Gå til innhold

Angst for å få få allergi sjokk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I en stund nå så har jeg fått angst for å få allergi sjokk av både tabletter og mat. Jeg har melke inntoleranse som jeg vet om og har aldri hatt allergi sjokk for noe før. Men jeg har plutselig fått det for meg. Måtte på legevakten og få penicilin for en infeksjon og en liten stund etter jeg tok medisinen, så kjente jeg en ubehagelig følelse i halsen, Jeg ringte legevakten og kom ned dit og fikk allergi medisin og ble lagt på observasjon. Fikk utskrevet antibiotika for betennelsen i stedenfor. Har aldri reagert på penicilin før da jeg har gått på mange kurer tidligere. Også skal jeg ta coloskopi av tarmen min og ta skyllevæske og avføringstabletter. Tør ikke ta det heller fordi jeg har sånn angst for å få allergi sjokk. Legen har henvist meg til allergi utredelse og fått time i september. Dette går meg sånn på nervene at jeg blir sprø, Redd for å spise nøtter og selv om jeg har tålt det før. Jeg har Ptsd, generell angstlidelse, panikkangst, fobi, tilbakevendte depresjoner, emosjonell ustabil pf. Bruker efexor 300 mg, lamictal 75 mg, peratsin som er trilafon 4 mg. Fluanxol 1,5 mg. Vival ved behov. Eneste jeg kjenner hjelper noe for angsten og tankene er Fluanxol. Har flere ganger kjørt til legevakten og vært der en time hvis jeg har måttet tatt tabl eller mat jeg har vært redd for å få allergi sjokk for. Har ennå ikke fått det men reddselen er der. Kupton hva skal jeg gjøre? Det er så forferdelig å ha det slik. Kvinne 39

Anonymkode: 1fcc1...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette mener jeg kan løses med å eksponere deg for allergener og se at det går bra. Du kan kjøpe deg en pakke med reseptfrie allergitabletter på apoteket, som du kan ha med deg som en trygghet, men så synes jeg du skal eksponere deg for de allergener som finnes.

Nøtter, selleri, sennep, sesam, soya, melk, fisk, skalldyr, bløtdyr, egg og gluten. Oppsøk en dyrebutikk og vær nær en hund, katt og gnager.

Når det gjelder frykten for reaksjoner på legemidler, skal du vite at det tryggeste steder å eventuelt få en allergisk reaksjon er på sykehuset. De har til enhver tid medisiner tilgjengelig som hjelper umiddelbart.

Husk også at 99,999% av allergiske reaksjoner er uskyldige og fører ikke til sjokk, bare magesmerter, kløe eller rennende nese og øyne. Selv om du reagerer på noe, er sjansen enormt liten for å faktisk havne i sjokk.

Jeg har allergi selv :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...