Gå til innhold

Fikk tilbud om en "erstatning/kompensasjon, var det dumt å si ja takk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk tilbud om å få en litt billigere leie for siste måned i utleieleiligheten. Årsak er at de spurte om jeg kunne flytte ut 2 dager før jeg skulle. De tilbydde 500 kr i kompensasjon / erstatning for det og spurte hva jeg tenkte om det , og om jeg ville ha det eller ikke. Jeg sa ja takk til å få 500 kroner billigere leie den måneden. Men tenker i etterkant på at det var mulig dumt å si ja for jeg hadde et gratis sted å bo inntil jeg overtok ny leilighet. 

Jeg hadde en svært rimelig husleie. Jeg følte god kjemi med utleierne. De var meget hyggelige og selv om vi ikke gikk på kaffebesøk til hveandre så var praten svært vennskapelig når vi traff på hveandre.  Jeg hadde fått bodd der lenger om jeg ikke hadde flyttet. De kom med en stor konfekteske til meg når jeg flyttet og sa at de forstår hvorfor jeg flyttet men at de uansett synes det er trist etter at jeg har leid der ganske lenge. Jeg synes det var trist selv selv om jeg gledet meg stort til ny stor leilighet osv.  Utleierne sa at de var kjempefornøyd med meg

Var det dumt av meg å si ja takk til litt billigere husleie for siste måned med tanke på kjemien med vertene? Jeg vurderer å sette pengene tilbake på konto om de setter over og skrive at jeg er så takknemlig for å ha fått bodd hos dem at jeg ikke ønsker erstatningen. 

Hva mener dere ? 

Anonymkode: bd593...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...



8 minutter siden, AnonymBruker skrev:




Var det dumt av meg å si ja takk til litt billigere husleie for siste måned med tanke på kjemien med vertene? Jeg vurderer å sette pengene tilbake på konto om de setter over og skrive at jeg er så takknemlig for å ha fått bodd hos dem at jeg ikke ønsker erstatningen. 






Hvorfor bekymrer du deg om "kjemien med vertene" når du skal flytte derfra? Hvis det var de som tilbød seg, synes jeg det er bare tull å tenke på å avslå det.  Du gjorde det de ønsket (flyttet litt før) og fikk kompensasjon for det, ferdig med saken. Det er helt irrelevant hvor du overnattet de dagene det gjaldt.  


Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlleGodeBrukernavnErTatt

2 dager i en 30 dagersmåned er 2/30 = 6.67% av en 30 dagers måned

Dersom husleien din f.eks er 7500 kroner vil en 6.67% reduksjon i leietiden tilsvare ..................... 500 kroner :) 

Dette er altså fair

Nå er det også slik at det er du som har krav på leie perioden, og da er det naturlig/fair at de som ikke har krav er de som strekker seg for å sørge for at de med juridiske krav går med på å si fra seg sin rett

 

Bare behold de 500 kronene du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tilbud om å få en litt billigere leie for siste måned i utleieleiligheten. Årsak er at de spurte om jeg kunne flytte ut 2 dager før jeg skulle. De tilbydde 500 kr i kompensasjon / erstatning for det og spurte hva jeg tenkte om det , og om jeg ville ha det eller ikke. Jeg sa ja takk til å få 500 kroner billigere leie den måneden. Men tenker i etterkant på at det var mulig dumt å si ja for jeg hadde et gratis sted å bo inntil jeg overtok ny leilighet. 

Jeg hadde en svært rimelig husleie. Jeg følte god kjemi med utleierne. De var meget hyggelige og selv om vi ikke gikk på kaffebesøk til hveandre så var praten svært vennskapelig når vi traff på hveandre.  Jeg hadde fått bodd der lenger om jeg ikke hadde flyttet. De kom med en stor konfekteske til meg når jeg flyttet og sa at de forstår hvorfor jeg flyttet men at de uansett synes det er trist etter at jeg har leid der ganske lenge. Jeg synes det var trist selv selv om jeg gledet meg stort til ny stor leilighet osv.  Utleierne sa at de var kjempefornøyd med meg

Var det dumt av meg å si ja takk til litt billigere husleie for siste måned med tanke på kjemien med vertene? Jeg vurderer å sette pengene tilbake på konto om de setter over og skrive at jeg er så takknemlig for å ha fått bodd hos dem at jeg ikke ønsker erstatningen. 

Hva mener dere ? 

Anonymkode: bd593...930

De 500 kronene kan du beholde med god samvittighet.

Anonymkode: 225e9...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tilbud om å få en litt billigere leie for siste måned i utleieleiligheten. Årsak er at de spurte om jeg kunne flytte ut 2 dager før jeg skulle. De tilbydde 500 kr i kompensasjon / erstatning for det og spurte hva jeg tenkte om det , og om jeg ville ha det eller ikke. Jeg sa ja takk til å få 500 kroner billigere leie den måneden. Men tenker i etterkant på at det var mulig dumt å si ja for jeg hadde et gratis sted å bo inntil jeg overtok ny leilighet. 

Jeg hadde en svært rimelig husleie. Jeg følte god kjemi med utleierne. De var meget hyggelige og selv om vi ikke gikk på kaffebesøk til hveandre så var praten svært vennskapelig når vi traff på hveandre.  Jeg hadde fått bodd der lenger om jeg ikke hadde flyttet. De kom med en stor konfekteske til meg når jeg flyttet og sa at de forstår hvorfor jeg flyttet men at de uansett synes det er trist etter at jeg har leid der ganske lenge. Jeg synes det var trist selv selv om jeg gledet meg stort til ny stor leilighet osv.  Utleierne sa at de var kjempefornøyd med meg

Var det dumt av meg å si ja takk til litt billigere husleie for siste måned med tanke på kjemien med vertene? Jeg vurderer å sette pengene tilbake på konto om de setter over og skrive at jeg er så takknemlig for å ha fått bodd hos dem at jeg ikke ønsker erstatningen. 

Hva mener dere ? 

Anonymkode: bd593...930

Kompensasjonen du fikk skal du beholde med god samvittighet. Dersom du har lyst til å markere at du har satt pris på utleierne, så kan du kanskje skrive et kort og gi dem det sammen med en liten blomst eller noe annet du tror de vil sette pris på. Jeg gir av og til bort noe jeg har bakt, det koster nesten ingenting bortsett fra tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...