med ut over å kontrollere og overvåke andre tror jeg. Men igjen de har sitt av sykdom tror jeg. Denne våren er gått så lite som jeg har tenkt. Lurer på om jeg har fått lungebetennelse attpå til og må kanskje til slutt få ny time hos legen. Alt koster håpløst mye i dag synes jeg. Det er ikke bare disse bomringene som så mange er berørt av og snakker om. Men dere sier jo at kostnadsnivået i Norge ikke er øket? Konsumprisindeksen er den samme? Så mye er rart i dag synes jeg. Man har fokus på plastposer men aldri har det vel vært mere plast omkring varene i supermarkedene som vel igjen har med stordriftsfordeler å gjøre. Noe annet ville fordyre mye sikkert for konsumenten. Kanskje ikke noe å ønske seg. Kanskje bare bra at vi alle er oppfordret nå til å senke forbruket.Kanskje en vei ut av uføret.

Anonymkode: 0ad26...288

Det blir bare dyrere og dyrere å leve i dag synes jeg. Mange her skriver det motsatte men våre livsbetingelser og hverdagsvirkelighet er jo ofte så forskjellig. Det ser man jo i de Luksusfelleprogrammene.

Anonymkode: 0ad26...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir bare dyrere og dyrere å leve i dag synes jeg. Mange her skriver det motsatte men våre livsbetingelser og hverdagsvirkelighet er jo ofte så forskjellig. Det ser man jo i de Luksusfelleprogrammene.

Anonymkode: 0ad26...288

De fleste i Luksusfellen, med unntak av de få som har havnet i en uheldig situasjon etter samlivsbrudd, konkurs el.l., har i høy grad medvirket til sine "livsbetingelser og hverdagsvirkelighet".

Men det er også et trist faktum at noen av søkerne til programmet blir avvist fordi de har så lav inntekt at den ikke gir ekspertene noe særlig handlingsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle gode grunner til å bli maksimalt bevisst hva man trenger med andre ord.

Anonymkode: 0ad26...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld for denne  høyst urettferdige " utblåsningen".

Det handler mye om meg som strever med å finne god kontroll og samsvar mellom inntekt og forbruk i dagliglivet. Samtidig om naboer som lite har å drive med ut over å kontrollere og overvåke andre tror jeg. Men igjen de har sitt av sykdom tror jeg. Denne våren er gått så lite som jeg har tenkt. Lurer på om jeg har fått lungebetennelse attpå til og må kanskje til slutt få ny time hos legen. Alt koster håpløst mye i dag synes jeg. 

Anonymkode: 0ad26...288

Har du vurdert å slutte å røyke? Tror du ville spart tusenvis av kroner i året på det.

Anonymkode: c9f70...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...