Gå til innhold

Hvem kan man påklage til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en km lang rekke ganger henvendt meg til et av landets sykehus for å få min og min mors mappe. Det samme har jeg gjort til NAV. Begge steder får jeg oppgitt at akkurat våre mapper er borte. Det virker som du driver utelukkende svindel. Hva kan jeg gjøre i situasjonen? Gå til avisene?

Anonymkode: 69615...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har prøvet å kontakte politiet men de er vel kanskje selv involvert.

Anonymkode: 69615...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvet å kontakte politiet men de er vel kanskje selv involvert.

Anonymkode: 69615...96a

Det er lite sannsynlig at politiet er involvert i eller kan gripe inn i internt rot i helsevesenet.

De har vel info fra tiden etter at papir ble erstattet med data? Hva er det du trenger fra tiden før det? Du er sikker på at du søker på riktig måte?

https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/den-registrertes-rettigheter/rett-til-innsyn/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fulgt fremgangsmåten på Helsenorge > Dine rettigheter > Pasientjournal?

Skulle iallfall være kurant å få tilgang til din egen helsejournal. Noe kan man få digitalt, alternativt kan man få utskrift på papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Dessverre tror jeg selv ikke loven hjelper i vårt tilfelle men jeg har nå prøvet å purre.

Ikke riktig at man ikke må betale for utskrifter. Det måtte jeg når det gjaldt min far. Disse menneskene vet å håve inn.

Anonymkode: 69615...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror som dere at det ligger bare rot bak ting i øyeblikket ,men det er en del episoder i livet jeg har opplevet som har gitt meg denne gnagende tvilen.

Jeg var i tidlig voksen alder veldig i tvil om det var riktig for meg å være innmeldt i statskirken.På et kirkekontor i storbyen ved protokolldjekk var det en person til stede som hevdet hun var født på samme sykehus samtid med meg og at vi var forbryter.En merkelig historie som jeg tok opp med mine foreldre ved første mulighet men de forstod ingenting.

Det er dette og liknende ting som gjør at jeg er i tvil om jeg har de riktige opplysninger om meg selv. Også veldig rart at alt var borte også i nav perioden med uføre og alt. Da må det i såfall være forferdelig og ødeleggende mye rot. At noen orker å jobbe under sånne forhold tenker jeg.

Anonymkode: 69615...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg mener folk finner på det utrolige. Men forhåpentlig bare rot.

Anonymkode: 69615...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Dessverre tror jeg selv ikke loven hjelper i vårt tilfelle men jeg har nå prøvet å purre.

Ikke riktig at man ikke må betale for utskrifter. Det måtte jeg når det gjaldt min far. Disse menneskene vet å håve inn.

Anonymkode: 69615...96a

«Disse menneskene» håver ikke inn på at man betaler for utskrifter. Det er ikke vanskelig å argumentere for at fellesskapet bør kunne kreve at man betaler (en del av) utgiftene for tjenester man ønsker.

Du skriver at du har purret, men har du gått frem på korrekt måte i første omgang, jf mitt tidligere svar?

Det virker som om du mener det meste er rot og kaos i det offentlige. Er du sikker på at du selv går frem på en slik måte at det er mulig å bistå deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig at akkurat disse inntektene enkeltvis er helt marginale ( går kan skje utenom ordinært budsjett?).  Men jeg inntrykk av at det er mye opp og ned i offentlig forvaltning i dag. Det er veldig uvant synes jeg da offentlig forvaltning skal være der før oss alle som en buffer i samfunnet.Et sted med likhet for loven.

Anonymkode: 69615...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener ikke å være vanskelig. Sitter å hører min mors favorittsalme "Jeg er en seiler på livets hav".Vi er så forskjellig ofte.

Anonymkode: 69615...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også veldig rart at alt var borte også i nav perioden med uføre og alt.

Har du spart på noe selv? Du må ha fått en god del skriftlig - vedtak, årsoppgaver til selvangivelsen osv. Har du noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...