Gå til innhold

Spiseforstyrrelser ( kupton) ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

 

Jeg spør for en vennine som har hatt anoreksi, hun er frisk i dag, men hun sitter fortsatt med noen spørsmål i ettertid. 

Hun fikk anoreksi i ung alder (12 år gammel) og gikk over til bulimi da hun var 14 også over igjen til anoreksi fra hun var 16 til hun var  18 år gammel. I starten så prøvde moren hennes å hjelpe henne til å bli frisk, men etterhvert så begynte hennes mor å hjelpe henne på en destruktiv måte. Hun fikk henne til å drikke masse vann før veing også gjømte hun steiner inni bh hennes. Og fikk henne utskreven fra Rasp og lovde helsevesenet å passe på at hun spiste.  Nå har ikke de kontakt lenger, men hva skjedde der egentelig ? Hvorfor blei det slik og hvor vanlig er det at pårørende hjelper sine barn med Spiseforstyrrelser til å bli sykere/ tynnere ? 

Har du hørt om slike tilfeller eller er hun den eneste ? Hva kan intensjonen være ? 

 

Anonymkode: dc30c...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Surrehuggu

Det var jo ikke så lenge siden at det var en sak i media om dette, som endte i retten. 

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Surrehuggu skrev:

Det var jo ikke så lenge siden at det var en sak i retten om dette. 

Ja jeg vet, men det jeg lurer på er hvorfor enkelte foreldre gjør slik ? Har de liksom et psykisk problem ? Jeg vil forstå og sette meg litt inni hva de tenker når de hjelper barnan sine med slik. Nei hun jeg snakker om er en voksen dame nå. ( ikke samme person som media har pratet om)… 

 

Ts

Anonymkode: dc30c...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...