Gå til innhold

""" Vi er ikke alle blant de som teller i samfunnet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler dere at det er slik mange blir møtt? Når du  ønsker plass for dine i barnehage eller sykehjem? Når du søker jobb eller søker ferie på jobben? Når du spør om time hos en spesialist hos fastlegen? Alt som er svært alvor for alle.

Om det er slik.Hvorfor? Din historikk som du aldri får utskrift av om du ber om det? Du har ikke hatt godt nok betalte jobber i tiden i arbeidslivet?  Din helse er ikke god nok? Vi er alle bare et nummer i rekken?

Anonymkode: 537a1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler dere at det er slik mange blir møtt?

 

 

Nei.

Anonymkode: d60c6...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider



42 minutter siden, AnonymBruker skrev:




Når du ønsker plass for dine i barnehage eller sykehjem?






Det går etter kriterier som ikke handler så mye om meg, men om den som skal ha plass. Sånt har alltid vært forbundet med mange søknader, ventetid osv., men det er fordi jeg bor i Oslo, ikke fordi jeg er den jeg er.





42 minutter siden, AnonymBruker skrev:




Når du søker jobb eller søker ferie på jobben?






Jobbsøking handler som regel om kvalifikasjoner, erfaring og referanser / forhistorie. Ferie er "obligatorisk" her i landet. Arbeidsgiver er pålagt å sørge for at man tar et minimum av ferie.





42 minutter siden, AnonymBruker skrev:




Når du spør om time hos en spesialist hos fastlegen?






Det har jeg nesten aldri gjort, bortsett fra hos gynekolog, og da har fastlegen vært helt enig.





42 minutter siden, AnonymBruker skrev:




Vi er alle bare et nummer i rekken?






Det er jo til en viss grad sant, men jeg vet ikke om det er så forferdelig? Enten man går til legen, tar bussen eller leier et hotellrom, er man jo "kunden" til noen som utfører en tjeneste de er spesialister på. Jeg setter egentlig pris på at legen, bussjåføren og hotellpersonalet gjør noe de har gjort mange ganger før i stedet for å øve seg på akkurat meg. Særlig kirurgen, når det en sjelden gang er aktuelt ;) 


Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for motforestillinger. Vi har opplevet forskjellig i livet.😊

Anonymkode: 537a1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...