Gå til innhold

Skal bestille internett i ny leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at forrige leietaker hadde Telenor. Det ligger en boks i stuen som har ledning som går inn i veggen. Vil det si at jeg kan bruke samme boks, og kun ringe inn for å bekrefte at vi vil ha internett/ navn. ? 

Noen som vet? . 

 

Anonymkode: 89402...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er forskjell på bredbånd og fiber? 

Anonymkode: 89402...438

Fiber er en type bredbånd (med høy hastighet).

Anonymkode: f0c50...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fiber er en type bredbånd (med høy hastighet).

Anonymkode: f0c50...e7c

Ok. Takk for info. Men må jeg bestille en ny ruter? Det står en ruter fra forrige eier i leiligheten? 

Anonymkode: 89402...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk for info. Men må jeg bestille en ny ruter? Det står en ruter fra forrige eier i leiligheten? 

Anonymkode: 89402...438

Det får du spørre om når du bestiller. Men vet ikke om jeg ville valgt Telenor, de er da veldig dyre?

Anonymkode: f0c50...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du spørre om når du bestiller. Men vet ikke om jeg ville valgt Telenor, de er da veldig dyre?

Anonymkode: f0c50...e7c

Ok.. 

Noen som vet om noe rimeligere løsning?

Anonymkode: 89402...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men må jeg bestille en ny ruter? Det står en ruter fra forrige eier i leiligheten? 

Sannsynligvis ikke. Den hører trolig til leiligheten. Har ikke huseier gitt noe info om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at forrige leietaker hadde Telenor. Det ligger en boks i stuen som har ledning som går inn i veggen. Vil det si at jeg kan bruke samme boks, og kun ringe inn for å bekrefte at vi vil ha internett/ navn. ? 

Noen som vet? . 

 

Anonymkode: 89402...438

Om dette er borettslag så er nok modem (ikke router, ikke hos oss i alle fall) noe som tilhører leiligheten og ikke den som bor der og som dermed følger med den. Hør med forrige eier om mulig. Eller med naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, laban skrev:

Sannsynligvis ikke. Den hører trolig til leiligheten. Har ikke huseier gitt noe info om dette?

Nei. Kun at de ikke vet. De har sagt at vi må bestille internett for å få det. Men det ligger en internettboks på gulvet... Men har ellers ingen anelse..

Anonymkode: 89402...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det ligger en internettboks på gulvet...

Hvis dette er i en bygning med flere like leiligheter eller et borettslag / sameie, kan du sjekke med naboene om det er noen form for fellesløsning eller om alt er opptil den enkelte. Hvis absolutt alt er individuelt (eller dette er en sokkelleilighet el.l. uten naboer i tilsvarende situasjon), hadde jeg hørt med leverandør / "eier" av boksen. Hvis noe skulle vært levert tilbake, er det best å ordne opp i det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...