Gå til innhold

Barn oppdratt uten religion er mer empatiske og snillene viser studie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.anonews.co/children-raised-without-religion-are-kinder-and-more-empathetic-study-finds

According to a study published in Current Biology in 2015, children raised without religion tend to be kinder than children brought up in very religious households.

The study was a collaborative effort between numerous academics from seven different universities that are spread out all over the world.

The team studied children from a variety of different background, including Christian, Muslim and non-religious, and found that among other things, children from religious households were more judgemental.

Overrasker ikke.

Anonymkode: 9d958...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Relgionsutøvelse er jo en menneskerett synes jeg og det er jo ikke noe historisk belegg for sånne hypoteser. Enkelte går helt av skaftet til slutt av forskere tror jeg i den store konkurransen om forskingsmidler ressurser under de rådende politiske regimer. Jeg tror ganske enkelt ikke på alt jeg.

Anonymkode: aa75e...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...